وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس انعکاس مهم‌ترین اخبار حاشیه‌ساز فضای مجازی که مورد توجه کاربران اینترنتی در ایران قرار می‌گیرد را طی بازه‌های زمانی مختلف با عنوان بسته خبری «کوچه پس کوچه‌های مجازی» منتشر می‌کند.

با ما همراه باشید با انعکاس رویدادهای اخیر در فضای مجازی:

** با عدم پایبندی آمریکا به تعهدات مطرح شده در مذاکرات هسته‌ای موضوع دبه درآورن آنها برای نخستین بار از سوی علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران مطرح و سپس از سوی سایر مسئولان نیز عنوان شد. برهمین اساس دبه‌های آمریکایی این روزها در فضای مجازی به یک عنوان پرکاربرد تبدیل شده است.

عاقبت دبه کردن جان کری!

بقیه در ادامه مطلب.........................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 5 خرداد 1394برچسب:دبه,امریکا, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، 18 سال پیش در چنین ایامی در انتخابات ریاست جمهوری سال1376 برخلاف انتظارت جریان دوم خرداد قدرت سیاسی و اجرایی کشور را در دست گرفت. حمیدرضا ترقی که در آن زمان نماینده‌ی پنجمین دوره مجلس شورای اسلامی بود معتقداست، تغییر سبک زندگی و ذائقه‌ی مردم که خروجی برنامه‌ریزی‌های دولت سازندگی بود، مهم‌ترین دلیل کسب قدرت از سوی جریان دوم خرداد در سال 1376 می‌باشد که در ادامه متن گفتگوی پایگاه 598 با حمیدرضا ترقی می آید.



عوامل به وجود آمدن جریان دوم خرداد را چگونه ارزیابی می کنید؟
بعد از رحلت امام و انشعاب مجمع روحانیون مبارز از جامعه روحانیت مبارز، جریانی که خود را تابع ایشان می‌دانست و از فقه سیاسی حضرت امام در دوران رهبری ایشان حمایت  و تبعیت می‌کرد، بعد از رحلت امام به دیدگاه و اندیشه سیاسی مرحوم آیت‌الله نائینی تغییر جهت داد. در واقع چون با مصداق ولایت‌فقیه مشکل داشت از دیدگاه و اندیشه مرحوم نائینی حمایت کرد.

بقیه در ادامه مطلب.........................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 4 خرداد 1394برچسب:ترقی,اصلاحات,هاشمی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش پایگاه 598 به نقل از العالم، "عبدالله العلی" کارشناس امنیت اطلاعات سعودی گفت: گروهی به نام "ارتش الکترونیک یمن" سایت اینترنتی وزارت امور خارجه عربستان را هک کرده است.
العلی در صفحه تویتر خود، هک شدن سایت وزارت خارجه عربستان را " گسترده " توصیف کرد و نوشت : گروه ارتش الکترونیک یمن هم سایت اینترنتی وزارت امور خارجه و هم سایت های کنسولگری های عربستان را به صورت گسترده هک کرده است.
العلی همچنین اعلام کرد که انصارالله حتی سایت های اینترنتی شاهزادگان و سفیران عربستان را نیز هک کرده اند، که در قبال این فاجعه نباید سکوت کرد. 
یمنی ها پس از هک کردن سایت اینترنتی وزارت خارجه عربستان برخی از مدارک محرمانه را فاش کردند.

انتشار مدارک محرمانه سوء نیت حکومت عربستان را در قبال یمن به خصوص در سال 2014 نشان می دهد.
"نایف بن عبدالعزیز" ولیعهد سابق عربستان در یکی از این مدارک محرمانه از انتشار اخبار متناقض درباره تغییر دیدگاه "علی محسن الاحمر" در قبال انصارالله ابراز نگرانی کرده است. 

بقیه در ادامه مطلب.................................

ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 4 خرداد 1394برچسب:سعودی,جنایت,اسرار, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش پایگاه 598 به نقل از مشرق، ابو یحیی عبدالله عیضة الرزامی، فرمانده ارشد نظامی انصارالله که هم‌اکنون فرماندهی میدانی "کتائب شهید سید حسین الحوثی" علیه رژیم آل سعود را در دست دارد، در زمان حیات شهید سید حسین الحوثی، بنیانگذار مقاومت اسلامی در یمن نیز فرمانده میدانی انصارالله بود و رابطه دوستانه‌ای با سید یحیی الحوثی، برادر رهبر فعلی انصارالله نیز دارد.
مردی که اریکه آل‌سعود را به لرزه انداخت +عکس
حاج عبدالله الرزامی در سمت راست سید عبدالملک الحوثی در مرکز تصویر

بقیه در ادامه مطلب.....................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 2 خرداد 1394برچسب:سید حسین الحوثی,انصارالله,لرزه بر اندام آل سعود, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، رو گذشته مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک ایران در گفتگویی با اعلام خبر توقف واردات خودروهای لوکس به کشور بیان داشته بود: بعد از مصوبه هیئت وزیران ورود خودرو های لوکس به کشور متوقف شده و خودروهای لوکسی که به کشور آمده عمدتا مربوط به سفارتخانه‌های خارجی و بر اساس کنوانسیون دیپلماتیک است.

