وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل


* علامه مصباح یزدی از سفر زیارتی مشهد مقدس برگشته بود و در حال تجدید وضو و آماده شدن برای دیدار با ولی امر مسلمین؛ حضرت امام خامنه ای بود که برای عرض ادب و زیارت قبولی خدمتشان مشرف شدم. حاج آقای روانبخش و یکی از جانبازان عزیز هم حضور داشتند. از فیلترینگ سایت پخش فیلم پایداری سخن به میان آورد. علامه مصباح نگاهی به من کرد و با تبسمی معنادار گفت: بی خیال آقا؛ اینها هیچ مهم نیست کارهایتان را با خدا ببندید که در هر صورت پیروز خواهید بود. خدا اجرتان بدهد. انشاء الله که همیشه پایدار باشید. اگر کارهایتان برای خدا باشد؛ همیشه پیروزید.
علامه مصباح یزدی که جفای خودیها در حق خود را زیاد دیده است؛ در ادامه فرمودند: از این مسائل هم زیاد ناراحت نشوید. خیلی بدبخت است کسی که کارهایش برای خدا نباشد. اگر انسان قدمهایش را برای خدا بر دارد در هر صورت برنده است.
تا کنون به زبان نیاورده ام و جایی هم به این صورت نگفته ام، اما باور کنید با این دست نوازش سخنان علامه؛ خستگی تمام ناملایمتی ها و جفاهایی که در حقمان صورت گرفته بود را فراموش کردم . با خود می گفتم ای کاش باز هم چوب بخوریم و مرهمش را از دو لب علامه بگیریم. بعد از دیدار خدا ا شکر کردم که حداقل یک کارمان مورد تائید و رضایت یار حقیقی و عمار اماممان بوده است. خدایا شکر همین یک قلم را از ما قبول بفرما! راستش برای برخی مسئولین هم خیلی دعا کردم که خدا به حق خدمات سابقشان از گناهان امروزشان بگذرد و بار دیگر دست آنان را دست نیروهای حقیقی انقلاب و جوانان محنت زده و رنج کشیده انقلابی ببینیم.

* خیلی برایم سئوال بود که چگونه می شود این حجم عظیم تخریب و توهین به علامه مصباح یزدی بعنوان یکی از  بزرگترین اندیشمندان و اساتید اخلاق حال حاضر کشور که بارها از سوی حضرت امام خامنه ای مدال افتخار علم و بصیرت و تقوا دریافت کرده است؛ صورت بگیرد اما هیچ مسئولی احساس وظیفه نکند تا با این هتاکان برخورد کند؟! راستی واقعا برخی مسئولین از این مسائل بی خبرند که برخورد نمی کند؟! باورم نمی شود چون سیستم رصدشان بسیار پیشرفته تر از این حرفاست که بخواهی اینگونه به علم و تجهیزاتشان توهین کنی. همین چند وقت پیش بود که بخاطر یک نظر در لابه لای صدهها نظرات یک سایت؛ برای یکی از دوستان پرونده ای باز شد و بنده نیز از قبال این صنف مسائل کم دردسر نکشیده ام و پایم به خیلی جاها باز شد. ولی برایم بسیار جای سئوال دارد که وقتی خبرگزاری مهر می گوید اسامی منتشر کنندگان نامه هتاکانه به علامه مصباح را دارد؛ چرا کسی با آنها برخورد نمی کند و یا حداقل از آنان توضیح نمی خواهد؟ چرا کسی با علی مطهری بخاطر منافق خواندن بزرگان حوزه و انقلاب و اندیشمند بزرگی چون علامه مصباح یزدی برخورد نمی کند؟! چرا کسی با تیمور هاشمی هاشمی که بعد از خروج خود و دوستانشان از قافله انقلاب که منجر به طرد آنان از آغوش ملت گردید؛ خشم و عصبانیت خود را بر سر علامه مصباح یزدی بعنوان مطهری زمان خالی می کنند؛ برخورد نمی نماید تا اینگونه ازادانه هتاکی و توهین ننمایند؟!  آیا خدایی نکرده مقام معظم رهبری در تشخیص و تبین مطهری زمان اشتباه کرده اند یا برای برخی مسئولین توهین به عمار انقلاب و مطهری زمان اهمیت و اولویت خاصی ندارد و تنها باید مواظب بود که به قبای فلان فرد سیاسی توهین نشود؟!

