وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

وی گفت: «دولت باید برنامه خود را دنبال کند و فکر نکند کاندیدایش در دور بعدی رای می‌آورد.»

وحدت نه ائتلاف

آیت الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان در پایان مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره اجلاس خبرگان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده توصیه شما به جناح اصولگرا چیست؟ و آیا فکر می کنید وحدت بین نیروهای اصولگرا حاصل می‌شود؟ گفت: من کلمه وحدت را بکار نمی‌برم و از کلمه ائتلاف استفاده می‌کنم. وحدت به معنی یکی شدن است که این امکان پذیر نیست.

وی در ادامه افزود: به هر ترتیب اختلاف سلیقه وجود دارد و باید این را پذیرفت اما برای رسیدن به اهداف اصلی باید اشتراکاتمان را بیشتر کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: توصیه من در انتخابات مجلس نیز همین بود اما برخی متاسفانه عمل نکردند.

وی اظهار داشت: من نمی‌گویم فردی را مشخص کنید و بگویید این آقا کاندیدا باشد بلکه آنها که صلاحیت دارند باید به میدان بیایند و همه حتی کاندیداهای دیگر نیز این موضوع را قبول می‌کنند.

آیت الله مهدوی کنی با بیان اینکه نمی‌خواهم به کاندیدای خاصی اشاره کنم، ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم حداقل روی دو نفر ائتلاف کنند.

وی در ادامه افزود: البته اگر بخواهیم در این موضوع حرف‌های آرمانی بزنیم طور دیگری می‌شود.

توصیه به اصلاح طلبان

رئیس مجلس خبرگان همچنین در خصوص حضور اصلاح طلبان در انتخابات و توصیه به این طیف سیاسی گفت: به اصلاح طلبان توصیه می‌کنم به فکر مملکت خود باشند افرادی که صلاحیت داشته انقلاب و نظام را قبول دارند و در مقام براندازی نیستند می‌توانند به میدان بیایند. چه اشکالی دارد که آنها هم کاندیدا داشته باشند.

وی در ادامه افزود: اصلاح طلبان باید طوری عمل کنند که به دیگران بخصوص خارجی‌ها القاء شود که براندازی را قبول نمی‌کنیم. البته به غیر از این هم باشد بیشتر مردم ایران قبول نخواهند کرد.

آیت الله مهدوی کنی تصریح کرد: اصلاح طلبان باید راهشان را عوض کنند و نشان دهند که در مقام براندازی نیستند و در این صورت است که می‌توانند در انتخابات شرکت کرده و تبلیغ کنند که اگر غیر از این باشد حضورشان در انتخابات غیرممکن است.

وی با بیان اینکه ما هیچوقت براندازی را تایید نمی‌کنیم، گفت: بنای ما پاسداری از انقلاب است و مسامحه نخواهیم کرد.

احمدی نژاد چه گفته بود؟

شب گذشته و در گفت و گوی زنده تلویزیون ایران با محمود احمدی نژاد (که به صورت ناگهانی از سوی ریاست جمهوری اعلام شد) ، مجری تلویزیون ا زاحمدی نژاد پرسیده بود: «شما سال ۸۴ به من قولی دادید و گفتید یکسری اسامی در جیبم دارم و به وقتش می‌گویم، آیا وقتش شده یا خیر؟ که احمدی‌نژاد گفت: «من یکسری اسامی داده‌ام.» مجری برنامه ادامه داد: «چون یکسال بیشتر از دولت نمانده است.»

احمدی‌نژاد با خنده پرسید: «شما از کجا می‌دانید؟ دولت جزو ملت است، ملت هم همیشه هست، پس هیچ‌وقت ملت تمام نمی‌شود. آرمان‌های ملت تمام نمی‌شود. پس این حرف‌ها همیشه هست.»

توضیح معاون احمدی نژاد

میرتاج الدینی، معاون رئیس‌جمهوری هم در توضیح گفته‌های محمود احمدی نژاد گفته است: «این‌هایی که مطرح شد، ربطی به بحث‌هایی همچون تغییر در قانون اساسی و این طور بحث‌ها ندارد.»

میرتاج‌الدینی گفت که حرفی که آقای احمدی نژاد زده، ارتباطی با هرگونه تغییر در قانون اساسی ندارد.

اظهارات تند نماینده مجلس علیه احمدی نژاد

محمد دهقان، عضو هیئت رئیسه مجلس در واکنش به سخنان روز گذشته محمود احمدی‌نژاد، گفت که وی از رسانه ملی برای «طرح انتخاباتی پوتین – مدودیف» استفاده می‌کند.

وی افزود که «رئیس جمهور باید بداند ایران روسیه و ایشان هم پوتین نیست و مدودف مورد نظر آقای احمدی‌نژاد نیز چنین جایگاهی در میان افکار عمومی ندارد و نخواهد داشت.»

محمد دهقان، در بخشی دیگر از انتقادات خود از رئیس‌جمهوری ایران افزود: «مدودیف مورد نظر آقای احمدی‌نژاد چنین جایگاهی در میان افکار عمومی ندارد و نخواهد داشت البته چون احمدی‌نژاد از ابتدا برای انتخاب وزرا به‌جای ژنرال به دنبال سرباز بود، لذا انسان‌های با ظرفیت بالا که بتوانند نقش مدودیف را بازی کنند در اطراف وی وجود ندارد.»

این نماینده مجلس با بیان اینکه «این ناعادلانه است که رئیس جمهور از رسانه ملی استفاده کند تا پروژه انتخاباتی خود را پیش ببرد»، اضافه کرد: «اگر مشخص شود رئیس جمهور می‌خواهد کسی را تعیین کند و یا برای فرد خاصی تبلیغ کند، حتی برای اجرای انتخابات نیز با مشکل مواجه خواهیم شد.»

«طرح انتخاباتی پوتین – مدودیف» که محمد دهقان از آن نام برده الگویی است که به گفته منتقدان، ولادیمیر پوتین و دمیتری مدودیف در روسیه با استفاده از آن توانسته‌اند به طور تناوبی پست‌های ریاست‌جمهوری و نخست‌وزیری را میان خود رد و بدل کنند و با تغییر قانون اساسی روسیه، مدت هر دوره ریاست‌جمهوری در این کشور را نیز از چهار سال به شش سال افزایش دهند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 16 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com