اما خبرها حکایت از ادامه واردات خودروهای لوکس نه فقط برای استفاده سفارتخانه های خارجی دارد که در همین خصوص باخبر شدیم چندی پیش تعدای خودروی لوکس 2015 از گمرک بندر عباس به کشور وارد شده است.

واردات خودروی BMW i8 که به علت نایاب بودن در بازار ایران بیش از سه میلیارد قیمت گذاری شده است را می توان نمونه ای از ادامه روند واردات خودروهای لوکس به کشور دانست که تصاویر این خودروی لوکس که به تازگی از گمرک بندرعباس وارد کشور شده است در ادامه می آید.


تردد خودروهای لوکس و روز جهان در خیابان های تهران و جولان دادن جوانهای سرمستِ‌ غرورِ ثروت با خودروهای‌ گران‌قیمت وارداتی حکایت از ادامه روند واردات خودروهای لوکس در شرایط محدودیت ارزی کشور را دارد.

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 2 خرداد 1394برچسب:واردات بی رویه,خروج ارز,سرمست غرور, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

کوچکترین شهید در انتحاری روز جمعه در مسجد قطیف
♡❤
شهید حیدر جاسم عقیلی
سن: ٧ سال
جرم: تشیع
محل شهادت: مسجد امام علی قطیف

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 2 خرداد 1394برچسب:شهید,, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش بولتن نیوز،  شاید خیلی از علاقمندان فیلم های غیر اخلاقی مطلع هستند که  آنجلیا جولی ویت ( Angelina Jolie Voight  ) متولد ۴ ژوئن ۱۹۷۵ بازیگر بازیگر زیبای زن آمریکایی در دوران جوانی خود در چندین فیلم سینمایی غیر اخلاقی ایفای نقش نمود. imagesبازی جولی در برخی از این فیلم ها از حد و مرز عشقی بودن گذشتند بگونه ای روابط کامل زناشویی را به تصویر کشانیدند و این موضوع برای نسل نوجوان و جوان بسیار محرک بود و موجب شد تا  روابط غیر اخلاقی بین دخترها و پسرها در سرتاسر جهان شکل بگیرند.

البته اینکه گفته می شود آنجلیا حضانت چند کودک را بر عهده گرفته است طراح جواهرات ، خیر مدرسه‌ساز در کشورهای محروم و سفیر حسن‌نیت سازمان ملل در جای خود بسیار ارزشمند هستند و شاید تشخیص پیشگیرانه هم مولود همین رفتارهای انسان دوستانه اش باشند اما حقیقت مطلب اینست که او دانسته یا نادانسته قربانی صنعت پورنو در آمریکا که یکی از منابع اصلی تامین درآمد است شد .Jolie

به گزارش خبرده ، اگر با کمی بصیرت به اجبار آنجلیا به چند عمل جراحی برداشت سینه ها و حت تخمدان و رحم او مشکوک به بروز سرطان به سبب ارثی بودن تامل کنیم در خواهیم یافت شاید علت این موضوع همان نمایش اندام های جنسی اش در جلوی دوربین و افعالی است که اگر امروز از فرزند او راجع به این فیلم ها و گذشته مادرش  بپرسیم احساس شرم نماید.بنابراین ما هم شایسته است که از این دست خبرها به سادگی نگذریم و بیاییم ما هم بخصوص جوانان از اینگونه ماجراهای دردناک درس عبرت و پند بگیریم…البته حتما هستند افرادی که این تحلیل را نمی پسندند اما جای دو پاسخ به این پرسش باقی می ماند که…….

1_اگر همین تحلیل را آنجلیا جولی بخواند یا شبیه همین موضوع را فکر کرده باشد نظر او چه خواهد بود؟….

۲_آیا او اکنون  می تواند با عمل های جراحی که منجر به برداشت سینه هایش شده اند باز هم همان رویه را ادامه دهد؟!……

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 28 ارديبهشت 1394برچسب:آنجلینا جولی,حیا,عفاف,, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صراط: استاد دانشگاه تهران گفت: عده‌ای ساده‌لوح هستند که فکر می‌کنند اگر ایران با آمریکا به نتیجه برسد مشکلات برطرف می‌شود.نتیجه تصویری برای زیباکلام
صادق زیباکلام طی مناظره‌ای با محمدحسن قدیری‌ابیانه که عصر امروز در سالن همایش دانشگاه مفید قم انجام شد، اظهار کرد: عده‌ای ساده‌لوح هستند که فکر می‌کنند اگر ایران با آمریکا به نتیجه برسد مشکلات برطرف می‌شود و یک شبه راه 100 ساله را به پایان می‌رسانیم در صورتی که اصلاح‌طلب‌ها و مجموعه دولت روحانی چنین فکری نکرده‌اند.
وی با بیان اینکه کشورهای بسیاری با وجود مشکلات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی با آمریکا ارتباط دارند، ابراز کرد: اقتصاد فاسد و ناکارآمد دولتی در دوره‌های مختلف مشکلات بسیاری برای جامعه به وجود آورده است و تا زمانی که این اقتصاد فاسد از بین نرود ارتباط با اتحادیه اروپا و آمریکا و برداشتن تحریم‌ها نمی‌تواند مشکلات اقتصادی را برطرف کند.
استاد دانشگاه تهران اقتصاد دولتی را عامل اصلی مشکلات اقتصادی کشور دانست و گفت: در مسئله لوزان باید نگاهی به پرونده هسته‌ای و اختلافات غربی‌ها و ایران در موضوع هسته‌ای داشته باشیم.

