وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

 

* نماینده طرفدار اسرائیل در کنگره، اجازه هیچ‌گونه مخالفت با رژیم صهیونیستی را به دولت آمریکا نمی‌دهد

 

«ایلنا رز لتنین» از اعضای کنگره آمریکا، در جلسه این ماه کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان، به شدت مشغول حل و فصل مسائل سیاسی و اجتماعی خواهد بود. «رز لتنین»، تنها زن عضو کمیته در مجلس نمایندگان آمریکا و ظاهراً وفادارترین مأمور اسرائیل در پارلمان آمریکاست. وی دائماً از رئیس‌جمهور به دلیل مشغول شدن به «بازی‌های سیاسی در سیاست خارجی آمریکا»، «نرمی در مقابل ایران» و ضربه زدن به مشروعیت اسرائیل انتقاد می‌کند. «رز لتنین» از طرف دیگر، شیپورچی یهودیانی نیز هست که در فلوریدا به وی رأی دادند؛ منطقه‌ای که در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری، حکم میدان نبرد را دارد. «رز لتنین» اخیراً لایحه دیگری را به کنگره برد و آن را تصویب کرد که موجب تشدید تحریم‌ها علیه ایران و از طرف دیگر خواستار اقدام نظامی آمریکا علیه حکومت اسد در سوریه شد.

 

* «رز لتنین» هیچ علاقه‌ای به حمایت از نامزدهای انتخاباتی حزبش نشان نمی‌دهد؛ زیرا رامنی هیچ شانسی برای ورود به کاخ سفید ندارد

 

«رز لتنین» برای مطرح کردن موضوع مورد علاقه جمهوری‌خواهان و نامزد حزبش یعنی میت رامنی «فرماندار میانه‌روی ماساچوست»، تلاشی نخواهد کرد؛ چون خود می‌داند که ممکن نیست رامنی به کاخ سفید راه پیدا کند. کمیته ملی دموکراتیک نیز مشغول به اتمام رساندن پروژه کنوانسیون خودش است که قرار است ۳ سپتامبر در شهر شارلوت ایالت کارولینای شمالی برگزار شود. یکی از منابع عضو این کمیته درباره «رز لتنین» می‌گوید که وی حتی با «پائول رایان» از اعضای کنگره و شریک سیاسی میت رامنی نیز همراه نخواهد شد و از او حمایت نخواهد کرد. «رایان» از طرفداران «آین رند» نویسنده «سرچشمه» و «اطلس شانه‌هایش را تکان داد» و بنیان‌گذار جنبش مادی‌گرایی است و همواره می‌گوید که «آموزه‌های آین رند، از تأثیرگذارترین مباحث فلسفی در زندگی من بوده‌اند»؛ البته باید گفت، زندگی به غیر از دین و سقط جنین. آین که در سال ۱۹۸۲ فوت کرد، هیچ اعتقادی به خدا نداشت و به شدت از سقط جنین طرفداری می‌کرد؛ در حالی که اعتقاد «رایان» عکس این است.

 

* دیدار «رز لتنین» با سران یهودی در آمریکا و تلاش برای جلب آرای آنان در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور

 

«رز لتنین» به جای نامزدهای انتخاباتی حزبش، ترجیح می‌دهد با رهبران یهودی محلی، ملی و بین‌المللی در ایالت حیاتی فلوریدا دیدار کند؛ ایالتی که کسب آرای اهالی‌اش ضروری و وی مأمور است به مردم آن اطمینان دهد که حزب جمهوری‌خواه بهترین دوست اسرائیل است و پیش‌نویس گزارش دولت آمریکا مبنی بر بازنگری در روابط این کشور با اسرائیل، تقصیر کسی جز اوباما نبوده و این نفرت واقعی رئیس‌جمهور آمریکا از اسرائیل را نشان می‌دهد.

