وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

يك جوان سوري به جرم ورود مخفيانه به لبنان بازداشت شد كه عكس چندين كشته و سرودهايي مربوط به سازمان القاعده و عكس‌هاي بن لادن نيز در تلفن همراهش يافت شد. با ادامه تحقيقات مشخص شد وي از نیروهای القاعده است و اعتراف كرده به دستور امير – همان فرمانده خود - سرباز سوري را كشته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این مقدمه داستانی است که روزنامه الاخبار در مورد افراد دستگیر شده سوریه‌ای در لبنان در شماره امروز خود منتشر کرده است.

يك اتفاق ساده يعني جرم ورود پنهاني جوان سوري فايز. د به لبنان وي را در چنگ سازمان  امنيت عمومي قرار داد، اما تحقيقات امنيتي فاش كرد وي در گردان الفاروق وابسته به گروه القاعده مي‌جنگيده و در كشتن سربازان ارتش سوريه كه در منطقه القصير اسير شده بودند، دست داشته است.

وي در سال 1981 در منطقه القصير سوريه نزديك مرزهاي لبنان مقابل منطقه الهرمل متولد شده و پيش از بازداشت در منطقه البقاع غربي سكونت داشته است.

گفتني است ايست و بازرسي ارتش لبنان در منطقه الفاعور به خاطر نداشتن مدارك معتبر وي را   بازداشت و به پليس نظامي منطقه البقاع و سپس به پاسگاه  درك رياق تحويل داد و در انجا نيز قاضي جرج خاطر وكيل تجديد نظر البقاع وي را به جرم ورود غير قانوني به خاك لبنان به مركز دادستاني كل منطقه زحله ارجاع داد.

در ادامه بازپرسان در ضمن حضور وي در اداره امنيت عمومي منطقه البقاع، به اطلاعات امنيتي ثبت شده  در موبايل وي و چندين عكس قربانيان و سرودهاي اسلامي گروه القاعده و اسامه بن لادن دست يافتند که بر اساس نتايج تحقيقات اوليه مشخص شد اطلاعات امنيتي وجود دارد كه مستلزم ادامه بازجويي از وي است.

نویسنده الاخبار در ادامه گزارش خود از پرونده تشکیل شده برای این سوریه‌ای دستگیر شده آورده است: در ادامه بازپرسي‌ها مشخص شد اين فرد سوري بازداشت شده براي اولين بار در سال 1991به لبنان سفر كرد و پيش از اعزام به سربازي آغاز خدمت در يگان دفاع هوايي دمشق در سامانه موشكي كبري، در كشتارگاه منطقه البقاع الوسط فعاليت مي‌كرد.

در بازجويي‌ها مشخص شد وي داراي دو دوست به نام‌هاي هما انور 32 ساله و بسام 27 ساله است كه  در گردان الفاروق وابسته به گروه القاعده در شهر القصير مي‌جنگند.

فائز گفت: دوستش بسام رياست گروه القعقاع وابسته به القاعده در منطقه القصير- حمص را بر عهده دارد و در تعدادي از عمليات‌هاي نظامي شركت داشته كه ارتش سوريه را هدف قرار داده است و همسر دوستش نيز بر ضد رژيم سوريه مي جنگد اما حمودي 24 ساله دوست سوم وي در منطقه الصويري البقاعيه در گاوداري فعاليت دارد كه صاحب آن يك لبناني به نام ابراهيم. ب است.

تا اينجا، داستان وي طبيعي بود اما نكته تامل برانگيز براي بازپرس ها اين بود كه وي تاكيد داشت نظاميان ارتش سوريه كه توسط افراد مسلح مخالف بازداشت شده‌اند كشته و سلاح هايشان نيز مصادره مي‌شود و وي هم چنين اعتراف كرد كه در بسياري از ماموريت‌هاي نظامي گروه القاعده شركت داشته است.

وي افزود از ابتداي انقلاب سوريه، هفت بار به منظور انتقال اموالي كه دوستش حمودي با كمك برخي لبناني‌ها به عنوان كمك‌هاي مالي به گروه القاعده اهدا شده، به لبنان سفر كرده و در زمان حضور خود در سوريه كه از راه‌هاي قانوني بوده به دوستش بسام اطلاع داده كه ماموريت وي براي انتقال اموال و سلاح لو رفته بدون اينكه به جزئياتي بيشتري اشاره كند.

فائز آن زمان از منطقه جوسيه در مرزهاي لبنان و سوريه، به صورت غير قانوني وارد لبنان شد و پس از آن نيز دو بار به دستور يك فرد سوري به نام الامير ابوحمزه براي دريافت سلاح و مهمات كه در منزل شخصي موسوم به م.ح سپرده شده بود و شخص ناشناس ديگري به نام ابراهيم به لبنان و منطقه عرسال البقاعيه سفر كرد.

به گزارش الاخبار، وي هم چنين گفت: دو نفر با نام‌هاي اختصاري "خ .م" و دوستش  "ب.م"  مبلغي معادل 100 هزار دلار امريكا به وي داده‌اند و هم چنين اعتراف كرد طي شركت در درگيري‌هاي سوريه به دستور الامير ابوحمزه  10 نظامي ارتش سوريه پس ازبازداشت در يكي از موانع منطقه ريف القصير با چاقو كشته است.

در همين راستا بازجويي‌ها بيانگر اين است كه دو دوست وي انور و بسام به دستور خالد برقه امير سوري و خالد محب‌الدين معاون وي مبارزه مي‌كنند و دو فرد اخير طي حمله گروه‌هاي وابسته به القاعده به يكي از مراكز نظامي وابسته به ارتش سوريه در منطقه الشنشار در استان حمص كشته شده‌اند كه در پي آن دو دوست وي نيز به دستور ابو حمزه كه تقريبا دو ماه است فرماندهي گروه القاعده در القصير را بر عهده گرفته، فعاليت مي كنند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده و اعتراف‌هاي فرد بازداشت شده، قاضي بازپرس نظامي،به جرم اقدامات تروريستي و قاچاق سلاح، حكم بازداشت فايز.د را صادر كرد.

لازم به ذكر است اداره امنيت عمومي وي را در بازداشت خود داشته و از تحويل وي به مقامات سوري اجتناب كرده به اين اعتبار كه حكم جنايت‌هاي منسوب به وي كمتر از اعدام  نيست.

در مقابل بازجويي‌هاي اداره امنيت عمومي از فايز،د؛ يكي از دوستان وي همه اطلاعات مذكور را رد مي‌كند و صاحب مزرعه‌اي كه وي در آن فعاليت مي‌كرد نيز ابراز داشته فايز توانايي كشتن يك مرغ را ندارد چگونه مي‌توان تصور كرد انساني را بكشد؟



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 1 شهريور 1391برچسب:جنایات وهابیت - عربستان سعودی - منافقین - آمریکاوترور - رژیم صهیونیستی - هنرمندان ضد دینوبی هویت - شیطان و شیطان پرستی - بهائیت و افکار - تروریسم جهانی - انگلیس خبیث -, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com