بگذریم؛ درد بسیار و گفتنش دردآور و زجرآور. زیاد زبانت هوس انشای قصه های صادقانه و آرمانگرایانه بکند؛ آنگاه علاوه بر زبانت، دسترسی به خودت هم امکانپذیر نخواهد بود. آنگاه تو هیچ عددی نیستی که کسی برایت قدمی بردارد تا اینکه نوشابه باز کنند. نه هنرپیشه سینما هستی که به هر بهانه ای بر روی سن بکشاننت و با پول بیت المال ازت تقدیر کنند و همه سالن برایت سوت و کف بزنند و نه جوجه فوتبالیست مملکتی که قرارداد میلیاردی باهات ببندند و آخرشم دوقورت نیمت باقی باشه. تازه خبرآنلاین هم نیستی که مجازات کمر شکن و سنگین 2 ساعت (!) فیلترینگ را متحمل شوی. بی خیال شو و البته خفه. مگر حالا چه شده است؟! به یک اندیشمند توهین کردند و او را خوارج خواندند اینکه نباید بهتان بربخورد! به امام(ره) و بهشتی و خیلی های دیگر هم توهین کردند. با عوعو چند ورشکسته سیاسی، امام(ره) کوچک شد یا "بهشتی" جهنمی؟ گذشته از این حرفها؛ اصلا به امثال تو چه ربطی دارد؛ مگر علامه بابات میشه که اینقدر عصبانی می شی؟!

* همین چند وقت پیش بود که با فرزند علامه مصباح نشسته بودم؛ موضوع همین توهین ها و تخریب ها پیش آمد. سئوال کردم؛ در شرایطی که کوچکترین نقد از برخی مسئولین با مجازاتهای سنگین برای نیروهای ارزشی همراه بوده؛ چرا کسی اینهمه تخریب و توهین علیه علامه مصباح را پیگیری حقوقی نمی کند؟! چرا اینقدر موسسه و دفتر علامه در این زمینه کوتاهی می کنند و اجازه می دهند برخی افراد معلوم الحال اینگونه آزادانه علیه وی دروغ و شایعه درست کنند و ایشان را تخریب نمایند؟

فرزند علامه در جوابم گفت: آیت الله مصباح خودشان اجازه پیگیری این مباحث را به اطرافیان نمی دهند. ایشان بارها سفارش کرده اند که اگر کسی بر علیه من چیزی گفت و یا توهینی کرد که تنها ضربه اش به من است؛ اقدامی نکنید و او را بخدا واگذار کنید اما اگر با حرفهایش قصد توهین و تخریب علیه اسلام و یا انقلاب را داشت؛ وظیفه همگان بر این است که با او برخورد کنند. البته اینکه چرا برخی مسئولین  این موارد را پیگیری نمی کنند؛ باید از خودشان سئوال کنید.

این اظهارات فرزند علامه از طرفی برایم بسیار سنگین بود و از طرفی بسیار قابل تامل و نشاط آور که مرا مدتها به فکر انداخت. از منش برخی مسئولین خیلی ناراحت شدم. گفتم شخصیتی چون علامه مصباح یزدی با این جایگاه رفیع، توهین به خود را هیچ می داند و اجازه پیگیری حقوقی هم به اطرافیانش نمی دهد اما در قبال توهین به اسلام و انقلاب هیچ تسامحی نمی کند اما برخی مسئولین سیاسی مدعی ولایتمداری و اسلام دوستی براحتی می توان جلوی رویشان به اسلام و انقلاب توهین کرد و به تماشای نمایش سعه صدرشان (!) نشست اما در قبال نقد خود کوچکترین صبری پیشه نمی کنند و شاید میلیونها هزینه کنند تا آن منتقد را در راهروی مراکز قضایی و یا پشت میله های زندان بینند که دلشان آرام بگیرد! خداوند به آنها جنبه، اخلاص و روحیه خدمت دهد و به آنان توفیق دهد تا همانگونه که مولای متقیان گفته است؛ خود را در معرض نقد مردم قرار دهند و شرایط را به گونه ای بسازند تا هیچ کسی از نقد آنان لکنت زبان نگیرد و دستش نلرزد ولو اینکه منتقد بارها در اظهارات خود مرتکب خطا و اشتباه شود.

به هر حال بار دیگر شاهدیم که توهین به علامه مصباح یزدی از سوی برخی افراد و مجموعه های معلوم الحال در آستانه انتخابات آغاز گردیده است. آنان که تا کنون بارها بخاطر روشنگریها و بصیرت افزایی های مطهری زمان؛ دسیسه های خود را برملا شده دیده اند و روز به روز در نزد مردم منفورتر شده اند. تیمور هاشمی رفسنجانی یا همان مشاور پارلمانی مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت و کاندیدای ناکام مجلس نهم با انتشار مطلبی زننده علامه مصباح یزدی را رهبر خوارج از قم معرفی کرد!

