وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

انتقاد حزب الله کرمانشاه از عدم رسیدگی کافی به نزاع دسته جمعی

بولتن نیوز: نزاع های دسته جمعی در برخی شهرهای کشور و عدم برخورد به موقع با عوامل آن، نبود سرعت لازم نیروی انتظامی برای برخورد با عوامل با وجود تماس های مکرر مردم با نیروی انتظامی، با انتقادهای مختلفی همراه بوده است و به خصوص در شهری مانند کرمانشاه که در سال های گذشته نیز نزاع های دسته جمعی و کتک کاری در برخی محله ها مسبوق به سابق است؛ رسیدگی به این موضوع نیازمند برخورد قاطع و با سرعت و دقت کافی از سوی مسوولان است.


 

به دنبال نزاع دسته جمعی اخیر در روز 23 مرداد 91 که به قتل عمد یک نفر منجر شده است، حزب اله کرمانشاه نیز که تعدادی از اعضای آن درگیر موضوع اخیر بوده است خواستار رسیدگی جدی به این موضوع شده است.

سایت رسمی حزب الله کرمانشاه، با انتقاد از نوع برخوردهای نیروی انتظامی و دادستانی کرمانشاه با نزاع دسته جمعی اخیر در تاریخ 23 مرداد 91 که منجر به قتل عمد یک نفر شده است و تعدادی زخمی و خسارت برجای گذاشته است، خواستار رسیدگی و برخورد جدی و شناسایی عوامل این نزاع دسته جمعی شد.
در بیانیه خبری حزب اله کرمانشاه، ضمن توجه به دو دوخبر و موضع مسوولان استان، آمده است:حزب اله کرمانشاه به نوع برخورد تند و خشن مسئولین قضایی انتظامی کرمانشاه با جوانان حزب اللهی منتقد است زیرا مغایر با فرمایشات اخیز مقام معظم رهبری دردیدار دانشجویان بوده است.

قتل در نزاع دسته جمعی مقابل ساختمان دادستانی کرمانشاه!:

مقارن ظهر روز دوشنبه 23مرداد 91 نزاع دسته جمعی در کوچه ثبت مقابل دادستانی کرمانشاه و کمی بالاتر از کلانتری شریعتی به وقوع پیوست که طی آن حداقل یک نفر به قتل رسید و تعدادی نیز زخمی و خساراتی به خودروهای آژانس محل و برخی عابرین وارد آمد. تأسف بارتر اینکه بنابرشهادت اهالی محل و خسارت دیدگان، تعدادی از طرفین نزاع موفق شدند بعداز گذشت دقایقی از صحنه نزاع بگریزند.

اهالی این محل پیش از این نیز بارها شاهد وقوع چنین نزاع هایی در محل سکونت خویش که اتفاقا در نزدیکی کلانتری و دادستانی است، بوده اند. امید است نیروهای انتظامی و قضایی موفق به دستگیری و محاکمه تمامی عوامل این حادثه تلخ و تأسف بار شوند و برخوردها با اینگونه موارد به گونه ای بازدارنده و قاطع باشد انشاءالله. البته تا این لحظه هنوز توضیحی از سوی مسئولین مربوطه درباره این حادثه منتشر نشده است.

مصاحبه آقای کشوری درباره نزاع دسته جمعی مقابل دادستانی و چندنکته:

جناب آقای کریم کشوری فرماندهی انتظامی استان 24 ساعت پس از انتشار خبر سایت حزب الله کرمانشاه درباره وقوع نزاع دسته جمعی ظهر دوشنبه مقابل دادستانی که منجر به قتل فردی؛ زخمی شدن عده ای و خساراتی به خودروهای مردم شد؛ طی مصاحبه ای ضمن تأیید خبر حادثه مذکور و وقوع قتل بیان داشت، تنها دونفر در این رابطه دستگیر شده اند.

اینک جای سؤال وجود دارد که چگونه در نزاع دسته جمعی اینچنینی که دارای بار روانی خاص خود است و منجر به قتل عمد در نزدیکی کلانتری و دادستانی شد! اکثر طرفین نزاع در روز روشن موفق به گریز از صحنه حادثه می شوند و این در حالی است که قاعدتا نیروهای زبده و مسلح کافی در نزدیکی این محل(و در کلانتری و دادستانی) طی آن ساعت وجود دارد؛ از طرفی اهالی محل و خسارت دیدگان نیز در دقایق حادثه کررا با 110 تماس گرفته اند.

با این همه حتی پس از گذشت 24 ساعت از آن حادثه نیز آمار بازداشتی ها تنها دو نفر بوده است! اما در جریان اتفافات ماه رمضان سال گذشته پس از چند انتقاد منطقی جوانان حزب اللهی و روزه دار به مدیریت ارشد استان؛ آن وضع ناشایست ضرب و جرح و خونریزی و بگیر و ببند متعدد و محاصره و... با آن استعداد نیرو علیه جوانان متدین و وفادار به ولایت و نظام بکارگیری شد که شرح آن بماند!! بنگر فرق ماجرا و اهمیت مطلب از کجا تا به کجاست؟ به راستی چرا؟!

البته به عنایت الهی همچون سی سال گذشته ؛ این روش های تهدیدآمیز و فشار و...در تقابل با نیروهای حزب الله کرمانشاه کمترین اثر و فایده ای نداشت و حزب الله علیرغم اینگونه اقدامات کماکان سخنان انتقادی ؛ انتشار بیانیه ها و ... را ادامه داد و نتیجه خاصی از آن قضایا نیز عاید مسببین نگردید.
لازم به ذکر است مقام معظم رهبری نیز در دیدار اخیر با دانشجویان برخورد تند با اظهارنظر ولو تند را مغایر با نظر خویش دانسته و در توضیح این معنا (حتی در فرض نادرست بودن آن اظهارنظر تند) به گونه حکیمانه فرمودند : «فرق است بين آن كسى كه با نظام مخالف است، با نظام معارض است، قصد دشمنى دارد، قصد عناد دارد، با آن كسى كه نه، از روى احساسات يك مطلبى را بيان ميكند؛ ولو ممكن است آن مطلب درست نباشد..»
به هر حال درمورد حادثه نزاع و قتل اخیر در مقابل دادستانی شهر نیز باید منتظر ماند که طی چه مدت تمامی عوامل این حادثه دستگیر و محاصره خواهند شد و در ادامه برخورد قضایی بازدارنده با انها چگونه خواهد بود.


قتل در نزاع دسته جمعی مقابل ساختمان دادستانی کرمانشاه!


مصاحبه آقای کشوری درباره نزاع دسته جمعی مقابل دادستانی و چندنکته

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 30 مرداد 1391برچسب:سیاسی , خبری , انتقادی ,اجتماعی - اخبار ویژه - تخریب نظام - اصلاح طلبان - اجتماعی - شبهات - سیاسی - - متفرقه - گوناگون - اهم موضوعات - اطرافیان رییس جمهور -, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com