وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

چروکیدگی پوست و پیری زودرس از آثار مصرف قلیان است

به گزارش  باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ مسئول دبیرخانه کشوری کنترل دخانیات ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: مصرف کنندگان قلیان و اطرافیان آنها که در معرض دود تحمیلی آن قرار دارند همچون مصرف کنندگان سیگار مبتلا به انواع سرطان ها، بیماری های قلبی عروقی، تنفسی خواهند شد.

مهندس خدیجه محصلی افزود:‌ ۱۲ درصد بیماری های قلبی عرقی، ۶۶ درصد برونشیت و سرطان ریه و ۳۸ درصد بیماری های حاد تنفسی در جهان به مصرف دخانیات اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: زنانی که در طول دوران بارداری خود، مصرف کننده قلیان بوده یا در معرض دود قلیان اطرافیان قرار گرفته اند، وزن نوزادشان در هنگام تولد کمتر از حد طبیعی بوده و خطر ابتلا به بیماری های ریوی در این نوزادان بیشتر است.

کارشناس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تأکید کرد:‌ استفاده مشترک از قسمت های دهانی قلیان، عاملی در انتقال بیماری های واگیر همچون سل و هپاتیت است.

محصلی ادامه داد: بر خلاف تصور بعضی افراد دود حاصل از قلیان به هیچ وجه کم خطر نیست بلکه حاوی مواد سرطانزا و سمی بی شماری است که باعث بروز سرطان های ریه، لب و حفره دهانی، بیماری های قلبی عروقی و دیگر بیماری ها و سرطان ها می شود.

وی اضافه کرد: هر فرد سیگاری به طور متوسط روزانه ۸ تا ۱۲ نخ سیگار مصرف می کند و به طور مستقیم با ۴۰ تا ۷۵ پک در روز حدود ۵/۰ تا ۶/۰ لیتر دود استنشاق می کند در حالی که مصرف کنندگان قلیان در هر پک ۱۵/۰ تا یک لیتر دود استنشاق می کند.

مسئول دبیرخلانه کشوری کنترل دخانیات خاطرنشان کرد: تنباکو و توتون مورد استفاده در قلیان معمولا از بی کیفیت ترین و نامرغوب ترین انواع موجود ودر واقع خطرناکترین آنها می باشد، از طرفی اسانس های مواد معطر استفاده شده در تنباکوهای معطر یا میوه ای حاوی هزاران ماده سمی و کشنده است.



نظرات شما عزیزان:

سامان
ساعت21:32---17 خرداد 1391
سلام
ممنون از این که به وبلاگم اومدی
تبادل لینک میکنی؟


سامان
ساعت21:28---17 خرداد 1391
سلام برادر یا خواهر من
آماده تبادل لینک با شما هستم


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: ׀ تاریخ: چهار شنبه 17 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com