وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

به گزارش انعکاس به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل درخواست کرده است که در حال حاضر دستور حمله یک‌جانبه تل‌آویو به تأسیسات هسته‌ای ایران را لغو کند.

بر اساس این گزارش، مرکل حدود ۱۰ روز پیش در یک تماس تلفنی به نتانیاهو اعلام کرد که فکر می‌کنم نتانیاهو باید قبل از هرگونه حمله به ایران فرصت بیشتری دهد تا تحریم‌ها و دیپلماسی کارساز شود.

صدراعظم آلمان در حالی چنین درخواستی را از نتانیاهو مطرح کرده است که رسانه‌های اسرائیلی در دو هفته اخیر موجی از گزارش‌هایی درباره احتمال حمله اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران ظرف چند هفته آینده و حتی قبل از برگزاری انتخابات ماه نوامبر ریاست‌جمهوری آمریکا، خبر دادند.

هاآرتص با اشاره به درخواست مرکل از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تأکید کرد که چنین تماس تلفنی بین مرکل و نتانیاهو تقریباً استثنایی است زیر دو ماه قبل از چنین تماس تلفنی، ارتباطی بین مرکل و نتانیاهو برقرار نشده بود و حتی دفاتر این دو نفر نیز به واسطه درگیری آلمان و تل‌آویو در خصوص موضوعات شهرک‌سازی و فلسطین با هم هیچ ارتباطی برقرار نکرده بودند.

بر اساس گزارش این روزنامه صهیونیستی، مرکل تصمیم گرفته است با برقراری تماس با نخست‌وزیر اسرائیل این پیام واضع را ابلاغ کند که با عملیات نظامی اسرائیل (علیه ایران) مخالف است.

مرکل نگرانی خود را در خصوص پیامدهای چنین حمله‌ای ابراز کرده است و تأکید کرده که هرگونه حمله احتمالی رژیم اسرائیل به ایران نه تنها برای ثبات خاورمیانه بلکه برای اتحادیه اروپا نیز پیامدهایی خواهد داشت.

هاآرتص افزود که مقامات آلمانی و دفتر نتانیاهو حاضر نشدند اظهار نظری در اینباره بکنند یا حتی تأیید کنند که چنین پیام تلفنی صورت گرفته است.

نويسنده:رضا غلامي


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 11 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com