بقیه در ادامه مطلب........................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 28 ارديبهشت 1394برچسب:صادق زیباکلام,لیبرال, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، شب گذشته در برنامه نگاه یک مناظره ای با موضوع «بررسی آخرین تحولات هسته‌ای » با حضور مهدی محمدی و الیاس حضرتی برگزار شد. مناظره ای که به علت عدم توازن معلومات و دانش فنی طرفین مناظره بی بحثی یک طرفه تبدیل شد.دست خالی الیاس حضرتی در برابر نقد فنی مهدی محمدی + فایل صوتی مناظره
برخی از مطلعین علت حضور الیاس حضرتی در برابر محمدی محمدی که به عنوان یکی از منتقدین جدی توافق ضعیف ژنو و لوزان شناخته شده است عدم تمایل و دست خالی حامیان دیروز توافق لوزان برای حضور در مناظرات را دارد و به همین دلیل پس از یک هفته رایزنی دست اندرکاران برنامه نگاه یک از بین طرفداران توافق با امریکا فقط الیاس حضرتی حاضر به حضور در این مناظره شد.
مناظره ای که به علت عدم دانش فنی الیاس حضرتی و بی اطلاعی ایشان از روند کلی مذاکرات هسته ای کشورمان در سالیان گذشته به یک بحث یک طرفه فنی و کارشناسی از سوی مهدی محمدی و تلاش الیاس حضرتی برای سیاسی جلوه دادن نقد مذاکرات سوق پیدا کرد.
نقد علمی و حقوقی مهدی محمدی به بیانیه لوزان حاوی نکات و انتقادات جدی فراوانی بود که بخشی از متن سخنان ایشان و همچنین مباحث سیاسی الیاس حضرتی در برنامه نگاه یک به همراه فایل صوتی کامل این مناظره در ادامه می آید.

بقیه در ادامه مطلب.....................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 27 ارديبهشت 1394برچسب:اصلاح طلبان,الیاس حضرتی,دست خالی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

جای تاسف است اخیرا طعم گس فرهنگ آمریکایی که تاریخ آن به 200 الی 300 سال هم نمی رسد، بر زندگی برخی از جوانان دختر و پسر ایرانی سایه افکنده است.

یکی از مقدس ترین اموری که دین کامل اسلام بر آن تاکید زیادی داشته امر ازدواج است و پیامبر زیبایی ها،حضرت محمد(ص) اهمیت ازدواج را با این جمله گرانبها توصیف می کنند: هر گاه آدمى ازدواج كند ، نصف دين را به دست آورده است و براى نصف ديگر بايد تقواى خدا پيشه کند.

farhangnews 126121-356329-1431506934

بقیه در ادامه مطلب..............................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 24 ارديبهشت 1394برچسب:بی غیرتی,, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش پایگاه 598، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس مبنی بر حضور مهدی خزعلی در نمایشگاه کتاب گفت: مهدی خزعلی دو انتشارات داشته که هر دو انتشاراتش توسط دستگاه قضایی ممنوع‌النشر بوده است و نباید چیزی چاپ می‌کرده است. در عین حال، ما از جهت کمک به ایشان در سال گذشته، انتشارات اباصالح را که به اسم همسر وی است، اجازه دادیم که کتاب‌های پزشکی را بتوانند منتشر کنند و چون مقداری کتاب نیز داشتند و برای اینکه بتوانند آنان را عرضه کنند، امسال به او غرفه داده شد و غرفه اباصالح در نمایشگاه موجود است. انتشارات حیان به خاطر اینکه از نظر آیین‌نامه نمایشگاه بایستی هر ناشری حداقل 35 عنوان کتاب داشته باشد که حداقل 15 کتاب آن در سال 93 چاپ شده باشد، این انتشارات کتابی چاپ نکرده بود و با این شرایط براساس آیین‌نامه نمی‌توانستند شرکت کنند.

