وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

روزنامه صهيونيستي 'يديعوت آحرونوت ' از ارسال نامه محرمانه آمريكا به ايران خبر داد.

به گزارش رجانيوز، اين روزنامه صهيونيستي در مطلبي عنوان كرد كه آمريكا در روزهاي اخير با ارسال نامه‌اي محرمانه به ايران تاكيد كرده است كه واشنگتن از حمله تل آويو به تاسيسات هسته‌اي ايران حمايت نمي‌كند و در آن مشاركت نخواهد كرد .

بر اساس اين گزارش تاثیرات برگزاری اجلاس سران کشورهای غیر متعهد در تهران خیلی زودتر از آنکه انتظار می‌رفت و حتی پیش از پایان رسمی این اجلاس در تهران علنی شد و در حالی که سران 120 کشور جهان در تهران مشغول رایزنی و بحث بر سر موضوعات مهم جهانی بودند، مقامات ارشد غربی، نسبت به لفاظی درباره حمله به ایران از سوی مقامات رژیم صهیونیستی هشدار دادند و از ايران درخواست امنيت در قبال اقدام رژيم صهيونيستي كردند.

به نوشته پايگاه خبري 'النشره 'لبنان، بر اساس اين پيام كه از طرف دو كشور اروپايي ارسال شده است دولت ايالات متحده از تهران خواسته است در ازاي اين اقدام به پايگاههاي آمريكا در خليج فارس حمله نكند.

منابع سياسي رژيم صهيونيستي اين خبر را نشانگر وخامت روابط بين آمريكا و اسرائيل و رسيدن آن به پايين ترين حد دانستند.
 
اين نامه محرمانه آمريكا نشان مي‌دهد كه هیاهوی این روزهای سرائیل برای جنگ علیه ایران تنها یک بلوف رسانه ای برای امتیازگیری از اوباما در آستانه انتخابات ریاست جمهوی امریکا بوده و به نظر می رسد این تغییر راهبردی در رویکرد دولت اوباما می تواند بر روند مذاکرات آتی هسته ای ایران تاثیر ویژه ای بگذارد.
در حالی که پیش از این اوباما از قرار داشتن همه گزینه ها در قبال ایران بر روی میز خبر می داد، نامه محرمانه اخیر امریکا به ایران از این واقعیت حکایت دارد که ظاهرا همه گزینه ها روی میز امریکا قرار نداشته و برخی گزینه ها از جمله گزینه نظامی در قبال برنامه هسته ای ایران کنار گذاشته شده است، موضوعی که به نظر می رسد نشانه از تغییر در راهبرد فشار و گفتگو در قبال برنامه هسته ای ایران باشد.

. .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 13 شهريور 1391برچسب:سیاسی , خبری , انتقادی ,اجتماعی - اخبار ویژه - تخریب نظام - اصلاح طلبان - اجتماعی - شبهات - سیاسی - - متفرقه - گوناگون - اهم موضوعات -, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com