 

* «ویلیام کریستول» همدست «رز لتنین» در تحلیل پیش‌نویس گزارش دولتی آمریکا و سوء استفاده از آن به سود اسرائیل است

«ویلیام کریستول»، ناشر هفته‌نامه «ویک‌لی استاندارد» و مدیر قرن آمریکایی جدید از لابی‌های واشنگتن است که اولویت آن اسرائیل و «پیش‌برد رهبری مشترک اسرائیل و آمریکا در سراسر جهان و در عین حال، آوردن دموکراسی به خاورمیانه» است. «کریستول» نیز به «رز لتنین» کمک خواهد کرد تا تحلیلی دروغین را از پیش‌نویس گزارش دولتی واشنگتن ارائه دهد.

 

*پس این همه جنجال به خاطر چیست؟

 

مقاله‌ای تحلیلی و ۸۲ صفحه‌ای موسوم به «آمادگی برای خاورمیانه پس از [نابودی] اسرائیل» در نهایت به این نکته اشاره می‌کند که منافع ملی آمریکا تناقضی بنیادین با منافع رژیم صهیونیستی دارد. نویسندگان این مقاله در نتیجه‌گیری خود می‌گویند که اسرائیل در حال حاضر، بزرگ‌ترین خطری است که منافع ملی آمریکا را تهدید می‌کند؛ زیرا ماهیت و اقدامات این رژیم موجب قطع روابط عادی واشنگتن با کشورهای عرب و مسلمان و رفته‌رفته با جامعه بین‌الملل شده است.

 

* مقاله‌ای که با پیش‌برد منافع اسرائیل توسط آمریکا مخالفت کرده، توسط بسیاری از نهادهای آمریکایی تدوین شده است

 

این تحقیق توسط جامعه اطلاعاتی آمریکا انجام شده که متشکل از ۱۶ آژانس اطلاعاتی آمریکایی، با بودجه سالانه‌ای فراتر از ۷۰ میلیارد دلار است. جامعه اطلاعاتی آمریکا شامل وزارت‌خانه‌های نیروی دریایی، ارتش، نیروی هوایی، تفنگداران دریایی، گارد ساحلی، آژانس اطلاعات دفاعی، وزارت‌خانه‌های انرژی، امنیت داخلی، امور خارجه، خزانه‌داری، آژانس مبارزه با مواد مخدر، اف بی آی، آژانس امنیت ملی، آژانس اطلاعات ملی ماهواره‌ای، آژانس ملی شناسایی، آژانس امنیت ملی و سی آی ای است.

 

در میان تحلیل‌های فراوانی که «رز لتنین»، «کریستول» و دیگر مأموران ناشناخته اسرائیل از اکنون تا ۶ نوامبر تلاش خواهند کرد تا از آن‌ها سوء استفاده سیاسی و در نتیجه به دولت اوباما حمله کنند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

* اسرائیل هم دارد به سرنوشت رژیم نژادپرست آپارتاید در آفریقای جنوبی دچار می‌شود

 

• به دلیل خشونت‌طلبی و اشغال وحشیانه [فلسطین توسط] اسرائیل، دیگر نمی‌توان این رژیم را نجات داد، همان‌گونه که نجات رژیم نژادپرست آپارتاید ممکن نبود. در اواخر سال ۱۹۸۷، اسرائیل تنها رژیم «غربی» بود که روابط دیپلماتیک خود را با آفریقای جنوبی قطع نکرد و آخرین رژیمی بود که به بایکوت بین‌المللی رژیم آپارتاید پیوست.

• رهبران اسرائیل با حمایت روزافزون از ۷۰۰ هزار ساکن غیرقانونی مناطق اشغالی کرانه باختری، روز به روز فاصله بیش‌تری با واقعیت‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی در خاورمیانه پیدا می‌کنند.

 

* رژیم صهیونیستی به زودی دچار شورش‌های داخلی ساکنین سرزمین‌های اشغالی خواهد شد

 

• در رژیم سر کار آمده بعد از حزب کارگری، ائتلاف حزب «لیکود» شدیداً تحت تأثیر و همدست با قدرت سیاسی و اقتصادی ساکنین اراضی اشغالی است و به تدریج با شورش‌های داخلی مواجه خواهد شد که دولت آمریکا نباید از آن‌ها حمایت و یا در آن‌ها دخالت کند.