جنتی افزود: امسال امور اجرایی نمایشگاه، کار وزارت ارشاد نبوده و کارهای واگذاری غرفه‌ها را به تشکل‌های نشر واسپاری کرده‌ بودیم، آنها خودشان عمل می‌کنند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه دیده شده مهدی خزعلی به شخصیت‌های نظام فحاشی می‌کند و آیا جلوی این رفتار وی گرفته نمی‌شود، گفت: خزعلی طبیعتش این است و خارج از طبیعت نیز نمی‌تواند عمل کند.

گفتنی است برخلاف وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته معاون فرهنگی وزیر ارشاد یعنی رئیس نمایشگاه کتاب ضمن دلجویی از این ناشر معاند نظام عنوان کرده بود: «اخلاق به من می‌گفت این کار را بکن!».

گزارشی پیرامون حواشی حضور انتشارات حیان را اینجا بخوانید.

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 23 ارديبهشت 1394برچسب:مهدی خزعلی,فحاشی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش پایگاه 598، "سردار سیدمسعود جزایری" معاون ستاد کل نیروهای مسلح ایران در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت که هر گونه تعرض به کشتی ایرانی باعث شعله ور شدن آتشی در منطقه می شود که سیطره و کنترل بر آن امکان پذیر نخواهد بود.

وی افزود: واشنگتن و ریاض باید بدانند که خویشتنداری ایران حدی دارد.

سردار جزایری در این مصاحبه با العالم گفت: امیدوار هستم که کمک‌های بشردوستانه کنونی به دست ملت یمن برسد و این حداقل خواسته بوده و در غیر این صورت اقدامات دیگری را اتخاذ خواهیم کرد که در آینده درباره آن صحبت می‌کنیم.

بقیه در ادامه مطلب.........................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 23 ارديبهشت 1394برچسب:خلیج فارس,سپاه, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش پایگاه 598 به نقل از ابنا، روزنامه الدیار از مجادله لفظی یکی از مسؤولان نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با همتای سعودی خود خبر داد.
«رضوان الدیب» نویسنده این روزنامه نوشت: پس از تحولات جدیدی که در منطقه رخ داد، محور ترکی ـ عربی که تحت فرماندهی آمریکا عمل می‌کنند وارد فاز جدیدی شدند.
حدود یک‌ پیش یک دولتمرد عالیرتبه عربستان به ترکیه سفر کرد تا مرحله جدیدی از عملیات در سوریه را کلید بزند.
در پی این سفر،مقامات ترکیه، عربستان، اردن و قطر توافق کردند که به اتحاد گروه‌های مختلف تروریستی در شمال سوریه کمک و آنها را به سلاح‌ها و موشک‌های پیشرفته تر مجهز نمایند.
این اقدام که با شارژ مالی مرتب کشورهای عربی خلیج فارس انجام شد با در اختیار قرار دادن جدیدترین وسایل ارتباطی و نیز حضور افسران عالیرتبه آمریکایی برای آموزش دادن به عناصر معارض سوریه تکمیل گردید.
در راستای این اقدامات، ترکیه به شکل مستقیم و با ارسال نیرو و تجهیزات وارد جنگ شد که به پیشروی‌های گروه تروریستی «النصرة» در ادلب و جسر الشغور منجر گردید.
این پیشروی‌ها پس از آن صورت گرفت که تُرکها در سیستم ارتباطی ارتش سوریه اختلال و پارازیت ایجاد کردند.
این موفقیت‌های میدانی در سوریه و نیز حملات هوایی به یمن، محور عربستان سعودی، ترکیه، قطر و اردن به رهبری آمریکا را بر آن داشت تا از آن به عنوان حربه‌ای در سازمان ملل متحد جهت فشار آوردن به سوریه استفاده کند.
آنها قصد داشتند با پشتوانه این اقدامات نظامی، دوباره "مرحله ما بعد بشار الاسد" را مطرح نموده و ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر سوریه را مطرح نمایند.
مطابق اخبار رسیده از سازمان ملل، راهروها و سالن‌های این سازمان در چند روز گذشته شاهد درگیری‌های شدید دیپلماتیک بین موافقان و مخالفان این طرح بود.
در یکی از این درگیری‌ها «عادل الجبیر» نماینده سابق عربستان سعودی در سازمان ملل و وزیر خارجه فعلی این کشور، سوریه را به انتقال عملیات "عاصفة الحزم" به حلب تهدید می‌کند و می‌گوید که باید روی شمال سوریه منطقه پرواز ممنوع ایجاد شود.
در این هنگام، یک دیپلمات ایرانی برمی‌خیزد و خطاب به سعودی‌ها می‌گوید: «اگر مرد هستید این کار را امتحان کنید و پاسخ ایران را ببینید.»
این پاسخ قاطع که نشان از عزم ایران برای دفاع از مقاومت دارد، موجب دخالت آمریکایی‌ها و ترس ترکها شد و باعث گردید طرح ایجاد منطقه پرواز ممنوع در شورای امنیت را مسکوت بگذارند.
رضوان الدیب در پایان مقاله خود ادعا کرد: اطلاعات دیگر حاکی از آن است که فرماندهان و ژنرال‌های عالیرتبه روسیه، چین، ایران و برخی از کشورهای آمریکای لاتین، رایزنی‌هایی داشته‌اند تا اقدامات میدانی مشترکی را علیه این خطرات و تحرکات ترکها در سوریه انجام دهند.

