وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

وی با بیان اینکه بعد از آنکه از وزارت کشور بیرون آمدنم دنبال یک سری کارهای سیاسی و فرهنگی وبودم گفت: روزی حضرت آیت الله شاهرودی از من خواستند رئیس سازمان بازرسی شوم و من گفتم نمی آیم، این حرف من به گوش آقا رسید و حضرت آقا دستور دادند که من به وزارت کشور بروم و من نیز در نامه ای به ایشان نوشتم که من تازه از دولت بیرون آمدم وچگونه می توانم بازرس دولت شوم و هر اقدامی که من انجام دهم در آن شائبه انتقام گیری وجود دارد اما بعد از فرمان رهبر انقلاب این سمت را پذیرفتم.

رئیس سازمان بازرسی گفت: من بازرس کل کشور هستم و وظیفه اطلاع رسانی را به مردم دارم با این حال الان هم در گزارشاتم خیلی از مطالب را سانسور می کنم و فیتیله اش را پایین می کشم چون شائبه سیاسی بودنش وجود دارد.

وی ادامه داد: آنهایی که با من برخورد می کنند و اعتقاد دارند که من سیاسی عمل می کنم نمی خواهند فضای سیاسی کشور مطلوب باشد و می خواهند کار نظارت را کند کنند بنابراین حرکت آنان سیاسی است و نه گزارشات من.

پورمحمدی گفت: یک مورد از گزارشات من خلاف واقع نیست که اگر این گونه بود دولت حتما نسبت به آنان واکنش نشان می داد، ما مدافع حقوق عامه مردم هستیم این اختیارات را از مردم گرفتیم و باید با آنان شفاف باشیم البته به این هم باید توجه داشته باشیم که طوری حرف بزنیم که دشمن از ما سوءاستفاده نکند.

در ادامه دانشجویی خطاب به پورمحمدی گفت: درباره مکاتباتی که میان شما و مقام معظم رهبری رد و بدل شده است ما نمی‌توانیم به گفته های شما اعتماد کنیم.

پورمحمدی در جواب این دانشجو گفت: من یک مقام عالی کشور هستم و حدود سی و چند سال در کشور مسئولیت دارم و این تردیدها از شما پسندیده نیست.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: من می دانم در اینجا هر صحبتی بکنم رسانه ای می شود بنابراین اگر دروغ گفته باشم حتما دفتر حضرت آقا نسبت به این صحبت های من واکنش نشان خواهند داد و آن را تکذیب می کنند. بنابراین به شما نیز توصیه می کنم به این سرعت قضاوت نکنید می توانید بگویید یک شاهد و مصداقی بیاورید اما نه اینکه صحبت های من را زیر سوال ببرید.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که شائبه سیاسی بودن اقدامات و گزارشات شما وجود دارد، گفت: من فکر سیاسی و نگاه سیاسی دارم و در یک نهاد سیاسی همچون وزارت کشور کار کردم و یک اصولگرای متعهد هستم.

پورمحمدی افزود: احمدی نژاد به من می گفت چرا می گویی اصول گرا، در زمان مسئولیت من در وزارت کشور سه انتخابات برگزار شد وقتی اصولگرایان پیروز شدند من گفتم از اینکه اکثریت پارلمان بدست اصولگرایان افتاده است، خوشحالم اما خودم در انتخاب اصولگرایان نقشی نداشتم و در زمان وزارتم اتاق های ستاد انتخابات را شیشه ای کردم و انتخابات به صورت شفاف برگزار شد و اعلام کردم هر کسی بخواهد از هر جناح مختلف بیاید و بر این انتخابات نظارت داشته باشد و اینها به معنای این است که من یک عنصر سیاسی هستم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه سیاسی کاری به این معنا نیست که من علیه اصلاح طلبان پرونده سازی کنم، گفت: من نه تنها یک عنصر سیاسی هستم بلکه صاحب تفکر و نظر سیاسی هم هستم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که شما چرا در این پرونده های مختلف یکسان عمل نمی کنید، تصریح کرد: پول و قدرت در دولت است و همین عامل فساد است. من بازرس قوه قضائیه، مجلس و شورای نگهبان نیستم من بازرس دولت هستم و طبق ماده ۱۷۴ قانون اساسی وظیفه دارم بر اعمال دولت نظارت کنم.