 

* کشورهای عربی و مسلمانان پس از آزادی از رژیم‌های سابق خود، اکنون به دنبال آزاد کردن فلسطین از اشغال‌گری غرب هستند

 

• بهار عربی و بیداری اسلامی تا حد زیادی، بخش عمده‌ای از جمعیت ۲/۱ میلیاردی اعراب و مسلمانان را آزاد کرده تا به دنبال براندازی آن چیزی باشند که اکثریت‌شان آن را اشغال نامشروع، غیراخلاقی و غیرقابل تحمل سرزمین فلسطین توسط کشورهای اروپایی می‌دانند.

 

* آمریکا دیگر نمی‌تواند منافع خود و روابطش را با کشورهای مسلمان، فدای تعهدش به دفاع از جنگ‌طلبی‌های رژیم صهیونیستی کند

 

هم‌زمان با گسترش سریع قدرت کشورهای عربی و اسلامی در منطقه که در بهار عربی، بیداری اسلامی و بهبود جایگاه ایران نمودار شده است، قدرت و نفوذ آمریکا در خاورمیانه نیز در حال از بین رفتن است. در این شرایط، آمریکا رفته‌رفته دیگر نمی‌تواند از تعهد خود به رژیم جنگ‌طلب و سرکوب‌گر اسرائیل دفاع و یا آن را عملی کند؛ زیرا واشنگتن منافعی دارد که از جمله آن‌ها عادی‌سازی روابط با ۵۷ کشور اسلامی است.

 

* دخالت اسرائیل در امور داخلی کاخ سفید از طریق ده‌ها سازمان و هزاران مقام دولتی در سرتاسر آمریکا باید متوقف شود

 

• دخالت فاحش اسرائیل در امور داخلی آمریکا، از طریق جاسوسی و تجارت غیرقانونی سلاح‌های آمریکایی شامل حمایت از بیش از ۶۰ «سازمان خط مقدم» و تقریباً ۷۵۰۰ مقام آمریکایی است که از اوامر اسرائیل اطاعت می‌کنند و به دنبال تهدید و تسلط بر رسانه‌ها و آژانس‌های دولتی آمریکا هستند که این روند باید متوقف شود.

* مالیات‌دهندگان آمریکایی با اعتراض به حمایت همه‌جانبه آمریکا از اسرائیل، عرصه را بر کاخ سفید و رژیم صهیونیستی تنگ‌تر کرده‌اند

 

• دولت آمریکا دیگر منابع مالی و یا حمایت مردمی لازم را ندارد تا همچنان بودجه و نیازهای اسرائیل را تأمین کند. از سال ۱۹۶۷ به این سو، ۳۰۰۰ میلیارد دلار کمک مستقیم و غیرمستقیم از جیب مالیات‌دهندگان آمریکایی به حساب رژیم صهیونیستی واریز شده است؛ اما این نوع حمایت دیگر در توان واشنگتن نیست و به علاوه، مالیات‌دهندگان آمریکایی بیش‌تر و بیش‌تر به این نوع هزینه‌ها و همچنین دخالت‌های نظامی کشورشان در خاورمیانه اعتراض می‌کنند. افکار عمومی آمریکا دیگر از تأمین بودجه و درگیری در جنگ‌هایی حمایت نمی‌کند که اغلب مردم، آن‌ها را جنگ‌هایی غیر مشروع به نیابت از اسرائیل می‌دانند. این دیدگاه روز به روز در اروپا، آسیا و افکار عمومی بین‌المللی نیز گسترده‌تر می‌شود.

