وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

برنامه هسته‌ای ایران شاید بهانه رسانه‌ای خوبی برای ایالات متحده و غرب به منظور افزایش فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها باشد اما اکثر کار‌شناسان و حتی افکار عمومی طیف آگاه به روابط بین‌المللی نیز آگاه است که این اقدامات تنها به منظور براندازی جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد؛ موضوعی که اینبار از سوی یکی از سرشناسترین سناتورهای آمریکایی مطرح شده است.

به گزارش رجانیوز، «جوزف لیبرمن» در مصاحبه با «رادیو فردا» به طور ضمنی اذعان کرده که تحریم‌های اعمال شده علیه ایران متوجه مردم کشورمان است و دلیل اصلی پیگیری آن‌ها نیز «دعا برای ادامه فعالیت جنبش سبز» است.
لیبرمن در بخشی از این مصاحبه، ضمن اعتراف به ناکامی تحریم‌های اقتصادی در تغییر موضع سیاسی جمهوری اسلامی ایرانف گفته است: «امیدی که وجود داشت این بود که تحریم‌های اقتصادی باعث ایجاد فشار توسط مردم بر روی رژیم تهران و تغییر رویکرد رژیم و دست کشیدن از موضع حمایت همه جانبه از برنامه تولید تسلیحات اتمی‌اش شود. متأسفم که در آن بخش نتیجه مورد نظر خود را شاهد نبوده‌ایم و این مایه ناراحتی من است که مردم عادی ایران که دوست ما به شمار می‌روند زیر فشار این تحریم‌ها رنج می‌کشند.»

این سناتور افراطی همچنین از علاقه کاخ سفید برای ارتباط دوستانه با ایران خبر داده ولی شرط این مساله را کنار گذاشتن برنامه هسته‌ای از سوی جمهوری اسلامی ایران به طور کامل حتی به منظور استفاده از دستاوردهای پزشکی عنوان کرده است؛ موضوعی که نه تنها بر قوانین و مقررات بین‌المللی منطبق نیست بلکه حتی از نظر هر ناظر بی‌طرفی نیز خنده‌دار و بسیار بچگانه به نظر می‌رسد.

لیبرمن در بخش دیگری از این مصاحبه، صراحتا دلیل اعمال تحریم‌های تند و گسترده علیه ایران را «کمک به ادامه حیات گروه مخالفان داخل کشور» بیان کرده و گفته است: «از یک منظر، یکی از سرچشمه‌های این حرکت جهانی در ایران و پس از انتخابات ریاست جمهوری شکل گرفت، که از دید من انتخاباتی تقلب آمیز بود که در ماه ژوئن سال ۲۰۰۹ شاهد بودیم و جنبش سبز در ایران متولد شد. امیدوارم و دعا می‌کنم که جنبش سبز‌‌‌ همان فرصت‌های زندگی بهتر و آزاد‌تر را برای مردم ایران فراهم آورد که مردمان بسیاری ظرف یک سال و نیم گذشته، در منطقه و در جهان عرب برای آن ایستادند و طلب کردند.»

دعای سناتور مطرح آمریکایی برای قدرت گرفتن جریان سبز در ایران و حیات مجدد پس از مرگ در ۹ دی ۸۸ در حالی صورت گرفته که چند روز پیش تلویزیون دولتی انگلیس اعلام کرد که اووادیا یوسف، خاخام برجسته و رهبر معنوی حزب شاس، از احزاب تندرو و افراطی اسرائیل، از یهودیان خواست که برای نابودی ایران دست به دعا بردارند. این خاخام محافظه‌کار از پیروان خود خواست که در سال نو یهودی برای نابودی دشمنان اسرائیل، به ویژه ایران و حزب‌الله لبنان دعا کنند.

او گفت: باید نفرین‌های خود را «متوجه ایران و شرورانی کنیم که اسرائیل را تهدید می‌کنند. خدا آنان را ذلیل کند و بکشدشان.» گفتنی است هفته گذشته مقامات ارشد نظامی کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر دست راستی اسرائیل، نزد خاخام یوسف رفته بودند تا او را برای حمایت از حمله نظامی به ایران مجاب کنند.

به نظر می‌رسد ناکامی غرب در تسلیم ایران در برابر خواسته‌های خود، سران آن‌ها را به طرف ناله و نفرین علیه ملت ایران متمایل کرده است؛ تا جایی که چند روز پیش و به در آستانه برگزاری اجلاس اعضای جنبش غیرمتعهد‌ها در تهران، رسانه‌های مخالف ایران از «ابراز امیدواری اتحادیه اروپا و کاخ سفید برای عدم حضور سران مطرح در این اجلاس» سخن گفتند؛ ماجرایی که اگر چه خواسته آنان بود اما با حضور افرادی همچون‌بان کی مون، محمد مرسیف نوری مالکی و سایر چهره‌های مطرح این جنبش در تهران، تنها به تمسخر مخاطبان این رسانه‌ها منجر شد.

همچنین روند عالی و مستحکم ایران در برگزاری این اجلاس احتمالا تعداد سران غربی را که دست به نفرین ایران می‌زنند و برای بازگشت جریان آشوب به خیابان‌های تهران دعا می‌کنند، افزایش خواهد داد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 9 شهريور 1391برچسب:سیاسی , خبری , انتقادی ,اجتماعی - اخبار ویژه - تخریب نظام - اصلاح طلبان - اجتماعی - شبهات - سیاسی - - متفرقه - گوناگون - اهم موضوعات -, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com