وی تاکید کرد: فساد نمایندگان و یا دیگر نهادها به من ربطی ندارد. در بخش خصوصی فساد هست یا نیست در قوه قضائیه و در مجلس فساد هست یا نیست به سازمان بازرسی مربوط نمی شود. ما تنها نظاره گر اعمال دولت هستیم.

این عضو جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این سوال که در مورد نقش خود در ساختارانتخاباتی ۸+۷ بگویید و اینکه آیا از کاندیداتوری قالیباف حمایت می کنید، یا خیر؟، اینگونه پاسخ داد: تاریخ این سوال گذشته است و باید حرف های جدید تری زده شود.

پورمحمدی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا این ساز و کار در انتخابات ریاست جمهوری نیز اعمال خواهد شد، یا نه؟، گفت: در انتخاب ریاست جمهوری چون گزینه یک نفر است، باید از بین خوب ها، خوب تر و یا از بین بدها، بدتر انتخاب شود بنابراین بعید می دانم که ساز و کار جبهه متحد که در انتخابات مجلس وجود داشت، برای انتخابات ریاست جمهوری کارایی داشته باشد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: برخی از کاندیداها و نامزدها در متن و یا رأس تشکل های سیاسی هستند، بنابراین دیگر نمی توان مانند گذشته دور هم نشست و به یک نظر واحد رسید و اگر هم ساز و کاری قرار باشد اجرا شود متفاوت از آنچه که در گذشته بوده طراحی خواهد شد.

وی همچنین در مورد قالیباف گفت: در مورد مصادیق نیز باید ببینیم مثلا آقای قالیباف خوب است یا خوب تر، اما الان وقت اندازه گیری و نمره دادن افراد نیست.

پورمحمدی ادامه داد: شما دانشجویان بیش از اینکه در این ملاحظات حساس شوید، شاخص گذاری کنید و ملاک‌های مطلوب را طبقه بندی و برای انتخابات ریاست جمهوری به افراد طبق این شاخص ها نمره دهید.

وی با بیان اینکه هنوز جایگاه من درک نشده است، گفت: من باید بلندگوی قاطع جامعه و مشکلات کشور برای مردم باشم؛ چراکه رهبری فرموده اند مصلحت حق است و حق مصلحت.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه من از سختی مسئولیتم هیچ باکی ندارم، ادامه داد: من ماموریت های سنگین و سخت تری به عهده داشتم آن زمان که ۲۱ سال داشتم جلوی بنی صدر ایستادم من هیچ گاه جا نمی زنم و سر این قضیه در برابر دولت ایستادگی می کنم.

وی افزود: من تا به امروز پرونده های بزرگی داشتم اما خیلی جاها سکوت کردیم چون مصلحت نبود و نمی خواستیم در زمین دشمن بازی کنیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه شما باید من را متهم به نگفتن کنید، گفت: خیلی برای من جالب است چراکه در جمع جوانان نقاد انتظار داشتم که من را محکوم کنید که چرا حرف نمی زنم اما شما من را محکوم می کنید که چرا حرف می زنم مثل اینکه ذهن من از شما جوان تر است و شما محافظه کار هستید و ما را تشویق می کنید که کوتاه بیاییم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا شما جریان انحرافی و فساد در کابینه دولت سکوت کرده اید، گفت: من فساد در دولت را قبول ندارم من قبول ندارم که فساد در دولت بی داد می کند ما باید انصاف داشته باشیم ما دولتمردانی پاک و قدرتمند در کابینه داریم.

سپس یکی از دانشجویان در واکنش به این اظهارات پورمحمدی گفت: مانند آقای رحیمی؟

پورمحمدی پاسخ داد: کسی را که شما اسمش را می برید بدانید پرونده اش در سازمان بازرسی تشکیل شده اما نمی توانیم تمام دولت را به فساد متهم کنیم. در دولت خدمات زیادی ارائه شده و البته آقا نیز بارها از آن تعریف کرده اند.