 

* واشنگتن باید دست از حمایت مالی و چشم‌پوشی از اقدامات نژادپرستانه رژیم صهیونیستی بردارد

 

• مشروعیت دادن به تبعیض نژادی و سیستم‌های قضایی رژیم صهیونیستی که وابسته به تبعیض و بی‌عدالتی هستند، شواهدی از زیرساخت‌های اشغال‌گرانه و نژادپرستانه اسرائیل ارائه می‌دهند. دولت آمریکا دیگر نباید به حساب مالیات‌دهندگان این کشور، از این‌گونه اقدامات اسرائیل حمایت مالی مستقیم یا غیرمستقیم و یا از آن‌ها چشم‌پوشی کند.

 

اسرائیل نتوانسته خود را به عنوان یک رژیم دموکراتیک معرفی کند و سرپوش دائم مالی و سیاسی آمریکا بر این واقعیت نیز نمی‌تواند جلوی نزول و انزوای روز افزون این رژیم را بگیرد.

 

سران اسرائیلی روز به روز بیش‌تر از نژادپرستی وحشیانه و خشونت‌طلبی ساکنین یهودی کرانه باختری چشم‌پوشی می‌کنند، تا جایی که اکنون به حامی و هم‌دست این افراد تبدیل شده‌اند.

 

* یهودیان ساکن آمریکا که به صهیونیسم معترض هستند، اکنون در صحت تعهدات انسان‌دوستانه واشنگتن تردید دارند

 

شکاف عمیق میان اعتراض یهودیان آمریکا به صهیونیسم و اقدامات اسرائیل، از جمله قتل و وحشی‌گری نسبت به فلسطینیان تحت سلطه رژیم صهیونیستی، مصادیق فاحش تعدی از قوانین آمریکایی و بین‌المللی هستند و جامعه یهودیان آمریکایی، اکنون تعهد واشنگتن را در حفاظت از شهروندان بی‌گناه سرزمین‌های اشغالی زیر سؤال می‌بینند.

• مخالفت بین‌المللی با رژیم نژادپرست صهیونیستی، دیگر با ادعاهای انسان‌دوستانه آمریکا و یا روابط دو جانبه واشنگتن با ۱۹۳ عضو سازمان ملل هم‌خوانی ندارد.

 

در انتهای پیش‌نویس گزارش دولتی آمریکا، واشنگتن از برقراری روابطی منع شده که اغلب کشورهای جهان را با آمریکا بیگانه و پیامدهایی را بر شهروندان این کشور تحمیل می‌کند.

 

* در گزارش دولت آمریکا، از ایران به عنوان کشوری با دولت و ملت یکپارچه یاد شده که علاقه‌مند به گسترش روابط بین‌المللی است

 

جالب است که پیش‌نویس در این‌جا، از ایران به عنوان مثالی یاد می‌کند که دولت و ملتش مشترکات فراوانی دارند و شهروندانش مستقل از خواسته‌های سایر کشورها و مأموران آن‌ها به برقراری روابط دوجانبه علاقه‌مند هستند. در این گزارش همچنین بر نیاز آمریکا به «اصلاح روابط با کشورهای عرب و مسلمان از جمله استفاده مخفیانه از هواپیماهای بدون سرنشین» تأکید شده است.

 

* به زودی مشخص می‌شود گزارش دولتی آمریکا در نهایت به سود کدامیک تمام خواهد شد: رژیم صهیونیستی یا آرای جمهوری‌خواهان

 

در روزهای آینده مشخص می‌شود که آیا اسرائیل خواهد توانست از یافته‌های این پیش‌نویس که به زودی چاپ می‌شود، به سود خود استفاده کند یا خیر و این که جمهوری‌خواهان با این گزارش تا چه حد می‌توانند در رقابت بر سر رسیدن به کاخ سفید جلو بیفتند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 16 شهريور 1391برچسب:رچسب:عربستان سعودی - آمریکاوترور - فتنه انگیزان - هنرمندان ضد دینوبی هویت - شیطان و شیطان پرستی - تروریسم جهانی - انگلیس خبیث - سیاسی , خبری , انتقادی ,اجتماعی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com