وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

در این چند سال ما محور خاص فرهنگی را هدف قرار نداده ایم تا به آن در مدت مشخص برسیم و نه تنها برنامه ایی برای ترویج فرهنگ غنی اسلامی که الگویی برای جهان باشد بصورت جامع و کامل ارائه نداده ایم بلکه برای صیانت از فرهنگ و آیین مذهبی مان نیز کم کاری کره ایم.

معمول افرادی که در حوزه های مختلف اقدام به کارهای فرهنگی می کنند؛ اغلب کارهایشان کلیشه ای شده است و کارهای فرهنگی را خلاصه کرده اند در چند مورد ذیل:

 ۱- در یاد بود و گرامیداشت های مقطعی برای شهدا و بزرگان دینی:  با این بخش از کار فرهنگی بسیار موافقم اما حیف که صاحبین سخن و روایتگران واقعی بنا به شرایط سکوت کرده اند و واقعیت ها و روایت های واقعی آن زمان را بیان نمی کند و این سبب گردیده کار بجایی برسد تا افرادی که بیرون گود بوده اند و هیچ سنخیتی با شهدا ندارند؛ وارد میدان شوند و خودشان را همرزمان شهیدان دانسته و از شهدا سخن بگویند.

 ۲- برنامه های جشن و عزاداری: متاسفانه عزاردیها و جشن های مذهبی هم از حالت اصیل خود بعضا جدا شده و با حذف روحانیون و سخنران های اصیل همراه است که این هم یکی از آن نواقص بزرگ و دردهای جامعه است که خوارک بدون تفکر و تنها حاصل شور بدون شعور را به جامعه دیکته می کنیم.

 ۳- برگزاری مسابقات فرهنگی و بریز و بپاشهای عجیب در این نوع از مسابقات

متاسفانه بیشتر کارهای فرهنگی ما در همین امور خلاصه شده است. در این برهه از زمان که دشمنان برای تخریب اسلام در این مملکت با هزاران برنامه دقیق و ریز در تلاشند؛ ما کمتر به دنبال پیگیری دغدغه های علمای و مقام معظم رهبری هستیم و دشمن خوب می داند که در این جامعه فرهنگ اسلامی نقطه قوت ماست و برای آنکه اسلام در این کشور نباشد همه کار می کند.

یک نمونه از کارهایی که دشمنان نظام و اسلام برای ترویج فرهنگ هرزگی و بی قید کردن جوانان انجام می دهند؛ رخنه کردن در کتابهای آموزشی می باشد.



شما هم مطمئنا تابلوها و بنرهای تبلیغاتی گسترده آموزشگاه های زبان را در اطراف شهرتان بارها دیده اید. آیا تا بحال فکر کرده اید که در این کلاس ها چه مواردی تدریس می شود و چه مرجعی این کتابها را برای تدریس آن آموزشگاه انتخاب کرده است؟

در این کلاس ها که بیشتر مختلط هم هستند کتابهایی تدریس می شود که بر اساس فرهنگ غربی نوشته شده است و به صورت خیلی ماهرانه عقاید و فرهنگ خودشان را برای فرزندان این مرز و بوم دیکته کرده اند و با بی اعتنایی کامل به فرهنگ و تمدن ملی و اسلامیمان؛ ترویج بی دینی و ضداخلاق اسلامی و ملی ایرانیان می شود.



در این کتاب ها درباره زبان و گویش کشور ها سئوال می شود اما از ایران اسلامی با چنین فرهنگ اصیل و تمدن کهنی نامی برده نمی شود اما در مقابل اسم رژیم جعلی اسرائیل در این کتابها به کرارت به چشم می خورد! حال بیاییم و از نابودی رژیم صهیونیستی سخن به میان آوریم اما در آموزشگاهایمان نه تنها آن را به رسمیت بشناسیم بلکه فرهنگ و تمدن خودمان را فراموش شده قلمداد کنیم.



یا در جایی دیگر از این صنف کتابها که بنا به منطقه، ساعت کشورها نسبت به گرینویچ تنظیم می شود؛ منطقه ایران را با عربستان و دیگر کشور های عربی با هم نشان می دهد و تنها نام پایتخت عربستان را می نویسد و شائبه خلیج ع ر ب را تقویت می کند و حال ما بیاییم از خلیج همیشه فارس بگوییم و در کتابهایمان پهنای وسیع ایران اسلامی را نبینیم و از یک کشوری با حاکمان سلفی سخن به میان آوریم.

یا در جاهای مختلف این کتابها در باره رقص، مشروب، گوشت خوک و روابط دختر و پسر صحبت می شود تا دانشجویان این کلاسهای مختلط برایشان این امور عادی جلوه داده شود و در کلاس ها مجبور باشند تا از موسیقی های غربی دلخواه خود و روابط دختر و پسر سخن به میان آورند.

جالب است که همه این کلاس ها با تایید وزارت آمزش و پروش یا آموزش عالی می باشند اما متأسفانه هیچگونه نظارتی بر محتوای درسی این کتب صورت نمی گیرد تا چنین شائبه ای بوجود اید که اقایان تنها سود حاصله از اعطای مجوز برایشان اهمیت دارد.



این فاجعه فرهنگی در سیستم آموزشی کشور در حالی بصورت آزادانه صورت می گیرد که نگارش کتبی آموزشی متناسب با فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی برای نخبگان این کشور، هیچگونه زحمت و مشقت خاصی ندارد و تنها باید مسئولین بخواهند و کمی هزینه کنند و از همه مهمتر اینکه مقام معظم رهبری، حضرت امام خامنه ای تا کنون بارها نسبت به تحول علوم در کشور تاکید کرده اند.



 " علوم انساني براي جامعه جهت دهنده است؛ فكر ساز است؛ حركت يك جامعه، مسير يك جامعه، مقصد يك جامعه را مشخص مي كند." ( حضرت امام خامنه ای)

گزارشی از سلمان امیری خبرنگار پایگاه خبری

بی باک




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 6 شهريور 1391برچسب:سیاسی , خبری , انتقادی ,اجتماعی - اخبار ویژه - تخریب نظام - اصلاح طلبان - اجتماعی - شبهات - سیاسی - - متفرقه - گوناگون - اهم موضوعات - اطرافیان رییس جمهور -, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com