وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

اجلاس تهران تمام نشده، اثراتش آشکار شد
هشدار مرکل به رژیم صهیونیستی درباره حمله به ایران/ امریکا: با حمله اسرائیل به ایران همراهی نمی‌کنیم

 

تاثیرات برگزاری اجلاس سران کشورهای غیر متعهد در تهران خیلی زودتر از آنکه انتظار می‌رفت و حتی پیش از پایان رسمی این اجلاس در تهران علنی شد و در حالی که سران 120 کشور جهان در تهران مشغول رایزنی و بحث بر سر موضوعات مهم جهانی بودند، مقامات ارشد غربی، نسبت به لفاظی درباره حمله به ایران از سوی مقامات رژیم صهیونیستی هشدار دادند.

به گزارش رجانیوز، در شرایطی که حزب حاکم در رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر و با هدف گرفتن امتیاز از اوباما در انتخابات ریاست جمهوری، با هیاهوی بسیار مسئله حمله نظامی به ایران را بارها و بارها در رسانه‌ها تکرار کرده بود، برگزاری موفق نشست تهران موجب شد، مقامات غربی نسبت به این موضع به سران رژیم صهیونیستی هشدار دهند.
بر این اساس، روزنامه صهیونیستی هاآرتص به يکي از مقامات ارشد امنيتي رژيم صهيونيستي اعلام کرد صدراعظم آلمان آگلا مرگل در گفتگويي تلفني با نتانياهو به او هشدار داد تا از جنگ با ايران پرهيز کرده و پابند اصول دموکراتيک باشد.
مرکل در اين گفتگوي تلفني به نتانياهو گفت: راه حل ديپلماتيک بهترين گزينه روي ميز در مورد انرژي هسته‌اي ايران است.
به گفته هاآرتص، اين گفتگوي تلفني براي اولين بار بوده است که ميان دو طرف انجام گرفته و در دو ماه گذشته به خاطر اختلاف آن‌ها در مورد شهرک‌سازي‌‌ها در سرزمين‌هاي اشغالي هيچ رابطه‌اي ميان آلمان و رژيم صهيونيستي وجود نداشته است.
در همین حال تايمز‌آواسراييل نیز اعلام کرد مارتين دمپسي، فرمانده ستاد مشترک ارتش آمريکا با هشدار به اسراييل این رژیم را از جنگ با ايران برحذر داشته و هشدار داده است در این جنگ احتمالی، امریکا با این رژیم همدست نخواهد شد.
مارتين دمپسي فرمانده ستاد مشترک ارتش ايالات متحده با اعلام اينکه نمي‌خواهد درگير جنگ با ايران شود، اذعان کرد: اقدام نظامي عليه تاسيسات هسته‌اي ايران، نه تنها فعاليت‌هاي هسته‌اي اين کشور را متوقف نخواهد کرد، بلکه راه‌حل‌هاي ديپلماتيک را نيز بي‌نتيجه خواهد گذاشت.
فرمانده ستاد مشترک ارتش آمريکا صريحا اعلام کرد: اگر رژيم صهيونيستي تصميم به جنگ با ايران بگيرد، آمريکا همدست آن نخواهد شد.
گفتنی است پیش از این تحلیل‌گران غربی برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در تهران را موجب ارتقا جایگاه ایران در سطح جهان و انفعال جریان مقابل با ایران ارزیابی کرده بودند.

.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 11 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com