وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

این سخنان هفته گذشته سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان هنوز به عنوان خبر اول رسانه‌های اسرائیلی است و دهان به دهان میان ساکنین سرزمین‌های اشغالی می‌چرخد. نصرالله صراحتا لفاظی‌های اخیر مقامات رژیم صهیونیستی درباره حمله نظامی به ایران را شوخی خنده‌داری خواند که در صورت تحقق، آرزوی چندین ساله ایران را برآورده خواهد کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین در سخنرانی خود بر قدرتمند شدن کشورهای عربی در برابر رژیم صهیونیستی تاکید کرد و گفت: «اسرائیل واقعا از حمله به ایران می‌ترسد و این مسئله واقعا مهم است و این یک عبرتی است که هر ملت عربی از خطر اسرائیلی در امان باشد، منطق روشنی وجود که می‌گوید تنها قدرتمندان در جهان محترم شمرده می‌شوند بنابراین هر کشور عربی اگر می‌خواهد از تجاوزات اسرائیل در امان باشد باید قدرتمند باشد. در خصوص لبنان نیز ما شاهد تهدیدات علیه لبنان بودیم و حتی سخن از تخریب لبنان به میان می‌آوردند، ما منکر قدرت ویرانگر اسرائیل نیستیم و منکر آن نیستیم که تفکر اسرائیلی تروریستی است و پیش از این آن را انجام داده است اما آنچه که در لبنان تازگی دارد این است که من نمی‌گویم ما اسرائیل را ویران خواهیم کرد بلکه می‌توانم بگویم که ما می‌توانیم زندگی میلیون‌ها صهیونیست در فلسطین را به جهنم واقعی تبدیل کنیم و چهره اسرائیل را تغییر دهیم.»

شیمون پرز شب‌ها خواب «شهاب ۳» می‌بیند

رابرت هادلیک تحلیل گر نظامی اندیشکده فارین پالیسی پیش از طرح این سوال که آیا سامانه‌های دفاع موشکی اسرائیل آماده است تا به هرگونه پاسخ ایران به حمله نظامی اسرائیل پاسخ گوید، گفت: این یک آزمایش نیست و پیامد آن برای اسرائیل بسیار هولناک است.

به گفته هادلیک، در زمینه واکنش ایران به حمله نظامی اسرائیل باید گفت که اسرائیل با زرادخانه روز افزون موشک‌های بالستیک ایران مواجه خواهد شد و در میان این زرادخانه، اسرائیل به طور اساسی از موشک «شهاب۳» ایران هراس دارد که برد آن ۱۳۰۰ کیلومتر است و مجهز به کلاهک انفجاری یا شیمیایی با وزن بین ۷۶۰ تا ۱۱۰۰ کیلوگرم می‌باشد.

از سوی دیگر، جنگ اسرائیل و ایران پیامدهای عمیقی در راهبردهای نظامی و سرمایه گذاری‌های آمریکا در آسیا به همراه خواهد داشت زیرا وزارت دفاع آمریکا در گزارش‌های سالانه خود از مدرن شدن و توسعه توانمندی‌های موشکی چین مکرر سخن می‌گوید.

در صورت وقوع جنگ، طراحان نظامی در ارزیابی نظریه‌های خود بازنگری خواهند کرد و در صورت موفقیت ایران در ضربه نظامی به تل آویو و اهداف دیگر در اسرائیل؛ این موفقیت شک و تردیدهایی را میان تصمیم گیرندگان در آمریکا درباره طرح‌های دراز مدت آن‌ها در تمرکز بر اقیانوس آرام ایجاد خواهد کرد و این جنگ همچنین بر بحث و جدل‌ها در داخل پنتاگون درباره حمایت مالی از سامانه‌های ضد موشکی قاره پیما تاثیر خواهد گذاشت.

اسرائیل؛ از پایگاه استراتژیک تا وبال گردن غرب

رژیم تل آویو، صرفاً دردسری برای مردم لنگه به لنگه و بی‌وطن خود نیست. امروز مقامات آمریکایی و اروپایی که زمانی به این رژیم به چشم پایگاه استراتژیک برای قبضه خاورمیانه می‌نگریستند، اسرائیل را مایه دردسر و گرفتاری می‌دانند. به تعبیر متیوگولد سفیر انگلیس در تل آویو «جایگاه اسرائیل در دنیا هر روز ضعیف‌تر می‌شود. و این روند سرعت تازه‌ای به خود گرفته است.

منظور، افراد عادی نیستند بلکه نمایندگان پارلمان‌ها و شخصیت‌های مهم جهانی هستند که یک به یک از تأیید اسرائیل منصرف می‌شوند». امروز فقط جمهوری اسلامی نیست که اسرائیل را غده سرطانی و اسباب رنج ملت‌ها توصیف می‌کند. کافی است به اجلاس سران گروه ۲۰ در کن فرانسه- اواسط آبان سال گذشته- بازگردیم که میکروفون باز مقابل سارکوزی و اوباما، قضاوت واقعی روسای جمهور فرانسه و آمریکا را آشکار کرد.

سارکوزی در آن گفت‌و‌گوی درگوشی می‌گوید «از دروغ گویی‌های نتانیاهو خسته شده‌ام و دیگر تحمل دیدن او را ندارم» و اوباما پاسخ می‌دهد «از دستش خسته شده‌ای؟ من چه بگویم که باید هر روز با او سروکله بزنم؟». هر روز که «فرومایگی‌های اسرائیل» - تعبیر سال‌ها پیش هنری کیسینجر- فزونی می‌گیرد، سیاستمداران بیشتری در غرب به این باور می‌رسند که هزینه‌های رژیم صهیونیستی با فایده‌های آن مطلقا تناسب ندارد. به همین دلیل بی‌سابقه‌ترین اختلافات میان سران رژیم صهیونیستی و آمریکا درگرفته است.

هراس فراگیری که سخنان سیدحسن نصرالله در تل‌آویو ایجاد کرده، نشان از سطح توهمی جدیت سران رژیم صهیونیستی در هیاهوی تبلیغاتی درباره حمله نظامی علیه ایران دارد؛ موضوعی که بار‌ها از سوی کار‌شناسان بین‌المللی بر روی آن تاکید شده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 1 شهريور 1391برچسب:سیاسی , خبری , انتقادی ,اجتماعی - اخبار ویژه - تخریب نظام - اصلاح طلبان - اجتماعی - شبهات - سیاسی - - متفرقه - گوناگون - اهم موضوعات - اطرافیان رییس جمهور -, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com