وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

اما روز دوشنبه، همزمان با ابراز تمایل تهران برای بازگشایی سفارت در انگلیس، کاردار سفارت سوئد در تهران اعلام کرد کشورش حافظ منافع انگلیس در ایران نیست و تنها از اموال آن محافظت می کند. البته عمان که به عنوان حافظ منافع ایران در انگلیس معرفی شده بود هنوز موضع گیری در این خصوص انجام نداده است.

با این وجود اظهارات قشقاوی برای بازگشایی بخش کنسولی سفارت ایران در انگلیس نشان می دهد که یا سفارت عمان در انگلیس برای رسیدگی به خدمات مورد نظر ایرانیان ظرفیت کافی ندارد و یا اینکه چنین خدماتی ارائه نمی شود.

به گزارش روزنامه فایننشال تایمز، معاون وزیر امور خارجه ایران در امور قانونی در گفت و گو با این روزنامه اعلام کرده است که انگلیس باید به دلایل بشر دوستانه به دیپلمات های ایرانی اجازه دهد وارد این کشور شوند. به گفته وی بخش امور کنسولی ربطی به سیاست ندارد. قشقاوی همچنین خاطرنشان کرد ایران قصد ندارد تعداد زیادی دیپلمات به انگلیس بفرستد و دست کم دو کارمند رسمی برای رسیدگی به مسائل ایرانیان در خصوص اسناد بازرگانی یا خدمات شهروندی مانند ازدواج و طلاق به انگلیس می فرستد چرا که کارمندان محلی نمی توانند به این امور رسیدگی کنند.

این در حالی است که سال گذشته در واکنش به اعمال تحریم های بانکی انگلیس علیه ایران، جمهوری اسلامی اعلام کرد سطح روابط خود با این کشور را به دفاتر حافظ منافع کاهش می دهد.

اما در واکنش به اظهارات قشقاوی، دفتر منافع مشترک وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کرده است ایده پذیرفتن دیپلمات های ایرانی در انگلیس به طور دائم به هیچ وجه مطرح نیست و از سوی دیگر لندن بر این دیدگاه تاکید دارد که ایران امنیت دیپلمات های انگلیسی را تامین نکرده است. به گفته وی ایران و انگلیس در ماه جولای تفاهم نامه ای امضاء کردند که به موجب آن حفاظت از منافع دو طرف به دیگر سفارت ها واگذار شد. به این ترتیب سوئد حافظ منافع انگلیس در تهران و عمان حافظ منافع ایران در انگلیس شد.

به گزارش فانیننشال تایمز، انگلیس به شمار معدودی از دیپلمات های ایرانی اجازه می دهد به این کشور سفر کنند تا هماهنگی های لازم در بخش حافظ منافع ایران در سفارت عمان را به عمل آورند اما آنها باید پس از زمان مشخصی که به طور محدود تعیین شده، خاک انگلیس را ترک کنند.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 22 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com