وی با بیان اینکه متاسفانه عده ای هستند که در دولت فساد می کنند، گفت: این موضوع دغدغه و درد ما نیز هست اما قرارمان این نیست که به کلنجار بیانجامد. وجود یک حاکم ظالم و بی رحم بهتر از فتنه ای است که ادامه پیدا می کند، چراکه بعضی وقت ها جدال ها به فتنه کشیده می شود.

مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور امروز دوشنبه در سیزدهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف سخنرانی کرد و به سئوالات آنان پاسخ گفت.

دانشجویی در این جلسه خطاب به پورمحمدی گفت: معاون اول رئیس جمهور از سوی دوستان شما یعنی آقای باهنر به ریاست دیوان محاسبات انتخاب شد و پله‌های ترقی را تا معاون اولی ریاست جمهوری پیمود .

پور محمدی در پاسخ گفت: رای من و شما در انتخابات ۸۸ ایشان را به معاون اولی رئیس جمهور رساند. آقای رحیمی برای ریاست دیوان محاسبات بر اساس گزارشی که به صحن علنی مجلس در خصوص سوابق ایشان ارایه شد انتخاب شد و پس از آنکه عملکرد متفاوتی داشت دیگر به این سمت انتخاب نشد.

وی ادامه داد: اگر مجلس آن زمان در انتخاب خود اشتباه کرد امروز نیز دولت در انتخاب خود اشتباه کرده است. پرونده ایشان بدون هیچ کم و کاست در سازمان بازرسی مورد بررسی قرار گرفته و به قوه قضائیه ارسال شده است. در مرحله بازپرسی هم تحقیق شده، مراحل بازرسی نهایی‌اش هم که در اختیار بنده و شعبه هم نیست، متوقف و به زمان دیگری موکول شده است، برای رعایت مصالحی که بنده هم قبول دارم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: آنچه که در این پرونده به عهده ما بوده است درست و دقیق بررسی شده اما کشور باید با اراده روشن اداره شود.

وی ادامه داد: بنده به عنوان یک کارگزار وظایف خود را خوب انجام دادم. ما در حال مدیریت این قضیه هستیم چون معتقدیم کشور باید با اراده‌ای روشن، هوشمند و هماهنگ اداره شود. اگر سرباز ولایت هستیم باید تصمیمات ایشان را اجرا کنیم تا امور به سامان برسد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خطاب به دانشجویان گفت: از عملکرد بنده سوال کنید نه از عملکرد دوستانم. من از عملکرد آنها دفاع نمی‌کنم.

پور محمدی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال کاندیداتوری در انتخابات ریاستن جمهوری سال ۹۲ گفت: تکلیف حضور در انتخابات را خودم تشخیص می‌دهم نه کس دیگری. جز مقام معظم رهبری هیچ کسی نمی تواند به من امر و نهی کند که کاندید بشوم یا نه.

وی افزود: اگر شرایط کشور مهیا شود امکان کاندیداتوری‌ام وجود دارد اما قرار نیست بدون فکر وارد میدان شوم بر مبنای تفکر صالح و صادق و منطبق با واقعیت‌های جامعه تصمیم می گیرم. سعی می کنم دقیق فکر کنم، خوب ارزیابی کنم و اگر تشخیص دادم که تکلیفم است کاندید شوم، اگر به این تشخیص برسم که تکلیفم نیست هر کس که بگوید باز هم وارد نمی‌شوم.

دانشجویی پرسید اینکه شما گفتید مقام معظم رهبری به شما دستور داد که ریاست سازمان بازرسی را قبول کنید اما قبول نکردید و این مخالفت با ولایت پذیری است و همسفره ساکتین فتنه نیز بوده اید، در مورد این موضوعات توضیح دهید.

پور محمدی گفت: هر ۳ بار از طرف مقام معظم رهبری به من نقل قول می شد و من نمی دانستم واقعا اظهارات ایشان است یا خواسته های آیت الله شاهرودی . اینکه اگر من نظرات و مشکلاتم را به صورت صادقانه خدمت رهبری عرض کنم و بگویم که مرا از این سمت معاف کند آیا این مخالف با ولایت پذیری است؟ من به نوع دیدگاه شما تردید دارم.

