وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

جنگ قدرت سياسون يك سال قبل از انتخابات رياست جمهوري
فرزند كروبي مدعي تقلب هاشمي و خاتمي در انتخابات سال 84 شد!

 

اظهارات اخیر محمد رضا باهنر در گفتگو با روزنامه اعتماد سبب ايجاد مجادله اي سياسي ميان او و اعضاي ستاد مهدي كروبي مانند غلامحسين كرباسچي و حسين كروبي فرزند مهدي كروبي شد اما در وراي اين جادله كه با توهين هاي سخيف فرزند مهدي كروبي و روضه حضرت عباس كرباسچي همراه بود، آنچه در این میان بیش از همه به چشم می آید، وجه اشتراک باهنر، کرباسچی و حسین کروبی در نوع نگاه و پرداختن به مسئله انتخابات و تقلب در آن است.

به گزارش رجانیوز، باهنر در بخشی از مصاحبه خود با این روزنامه اصلاح طلب، در سخنانی کلی، مخدوش و فاقد سند مدعی تقلب در انتخابات مجلس نهم شده و گفت: "رتبه من پنجم بود ، به رتبه 25 هلم دادند...تقلب یکی دو درصد بود".

گرچه باهنر در ادامه كوشيد سخنان را توجيه كند اما اين اظهارات بلافاصله با استقبال معنادار رسانه های بیگانه مواجه شد و در حالی که پیش از این نيز يكي از عناصر اصلي جناح راست كه نتوانست در انتخابات اخیر به مجلس راه یابد و همچنین علی مطهری مدعی دخالت سپاه در انتخابات شده بودند، جریان های ضد انقلاب با استناد به این اظهارات، مدعی صحت ادعای خود در تقلب در انتخابات سال 88 شدند!

اما جدای از اظهارات عجیب باهنر در این زمینه، حسین کروبی فرزند مهدی کروبی با انتشار نامه ای سرگشاده خطاب به نایب رییس مجلس نهم، در رابطه با بخشهایی از سخنان وی علیه پدرش واکنش تندی از خود نشان داد . وي در ابتدا با توهين هاي سخيف و به دور از ادب باهنر ار خطاب قرار داد و سژس مدعي تقلب سازمان يافته در دوران رياست جمهوري خاتمي و با محوريت هاشمي رفسنجاني شد:‌
"در انتخابات سال 84 پدرم بیش از 5 میلیون رای آوردند و آقای احمدی نژاد با اختلاف نزدیک به 600 هزار رای موفق به رفتن به مرحله دوم شد ... البته بر همگان در آن زمان واضح بود که وزارت کشور دولت اصلاحات می خواست رقیب ضعیفی را مقابل آقای هاشمی به دور دوم برساند، و چشمش را به این تقلب بزرگ بست که بتواند در نهایت آقای هاشمی را رئیس جمهور کند."

اما این مساله در حالی برای نخستین بار از سوی فرزند کروبی مطرح می شود که پیش از این بارها شخص خاتمی و همچنین مقامات ارشد دولت وی از جمله موسوی لاری، عبدالله رمضان زاده و ... بر سلامت انتخابات سال 84 تاکید کرده و بر رای نیاوردن کروبی در این انتخابات مهر تایید نهایی زده اند.

هم چنین در حالی حسین کروبی به محاجه با باهنر در این رابطه می پردازد که منطق هر دو نفر برای کسب نکردن نتیجه دلخواه خود در انتخابات، یافتن مقصری به نام مجری انتخابات است، فرقی نمی کند مجری انتخابات از اصولگرایان باشد یا اصلاح طلبان؛ آنچه در منطق باهنر و کروبی مطرح است، متهم کردن دیگران برای توجیه نوع انتخاب مردم در انتخابات های مختلف است. باهنر صراحتا از هل دادنش در انتخابات مجلس اخیر صحبت می کند و اینکه تقلب اندکی صورت گرفته است و حسین کروبی نیز که آرای پدرش در انتخابات های اخیر نشان داده هیچ چیز برای از دست دادن ندارد، نه تنها مدعی تقلب در انتخابات 88، بلکه انتخابات 84 را نیز زیر سوال می برد تا بلکه کمی از آلام حقیقت و نوع نگرش ملت به پدر خود بکاهد.

اما این پازل زمانی تکمیل تر می شود که پاسخ غلامحسین کرباسچی، از اعضای ارشد ستاد کروبی به باهنر را نیز بخوانیم.

وی با تکذیب این مساله که پای صندوق رای به موسوی رای داده است، به طور عجیبی با اشاره به روضه مقتل حضرت اباالفضل علیه السلام، خود وکروبی را به این شخصیت بزرگ الهی تشبیه کرده و با مظلوم نمایی سعی نموده تا حقانیت خود و همفکرانش را ثابت کند!

به نظر می رسد جنگ بی پایان قدرت، نبود منطق و واقع بینی و هم چنین توجه نداشتن به منافع ملی و نظام، باعث شده تا نوع ادبیات و ادله بسیاری از سیاسیون از جناح های مختلف دارای تشابه بسیار به هم شود و این مساله را از منظری دیگر، معصومه ابتکار اخیرا در گفتگو با هفته نامه اصلاح طلب آسمان نیز مطرح کرده است:

"اشتراکات اصلاح‌طلبان با طیف سنتی اصولگرایان مانند موتلفه بیشتر شده است"


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: سه شنبه 7 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com