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 22 ارديبهشت 1394برچسب:سعودی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش اویس، تروریست های داعشی که در ماه‌های اخیر بارها بسیاری از مردم بی‌گناه را با پوشاندن لباس‌های نارنجی به قتل رسانده‌اند این بار مورد مقابله به مثل توسط سایر گروه‌های تروریستی تکفیری قرار گرفتند. تروریست های تکفیری جیش الاسلام سوریه با اسارت گرفتن چند تروریست داعشی بر تن قاتلین آن‌ها لباس‌های نارنجی کردند

۰۰

۲

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 21 ارديبهشت 1394برچسب:داعشی,جنایت,تروریست,وهابی,حیوان,سربریدن, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

جبهه جهانی مستضعفین نوشت: شرط عقد یک داعشی برای همسر آینده‌اش، سوژه‌ای برای استهزاء در رسانه‌ها شد.

سایت خبری «مزمز» سوریه در این‌باره گزارش داد، حامیان گروهک تروریستی داعش روز گذشته عکسی از عقدنامه یکی از اعضاء این گروهک را در شبکه‌های مجازی منتشر کردند که تمسخر کاربران را به همراه داشت.

در این عقدنامه مرد داعشی در شرایط ضمن عقد، عدم ممانعت همسرش از عملیات انتحاری وی را نیز بر این شروط اضافه کرد.

این سند ازدواج توسط دو تروریست دیگر به نام‌های ابو‌اللیث جزراوی و ابو‌معاذ انصاری به عنوان شاهد امضاء شده است.

 

 

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 21 ارديبهشت 1394برچسب:داعش,جنایت,وهابی,انفجار,ازدواج, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

‌‌به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس‌ هشتم اردیبهشت‌ماه 94 بود که موضوع تهدید هواپیمای مسافری ایرانی، که حامل دارو‌ بود، توسط ناوگان جنگنده آل سعود در آسمان صنعا‌ و بی‌توجهی خلبان ایرانی به تهدیدات غیرانسانی جنگنده‌های سعودی، به یکباره در اغلب رسانه‌های دنیا منتشر شد.خبرگزاری فارس: خجالت دلنشین کاپیتان «صداقت‌نیا» پیش چشمان رهبری/تاریخی شدن اقدام خلبان ایرانی در مقابل راهزنی‌ آل‌سعود‌‌

‌در آن روز یک فروند ایرباس مسافری ایرانی ‌حامل دارو و کمک‌های بشردوستانه‌ با هدایت کاپیتان صداقت‌نیا وارد فرودگاه صنعا در یمن شد اما متجاوزان سعودی با استفاده از جنگنده‌‌های خود مانع فرود این هواپیما در فرودگاه صنعا شدند.

این در حالی است که صداقت‌نیا بدون توجه به اخطار جنگنده‌‌ها عزم خود را جزم کرده بود که در فرودگاه صنعا فرود آید و هنگامی که جنگنده‌‌های آل‌ سعود متوجه شدند تهدیدات آنها هیچ تأثیری بر سکان‌دار هواپیمای مسافری ایران ندارد، تنها راهکار خود برای مقابله با امدادرسانی به مردم مظلوم یمن را بمباران باند فرودگاه صنعا و برج مراقبت این فرودگاه دیدند.

جزئیات کاملاً این واقعه را از اینجا بخوانید.

این شجاعت خلبان ایرانی در بی‌توجهی به تهدیدات غیرانسانی آل سعود و غیرت‌ افراد حاضر در این پرواز،‌ الگویی برای همه دنیا در ‌فتوت و جوانمردی‌‌ بود و نشان از این داشت که غیرت و قدرت ایرانی با توکل به خدا و پشتیبانی ملت در مقابل هیچ متجاوزی سر خم نخواهد کرد.

وجود همین غیرت، کلید برگزاری مراسمی با عنوان «پرواز غیرت» در خبرگزاری فارس شد؛ بر خود دیدیم از این حمیت و مردانگی مردانِ مرد قدردانی کنیم و در این عرصه چه کسی بهتر از خلبان این پرواز که با غیرت اسلامی و ایرانی خود در مقابل تهدیدات رژیم متجاوز آل سعود سر خم نکرد و باج نداد.

بقیه در ادامه مطلب.................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 20 ارديبهشت 1394برچسب:ایرانی,شجاعت,خلبان,صداقت نیا,هواپیما, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر: طی ساعات گذشته عکس تعدادی از سیاستمداران یمنی که گرد سفره ای در عربستان سعودی جمع شده اند و در حال غذا خوردن هستند، جنجال آفرید.

