وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

جواد جهانگیرزاده در انتقاد از طرح تشکیل "نهاد فراقوه ای":
کدام شرایط حساس؟ شرایط حساس یعنی اینکه رییس دولت به هر دلیلی نتواند به فعالیت خود ادامه دهد و لازم باشد که نهادی به طور فوق العاده وظایف دولت را به عهده بگیرد. سؤال من این است که مگر احمدی‌نژاد و دولتمردانش چه شده‌اند که چنین مساله‌ای را در کشور طرح کرده‌اند؟

عصر ایران؛سعید شمس - اخیراً تعدادی از فعالان سیاسی ، نامه ای به مقام معظم رهبری نوشته و ضمن تشریح وضعیت کنونی کشور و نیز اوضاع ریاست جمهوری ، تمهیداتی را برای اداره بهتر کشور در یک سال باقی مانده از عمر دولت احمدی نژاد پیشنهاد کرده اند. هر چند در این نامه اساساً از نهاد فراقوه ای نامی برده نشده است ، اما محسن رضایی ، این تعبیر را درباره طرح به کار برد ، طرحی که پیشنهاد  تنی چند از فعالان سیاسی است و در میانشان نام دو وزیر سابق احمدی نژاد که به خاطر نقدهایشان نسبت به رئیس جمهور عزل شدند نیز وجود دارد.

جواد جهانگیرزاده نماینده اصولگرای ارومیه و عضو هیات رییسه مجلس نهم اما با عادی دانستن شرایط کشور ، این طرح را برنمی تابد و به سوالات عصرایران پاسخ می دهد:

  «تشکیل نهاد فرا قوه‌ای» طرحی مفید است یا...؟

این طرح نه تنها نمی‌ تواند مفید باشد، بلکه آسیب‌هایی جدی را وارد می‌کند و البته باید گفت که به طور مشخص با اصول قانون اساسی در تضاد است. قوه‌های مختلف بر اساس قوانین تعیین شده وظیفه‌هایی دارند و به همین دلیل باید گفت که اصل ۵۷ قانون اساسی را نادیده می‌گیرد.

البته اینطور گفته می‌شود در شراطی حساس طرح‌هایی اینچنینی راه گشا است.

کدام شرایط حساس؟ شرایط حساس یعنی اینکه رییس دولت به هر دلیلی نتواند به فعالیت خود ادامه دهد و لازم باشد که نهادی به طور فوق العاده وظایف دولت را به عهده بگیرد. سؤال من این است که مگر احمدی‌نژاد و دولتمردانش چه شده‌اند که چنین مساله‌ای را در کشور طرح کرده‌اند؟ طرح چنین موضوعاتی می‌تواند آسیب‌های زیادی چون تفرقه در قوا و... و حتی نارضایتی عمومی را به همراه داشته باشد. 

 این طرح بی‌توجهی به هویت قوه مجریه است و دقیقا به همین دلیل است که مخالف سرسخت خود را اعلام می‌کنم. دولت در سال پایانی حیاتش را سپری می‌کند و باید پرسید که ۲۴ میلیون رای احمدی‌نژاد را چطور به این راحتی فراموش می‌کنند، آیا می‌توانند به پاسخی به اعتراضات آنهایی بدهند که دولت با رأیشان مسؤول اداره کشور شده است و سؤال‌های متعددی که طراحان چنین طرح زیر سؤالی حتما باید پاسخی قانع کننده برای آن داشته باشند.

 البته آن‌ها اعتقادشان این است که اشتباهات دولت نگران کننده شده و موجب تحمیل هزینه‌های زیادی خواهد شد.

 

اصلا فرض کنیم که دولتی اشتباهاتش زیاد و غیرقابل جبران شده است، آیا واقعا این طرح راهی منطقی برای خارج شدن از بحران است؟
در صورتی که احتمال بحران کشور را تهدید کند، مقام معظم رهبری وارد خواهند شد و حتما با درایت به عنوان ناجی عمل خواهند کرد. تاکید چند باره من این است که طرح راه اندازی نهادی فرا قوه‌ای نه قانونی است و نه عقلانی. پس بهتر است که بیش از این درباره آن صحبت نشود.

برخی از چهره‌های اصولگرایی صراحتا اینطور می‌گویند که «باید یکسال آخر دولت احمدی‌نژاد را تحمل کرد. نظرتان چیست؟

ببینید! تحمل کردن دولت به این معنی که منتظر گذر ماه‌های آتی باشیم تا دولت بعدی در پاستور مستقر شود، نمی‌تواند با باید‌ها و نبایدهای انقلابی همخوان باشد و به همین دلیل بهتر است که چهره‌های انقلابی کمی بیشتر از اینی که تا به حال نشان داده‌اند، با فکر و تدبیر اظهارنظر کنند.

حتی اگر کسی مخالف رییس جمهوری باشد، باید رویکردی یاری رسان و اصلاح خواهی داشته باشد تا بتواند در راستای توسعه به قوه مجریه کمک کرد. به نظر من واژگانی اینچنینی اشتباه است و باید این را در نظر گرفت که به هر حال احمدی‌نژاد هم توانمندی‌های مختص خودش را دارد و می‌توانیم با کمک به او ایرادات را تا حد زیادی کاهش بدهیم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:سیاسی , خبری , انتقادی ,اجتماعی - اخبار ویژه - تخریب نظام - اصلاح طلبان - اجتماعی - شبهات - سیاسی - - متفرقه - گوناگون - اهم موضوعات - اطرافیان رییس جمهور -, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com