وی افزود: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با دانشجویان نقدهای کارشناسی حتی به خود سخنان مقام معظم رهبری را جایز دانستند و حالا شما درد دل من با رهبری را عدم ولایت پذیری می دانید؟

پورمحمدی همچنین در مورد همسفره ای با ساکتین فتنه گفت: با این حرف های شما تغییری در برگ برگ کارنامه من در طول ۳۰ سال انقلاب اسلامی بوجود نمی آید. تاریخ شاهد است که ما چگونه شاهد در برابر دشمنان امام و رهبری ایستادگی کردیم.

وی تاکید کرد: مبارزه با فتنه فقط به مصاحبه کردن نیست بلکه در پشت پرده باید تلاش کرد تا تمام گروه ها را راضی نگه داشت و همه را بر سر یک سفره نشاند. چرا که حتی خود رهبری بعد فتنه فرمودند باید برای جذب حداکثری تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه با تفرق نیروها مجالی برای سوء استفاده دشمنان بوجود می آید، گفت: ما آدم های ترسویی نیستیم. ما مال کف خیابانیم اما مشکلات با مشت کردن و شعار دادن در تلویزیون حل نمی شود بلکه نیاز به تدبیر دارد.

پورمحمدی با بیان اینکه من از این دغدغه و گلایه شما شکایت ندارم، گفت: اگر اطلاعات و داده های شما هم با من یکی شود خروجی من و شما یکسان خواهد بود و ما نیز بعد از فتنه ۸۸ عمده تلاشمان این بود که آتش فتنه را بخوابانیم. چرا که اگر فتنه ادامه پیدا می کرد ممکن بود نظام آسیب ببیند.

پور محمدی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان که وی را همراه با ساکتین فتنه خواند گفت: تلاش‌های زیادی برای خاموش کردن فتنه وجود داشت. من به اقتضای مسئولیتم تلاش کردم تا فتنه را مدیریت کنم.

وی ادامه داد: بنده موضع گیری کردم و سعی کردم منویات و آرمان‌های رهبری با جدیت دنبال شود.

پورمحمدی تصریح کرد: قبل از سخنرانی مقام معظم رهبری بنده نامه ای علنی و سرگشاده برای مهندس موسوی نوشتم و در آن نامه تاکید کردم که راه شما خطرناک است و بحران ایجاد می‌کند و شما مسئول بحران هستید.

رئیس سازمان بازرسی با بیان اینکه معاون ضدجاسوسی وزارت اطلاعات در دولت موسوی بوده است، گفت: بعد از آنکه برخی آتش سوزی‌ها از سوی فتنه گران در خیابان اتفاق افتاد از دفترم با مهندس موسوی تماس گرفتم و تاکید کردم که کار ایشان کشور را به بحران می‌کشاند.

وی ادامه داد: پس از آن نیز در جلسه‌ دستگاه‌های بازرسی کشور در خصوص فتنه سخنرانی کردم، اولین مصاحبه سازمان صدا و سیما بعد از عاشورای ۸۸ نیز برای بنده بود که آن روند را پروژه کشته سازی و فاجعه نامیدم و برای عده‌ای که فکر می‌کردم که هنوز به خط امام پایبند هستند پیغام دادم که سکوت نکنند.

پورمحمدی ادامه داد: ما ناگفته‌های فراوانی داریم، دوست داریم شرایط کشور به جایی برسد که بتوانیم ناگفته‌ها را بگوییم، ما چوب ناامنی‌ها و ضدانقلاب را خوردیم و دیگر نمی‌خواهیم این حوادث تکرار شود اجازه دهید ما با تدبیر و تجربه خود کشور را اداره کنیم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا در مورد جریان انحراف سکوت کرده اید، گفت: من مسئول گرایش های فکری هیچ کس حتی دولت نیستم در یک جلسه خصوصی به عنوان یک کارشناس اظهار نظر می کنم اما نمی توانم در مسئولیت حقوقی که دارم در این زمینه پاسخگو باشم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه هرجا انحراف بوجود می آید لغزش های عملی فراوان و سوءاستفاده مالی و فساد هم هست، گفت: اتفاقا خیلی از پرونده ها مربوط به این آدم ها است اما ما به گرایش فکری آنان کاری نداریم چرا که وظیفه ما نیست و مرز ما قانون است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 14 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com