این عکس به سرعت و به طور گسترده در فضای مجازی جهان عرب و بخصوص یمن منتشر شد و واکنش های بسیار زیادی را به دنبال داشت.
این سیاستمداران همگی از هواداران و یاران «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور فراری یمن هستند. آنها در حالی غذا می خورند که کودکان، زنان، سالخوردگان و دیگر شهروندان یمنی زیر باران موشک و بمب های ارتش عربستان و همدستانشان در حال به شهادت رسیدن هستند.
بیشتر کاربران فضای مجازی یمن، ضمن بازنشر این عکس، مطالب مختلفی به طنز، شعر، طعنه و کنایه را ذیل آن نوشته اند و آنها را به شکم پرستی و مزدوری آل سعود متهم کرده اند. گفتنی است سفره ای که برای این سیاستمداران یمنی در ریاض انداخته شد، بسیار مفصل بوده است.

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 19 ارديبهشت 1394برچسب:منصورهادی,وهابی,, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش پایگاه 598 به نقل از شفاف: تصاویر منتشرشده از هادی هنگام ملاقات با "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا و عکس عبدالعزیز آل سعود پادشاه اسبق، سلمان بن عبدالعزیز پادشاه فعلی و محمد بن نایف ولیعهد عربستان است که به جای پرچم و سمبل های ملی یمنی استفاده شده است.
طرف های یمنی پیشتر نیز گفتند که هادی هنگام ملاقات با سفیر آمریکا در یمن موازین دیپلماتیک را رعایت نکرده است.
کری چهارشنبه وارد ریاض شد و ضمن دیدار با محمد بن نایف ولیعهد و معاون دوم نخست وزیر با وی درباره روابط دو جانبه و آخرین اوضاع منطقه، جهان عربی و دیگر کشورهای جهان گفت و گو کرد.

 

این سومین سفر کری به ریاض در صد روز گذشته از زمان به قدرت رسیدن سلمان به عبدالعزیز در عربستان است.
وی ۲۷ ژانویه ۲۰۱۵ در چارچوب سفر "باراک اوباما" رییس جمهور آمریکا و ۵ مارس ۲۰۱۵ برای شرکت در نشست وزرای خارجه کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و آمریکا به ریاض آمده بود.

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 19 ارديبهشت 1394برچسب:سعودی,کری,منصورهادی,جنایت, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، در پی معرفی محمود زمانی‌قمی به عنوان گزینه پیشنهادی استاندار مرکزی از سوی وزارت کشور به هیئت دولت، گروه‌ها، احزاب و اقشار مختلف مردم استان مرکزی در مقابل استانداری مرکزی تجمع کرده و اعتراض خود را به این انتخاب اعلام کردند.تجمع در اراک به دنبال معرفی استاندار منصوب به فتنه +تصاویر
صبح امروز و در پی معرفی محمود زمانی‌قمی به عنوان گزینه پیشنهادی استاندار مرکزی از سوی وزارت کشور به هیئت دولت، جمعی از روحانیون، طلاب، دانشجویان، اساتید، احزاب و گروه‌های مختلف سیاسی، ایثارگران و دیگر مردم ولایت‌مدار استان مرکزی با تجمع در مقابل درب استانداری مرکزی نسبت به این انتخاب واکنش نشان داده و اعتراض خود را به گوش مسئولان رساندند.
بر اساس این گزارش شرکت کنندگان در این تجمع در حالی که پلاکاردهایی با شعار «ما استاندار فتنه‌گر نمی‌خواهیم»، «مرگ بر فتنه‌گر» و... را در دست داشتند، انتخاب زمانی‌قمی به عنوان یکی از فتنه‌گران را خروج از خط قرمز نظام دانسته و مخالفت خود را به این انتخاب اعلام کردند.
معترضان به این انتصاب با سر دادن شعار «ما فتنه‌گر نمی‌خواهیم»، «اجازه جولان به فتنه‌گر نمی‌دهیم»، «مرگ بر فتنه‌گر» و... خواهان انتخاب گزینه‌ای اصلح به عنوان استاندار مرکزی شدند.
در پی انتخاب محمدحسین مقیمی استاندار سابق مرکزی به سمت معاونت سیاسی وزارت کشور در 28 دی ماه 93 و انتصاب شکر‌الله حسن‌بیگی به عنوان سرپرست، انتخاب استانداری جدید برای این استان در دستور کار وزارت کشور قرار گرفت.
با گذشت‌ها 131 روز، وزارت کشور هنوز به جمع‌بندی لازم برای انتخاب فردی اصلح به عنوان سکاندار این استان نرسیده و روز گذشته محمود زمانی ‌قمی را به عنوان گزینه پیشنهادی به هیئت دولت معرفی کرد که این انتخاب با اعتراض شدید احزاب، گروه‌ها و اقشار مختلف مردم و حتی اصلاح‌طلبان غیر افراطی همراه شد.
لازم به ذکر است در هفته‌های گذشته نیز زمانی قمی که از سوی اصلاح‌طلبان تندرو برای نخستین بار مطرح شد جامعه روحانیت استان، اساتید دانشگاه، بسیج اساتید، نمایندگان مجلس و... به طرح این موضوع اعتراض کردند.