خبرنامه دانشجویان در این زمینه نوشت: تیمورعلی عسگری که کاندیدای ناکام مجلس نهم نیز هست با انتشار یادداشت خود در یک روزنامه نوظهور از سویی به تقدیس هاشمی رفسنجانی پرداخته و از سویی دیگر با آسمان ریسمان بافی به آیت الله مصباح یزدی اهانت می کند.

هرچند وی نامی از آیت الله مصباح یزدی نبرده است اما با تکرار تفکر "خطر استبداد عوام" که اول بار از سوی هاشمی رفسنجانی مطرح شد با طرح این نکته که "عامیان بی عقل و شعور مربوط به اردوگاه عوامی استبداد عوامی است که پذیرای حق و حقانیت نیست" می نویسد: در سال های اخیر و در مقطع التهاب سیاسی پیش آمده در کشور به وسیله سرحلقه های جریان تحجر و مخالفان تفکر امام خمینی بازسازی و به جریان افتاد؛ نفوذ فرهنگی آنان در حوزه و مراکز فرهنگی حساس دیگر، بسط پیدا نمود و طرح مطالبات دینی در شکل افراطی، التهابات اخیر را سبب شد.

گفتنی است این یادداشت تنها بخشی از پرونده تفصیلی روزنامه مذکور است که تحت عنوان "احیای خوارج" منتشر شده است.

جالب اینکه این نشریه نوظهور در پرونده خود به دفاع از ناطق نوری و هاشمی رفسنجانی و حتی فائزه هاشمی پرداخته و منتقدان آنان را تلویحا خوارجی دانسته که احیا شده اند.

عسگری که به نوعی از نزدیکان هاشمی رفسنجانی نیز محسوب می شود و هم اکنون به عنوان مشاور پارلمانی مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال فعالیت است در وبلاگ خود مطالب بسیاری در مدح هاشمی نوشته است و در این مطلب نیز از وی با عنوان یار دیرین امام و همسنگر رهبری یاد می کند.

این اهانت آنجایی آشکارتر می شود که وی متذکر می شود: نوع رفتار و شکل موضع گیری حضرات انقلابی نما که خود را صاحب بصیرت دینی دائمی می دانند، ثابت کننده این مطلب است که آنها حسرت ولایت دوران شاه را در سر می پروانند!!

تیمورعلی عسگری در انتها می نویسد: [اینان] روزی احمدی نژاد را برای ایجاد التهاب و تخریب، مائده آسمانی معرفی می کنند و جهت پیروزی قهری و کامل او توصیه به دعا و روزه و نذری می کنند ... و روزی او را در دام جریان انحرافی دیده و اسیر سحر ساحران می دانند...

در بخشی دیگر از این یادداشت نویسنده حتی به مردم نیز تاخته و با یک خط کشی سیاسی که خود و جریان آقای هاشمی را جزو نخبگان فکری که مردم حرف آنها را بر نمی تابند بسیاری از آحاد مردم را استبداد زده افکار پوپولیستی خوانده و می گوید: مشکل اصلی نخبگان فکری(!) به ویژه در بین ملت های مذهبی این است که اندیشه عامه مردم عمق یافته و برخوردار از علم و آگاهی نیست و بسیاری از آحاد مردم به همین دلیل آماده پذیرش افکار سطحی، شعاری و پوپولیستی هستند و استدلال علمی را بر نمی تابد.

هتاکی به آیت الله مصباح یزدی در حالی صورت می‌گیرد که در زمان دوم خرداد و حاکمیت عناصر لیبرال بر جامعه نیز وی آماج توهین‌های اینچنینی از جانب رسانه‌های وابسته به سعید حجاریان بود.
 
دفاع جانانه آیت الله مصباح از چارچوب نظری انقلاب اسلامی در مقابل موج گسترده شبهات و حملات نظری به حریم انقلاب در دوره حاکمیت اصلاحات موجب شد رهبر معظم انقلاب از ایشان به عنوان "مطهری زمان" یاد کرده و از مجاهدت نظری ایشان در عرصه دفاع از حریم نظری گفتمان انقلاب اسلامی تجلیل کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: جمعه 3 شهريور 1391برچسب:سیاسی , خبری , انتقادی ,اجتماعی - اخبار ویژه - تخریب نظام - اصلاح طلبان - اجتماعی - شبهات - سیاسی - - متفرقه - گوناگون - اهم موضوعات - اطرافیان رییس جمهور -, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com