وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

تصمیم تهرانی های کره جنوبی برای شکستن تحریمها

دول استکباری بویژه آمریکا بسیار سعی دارند تا تاثیر تحریمها بر اقتصاد ایران را بزرگ جلوه دهند اما واقعیت امر این است که ایران از قبال همین تحریمها به کشوری مقتدر و مستقل بعد از انقلاب تبدیل شد و جدای از آن کشورهای دنیا نیز این روزها به خوبی از تاثیرات منفی این تحریمهای یک جانبه غرب بر اقتصاد خود آگاه شده اند و دیگر حاضر نیستند با طناب آمریکایی ها به چاهی روند که برون رفت از آن با هزینه های سنگینی همراه خواهد بود.
حدود سی و اندی سال پیش و به دنبال مسافرت شهردار وقت تهران به سئول در جهت همکاری بین دو کشور سنگ بنای دو خیابان بزرگ در پایتخت دو کشور گذاشته شد. خیابانی در تهران با نام "سئول" و خیابانی در سئول با نام "تهران"و نکته جالب آن است که خیابان تهران تنها اسم خارجی در میان خیابان های سئول است. حال با گذشت بیش از سی سال خیابان تهران مبدل به اصلی ترین، زیباترین و گرانقیمت ترین خیابان سئول شده است. دفاتر صدها شرکت عظیم تجاری ـ صنعتی و دفاتر شرکت های بزرگ بین اللملی از قبیل یاهو و برجهای بلند این خیابان که یک سرمایه گذاری بیش از ۱۰۰میلیارد دلاری را به خود جذب کرده است در این خیابان قرار دارد و اکنون تهرانی های سئول رشد و پیشرفت اقتصادی خود را در گروه فاصله گرفتن از غرب و فشردن دست دوستی ایرانی ها می دانند.
 

 
به گزارش سرویس اقتصادی بی باک، دول استکباری بویژه آمریکا بسیار سعی دارند تا تاثیر تحریمها بر اقتصاد ایران را بزرگ جلوه دهند اما واقعیت امر این است که ایران از قبال همین تحریمها به کشوری مقتدر و مستقل بعد از انقلاب تبدیل شد و جدای از آن کشورهای دنیا نیز این روزها به خوبی از تاثیرات منفی این تحریمهای یک جانبه غرب بر اقتصاد خود آگاه شده اند و دیگر حاضر نیستند با طناب آمریکایی ها به چاهی روند که برون رفت از آن با هزینه های سنگینی همراه خواهد بود.

 

 
کرهٔ جنوبی دومین رشد سریع اقتصادی دنیا در ۴ دههٔ اخیر را دارا می‌باشد. این پیشرفت قابل توجه که کرهٔ جنوبی را در کمتر از نیم قرن بدل به کشوری پیشرفته و ثروتمند نمود، اغلب معجزهٔ رودخانهٔ هان نامیده می‌شود و در مجامع بین‌المللی صفت "ببر آسیا" را برای این کشور به ارمغان آورده‌است.

 
امروزه اقتصاد موفق کرهٔ جنوبی الگویی برای بسیاری از کشورهای در حال توسعه‌است. کرهٔ جنوبی اکنون دارای اقتصاد توسعه یافتهٔ چندین هزار میلیارد دلاری است و یکی از اعضای OECD می‌باشد و توسط بانک جهانی جزءاقتصادهای با در آمد بالا و از دیدگاه IMF و CIA به عنوان یکی اقتصادهای پیشرفته طبقه بندی شده‌است و در همین راستا سئول، پایتخت این کشور یکی از ده شهر برجستهٔ اقتصاد ی و مالی جهان است.

 
حال گزارشات حاکی است که کره جنوبي در پي پيشنهاد جمهوري اسلامي براي تامين نفت خام براي چهارمين اقتصاد بزرگ آسيا با استفاده از نفت‌کش‌هاي ايراني، در نظر دارد واردات نفت خام از تهران را در ماه آينده از سر گيرد تا با این کار خود برگی دیگر از شکست تحرمیهای غرب علیه جمهوری اسلامی ایران رونمایی شود.

 
به گزارش خبرگزاري رويترز، يک منبع آگاه در وزارت اقتصاد کره جنوبي روز دوشنبه (۳۰ مرداد) گفت، اين کشور از ماه سپتامبر واردات نفت خام تا سقف ۲۰۰ هزار بشکه در روز را از ايران از سر مي‌گيرد.

 
يکي از مقامات وزارت اقتصاد کره جنوبي که مي‌خواست نامش فاش نشود، گفت: «بارگيري واردات نفت خام از اوايل ماه سپتامبر از سر گرفته مي‌شود، اين بدان معناست که اين نفت‌کش‌ها در اواخر ماه سپتامبر به کره جنوبي مي‌رسند.»

 

 
وي اظهار داشت: «نفت خام در ايران بارگيري مي‌شود، با نفت‌کش‌هاي ايراني و با پوشش بيمه‌اي اين کشور روانه کره جنوبي خواهد شد.»

 
يکي ديگر از مقامات کره جنوبي که مي‌خواست نامش فاش نشود، در تاريخ هشتم آگوست گفته بود، طرف ايراني و مقامات پالايشگاه‌هاي نفت کره جنوبي در حال مذاکره براي استفاده از نفت‌کش‌هاي ايراني براي صادرات نفت خام هستند.

 
ايران به پالايشگاه‌هاي نفت کره جنوبي پيشنهاد کرده است تا براي انتقال نفت، از نفت‌کش‌هاي ايراني استفاده کنند؛ اين مسئله به آن‌ها اجازه مي‌دهد تا بدون نگراني درباره ضمانت‌هاي بيمه‌اي، از ايران نفت خريداري کنند.

 
براساس اين گزارش، کره جنوبي سال گذشته ۹.۴ درصد، يا حدود ۸۷ ميليون بشکه از نفت خام مورد نياز خود را از ايران خريداري کرده است.

 
همچنين صادرات کالا از کره جنوبي به ايران نيز در پنج ماهه اول امسال، با ۴۰.۵ درصد افزايش، به ۲.۹ ميليارد دلار رسيده است.

 

 
تصاویری از خیابان تهران در سئول

 

 

 

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 1 شهريور 1391برچسب:سیاسی , خبری , انتقادی ,اجتماعی - اخبار ویژه - تخریب نظام - اصلاح طلبان - اجتماعی - شبهات - سیاسی - - متفرقه - گوناگون - اهم موضوعات - اطرافیان رییس جمهور -, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com