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 17 ارديبهشت 1394برچسب:فتنه88,منافق, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

گروهک تروریستی منافقین به تازگی دو ترفند کثیف برای جمع آوری اطلاعات و یا جذب نیرو به کار می برد که با توجه به هوشمندی برخی از هموطنان، در هر دو روش با شکست سنگین مواجه شده است.

مراقب ترفندهای جدید منافقین باشیم!گروه سیاسی، گروهک تروریستی و عصبانی منافقین که این روزها آخرین نفس های جنازه رو به احتضارش را می کشد؛ به تازگی دو ترفند کثیف برای جمع آوری اطلاعات و یا جذب نیرو به کار می برد که با توجه به هوشمندی برخی از هموطنان، در هر دو روش با شکست سنگین مواجه شده است.
 
به گزارش بولتن نیوز، در ترفند اول که اهالی رسانه بویژه خبرنگاران حوزه سیاست خارجی باید بیشتر مراقب باشند، تخلیه تلفنی را در دستور کار خود قرار داده که با توجه به حساسیت ویژه مذاکرات هسته ای و در قالب مصاحبه تلفنی و یا دریافت تحلیل از خبرنگاران برای کارهای پژوهشی با تماس با خبرنگاران و معرفی خود به عنوان محقق نهادهای معتبر، قصد دریافت اطلاعات خاص دارند.

بقیه در ادامه مطلب.....................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 17 ارديبهشت 1394برچسب:منافقین,رجوی,قجر,, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش پایگاه 598 به نقل از «نسیم»، پس از حصول بیانیه مشترک و توافق برسر چهارچوب‌ها و راهکارهای اصلی در مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه کشورهای 1+5، نقدها و تائیدهای گسترده‌ای از کارشناسان و صاحب نظران مختلف در خصوص مذاکرات ارائه و تحلیل های فراوانی فضای رسانه‌ای کشور را پر کرد. هرچند این نظرات و سخنان مذاکرات را از وجوه مختلف مورد نقد و بررسی قرار می‌داد اما هنوز سوال‌هایی بر روی برخی بندهای بیانیه مشترک مطبوعاتی و حتی پاسخ‌های ارائه شده مسئولان وجود داشت که باید پاسخ‌های آن جزء به جزء مشخص می‌شد. از اینرو به سراغ یکی از دانشمندان برتر صنعت هسته‌ای کشورمان رفتیم تا بیانیه لوزان را این بار از منظر فنی بررسی کنیم.

این دانشمند هسته‌ای ایرانی که به دلیل مسائل امنیتی خواسته بود نام وی فاش نشود، در گفتگو با خبرنگاران «نسیم»، با بیان اینکه "آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که پرونده هسته‌ای ایران برای همیشه باز باشد" گفت: مذاکراتی که طی یک سال و نیم گذشته که منتهی به توافق در کلیاتی ذیل بیانیه لوزان شد نقاط قوت و ضعف مهمی دارد که البته نقاط ضعف مورد مشاهده در این بیانیه مشترک بسیار قابل توجه و نگران کننده‌تر است. چنانچه که در ابتدای امر و با بررسی کلی می‌توان به این نتیجه رسید که بند‌های بیانیه لوزان، صنعت هسته‌ای ایران را به سال 84 باز خواهد گرداند البته این تفاوت وجود دارد که قدرت جمهوری اسلامی دیگر قابل بازگشت به آن سال نیست.

این دانشمند هسته‌ای با اشاره به اینکه "مهمترین دستاورد بیانیه لوزان دستیابی به وجه‌ای بین‌المللی برای فعالیت های هسته ای ایران بوده و تقریبا هیچ دستاورد قابل توجه دیگری در آن مشاهده نمی شود" تاکید کرد: دو بیانیه ایرانی و آمریکایی در کلیات هیچ تفاوتی با هم ندارند و تنها فرق آنها در این است که در متن آمریکایی توضیحات بیشتری نسبت به این بیانیه داده شده است و آنها جزء به جزء توافقی را گفته‌اند که اگر حقیقت داشته باشد اتفاقی بسیار نگران کننده برای صنعت هسته‌ای کشور خواهد بود.

بقیه در ادامه مطلب............................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 16 ارديبهشت 1394برچسب:انرژی هسته ای, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

