وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

انعکاس : در حالی که متوسط قیمت نفت یک ماه قبل از تحریم ایران از سوی اتحادیه اروپا به ۹۵ دلار در هر بشکه رسیده بود با افزایش این رقم به ۱۰۲٫۵ و ۱۰۷٫۵ دلار در دو ماه پس از تحریم ایران هزینه واردات نفت این اتحادیه ۶٫۹ میلیارد دلار افزایش یافت.

در حالی که بیش از دو ماه از تحریم نفت ایران توسط اتحادیه اروپا می گذرد بررسی تحولات بازار نفت نشان می دهد تحریم ایران تاکنون چندین میلیارد دلار برای اعضای این اتحادیه هزینه اضافی در بر داشته است.

آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می دهد متوسط قیمت نفت(برنت دریای شمال) در ماه ژوئن، یک ماه قبل از اجرای عملی تحریم نفتی ایران از سوی اتحادیه اروپا ۹۵ دلار دلار در هر بشکه بوده است و این رقم در نخستین ماه اجرای تحریم ها به ۱۰۲٫۵ دلار و در ماه دوم یعنی اوت به ۱۰۷٫۵ دلار در هر بشکه رسیده است.

حجم کل واردات نفت اتحادیه اروپا نیز بالغ بر ۱۱ میلیون بشکه در روز اعلام شده است. بر این اساس اعضای اتحادیه اروپا برای واردات ۱۱ میلیون بشکه نفت در ۳۱ روز ژوئن ۳۲٫۴ میلیارد دلار پرداخت کرده اند و هزینه واردات نفت آن ها در ماه جولای به ۳۵ میلیارد دلار و در ماه اوت به ۳۶٫۷ میلیارد دلار افزایش یافته است.

بدین ترتیب برآوردهای انجام شده نشان می دهد اتحادیه اروپا در دو ماهه پس از اجرای تحریم ایران ۶٫۹ میلیارد دلار هزینه بیشتر برای خرید نفت مورد نیاز خود بدون افزایش حجمی واردات پرداخت کرده است.

این در حالی است که به عقیده کارشناسان زیان های اروپا از تحریم ایران بسیار بیشتر از این رقم است. بسیاری از پالایشگاه های اروپایی در اثر تحریم ایران و به دلیل افزایش قیمت نفت در بازار اروپا قدرت رقابت خود در مقابل پالایشگاه های آسیایی را از دست داده اند. پالایشگاه های اروپایی همچنین باید هزینه های زیادی را برای تغییر سیستم خود به منظور پالایش نفت های دیگر بپردازند.

نويسنده:رضا غلامي



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 14 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com