یک چیز حتمی است و آن این که مردم ایران مهمان‌نوازترین مردمی هستند که در طول مسافرت خود تا به حال دیده‌ایم، و تنها رقیب آنها ترکیه و مصر هستند. اما مهم است تا به هنگام سفر از احساسات خود پیروی کرده و همیشه کمی محتاط باشید.
ایرانگردی
یک چیز حتمی است و آن این که مردم ایران مهمان‌نوازترین مردمی هستند که در طول مسافرت خود تا به حال دیده‌ایم، و تنها رقیب آنها ترکیه و مصر هستند. اما مهم است تا به هنگام سفر از احساسات خود پیروی کرده و همیشه کمی محتاط باشید.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مشرق- با توجه به گسترش صنعت توریسم در کشورمان طی 2 سال اخیر و در نتیجه، ورود گسترده گردشگران کشورهای غربی و شرقی به ایران، بر آن شده‌ایم تا برآوردی که این گردشگران از سفر به ایران به دست آورده و در وب‌سایت‌های خبری مهم و وبلاگ‌های شخصی خود منتشر می‌کنند را به صورت خلاصه در اختیار شما مخاطبان محترم قرار دهیم. این اطلاع‌رسانی کمک خواهد کرد بتوانیم خود را در آینه نگاه میهمانان غربی و شرقی خود ببینیم و بدانیم که از منظر دیگر ملل جهان، در چه سطحی از دلپذیری قرار داریم. ضمن آنکه رصد محتوای منتشرشده در فضای وب درباره زندگی در ایران کمک خواهد کرد تا ما نیز برآوردی خوب از نوع نگاه گردشگران خارجی که به ایران می‌آیند به دست آوریم و میزان دوستی و دشمنی آنان با خود را با سند و مدرک محاسبه کنیم.

ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 16 ارديبهشت 1394برچسب:ایران, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری فارس، تنها چهار روز تا برگزاری بی‌ینال ونیز و برپایی غرفه «بازی بزرگ» کشورمان باقی مانده است. این رخداد مهم که پیچیده چده در ابهام‌های بی جواب و اعتراض‌های هنرمندان و رسانه‌های عمومی در حالی به اجرا نزدیک می‌شود که پاسخ‌ها و توضیحات مدیر دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ کس را قانع نکرد.

یکی از وعده‌های عملی نشده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارایه نمونه پیش‌نمایشی از آثار انتخاب شده هنرمندان ایرانی و خارجی است که قرار است زیر پرچم ایران در کشور ایتالیا به نمایش درآید. وعده‌ای که با گذشت هشت روز از اعلام آن هنوز انجام نشده است. اعتراض رسانه‌ها و هنرمندان تنها در صورت دیده شدن آثار انتخابی است که قابل راستی‌آزمایی و اصلاح است. اکنون و در پی خلاء موجود خبرگزاری فارس نیم نگاهی داشته به سوابق و عملکرد هنرمندان انتخابی ایران در این رخداد مهم:

از مخاطبین محترم بابت انتشار تصاویر موجود در این گزارش که ممکن است باعث جریحه‌دار شدن عواطف افراد شود، پوزش می‌خواهیم.

«سارا رهبر» متولد تهران است. خانواده وی در سال‌های ابتدایی جنگ تحمیلی به آمریکا رفتند. وی از همان سال‌ها مقیم آمریکاست. رهبر، نمایشگاه‌های متعددی در گالری‌های خارج از کشور بر پا کرده است. در بین آثار وی تصاویری دیده می‌شود که پرچم عزاداری اباعبدالله الحسین علیه‌السلام  در کنار پرچم استکبار جهانی قرار داده است! وی در توضیح نمایشگاه خود با عنوان "خشونت بی‌قرار"  با استفاده از پارچه‌های سنتی و اشیاء کلاژهای متضادی که نماد خشونت هستند را طراحی می‌کند.

 بقیه در ادامه مطلب................................

 


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 15 ارديبهشت 1394برچسب:هنرمندان ضد دین و بی هویت, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1394/02/14/13940214160153779_PhotoL.jpg

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 15 ارديبهشت 1394برچسب:وهابی,سعودی,تکفیری, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش بی‌باک، متاسفانه این روزها علی مطهری بازیچه رفقایی فتنه گر و معاند نظام شده است از همین رو هنوز خودش هم نمی داند هر کجا چه موضوع گیری کند و چه راهی را در پیش بگیرد و گرفتار یک پارادوکس‌های متعدد و تمام عیار در مشی روزانه گردیده است تا جایی که نامه استاد شهید مطهری به وی که در آن توصیه شده بود در انتخاب رفیق دقیق باشد را هیچگاه توجه نکرد تا شود آنچه که امروز علی مطهری - که روزگاری نور چشم استاد شهید بود -  محبوب اهل فتنه و دشمنان نظام و اسلام گردد.

به گزارش بی‌باک، علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی، تصویری از نامه استاد شهید مطهری به خودش در سال ۵۶ را منتشر کرد.

این نامه در زمانی که علی مطهری در دانشکده فنی دانشگاه تبریز مشغول تحصیل در رشته مهندسی مکانیک بوده توسط شهید مطهری ارسال شده است.

علی مطهری که این نامه را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده نوشت: این نامه گرچه کوتاه است اما حاوی نکات اعتقادی، اخلاقی و تربیتی قابل توجهی است.

متن نامه به شرح ذیل است:

بقیه در ادامه مطلب...............................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 14 ارديبهشت 1394برچسب:علی مطهری,انحراف, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 ... 2 3 4 5 6 ... 170 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com