وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

 

کریستوفر استیونز سفیر امریکا در لیبی که روابط صمیمانه ای با گروه های سلفی داشت، شب گذشته کشته شد

 

همچنین شبکه الجزیره خبر داد که اين حمله كه توسط گروه تندروی «انصارالشريعه» صورت گرفته و  مهاجمان با استفاده از سلاح‌هاي سبك و آر.پي‌.جي به ساختمان كنسولگري آمريكا حمله كردند.

 

 

بنا به گفته شاهدان، افراد مسلح كه تعداد آنها 60 تا 70 تن برآورد شده‌، با ورود به كنسولگري آمريكا در بنغازي، پرچم آمريكا پايين كشيده و بر ديوارهاي آن شعارهاي اسلامي نوشتند. همچنین در درگیری میان نیروهای دولتی لیبی با مهاجمان چند نفر کشته و مجروح شدند.

تجمع در مقابل سفارت امریکا در مصر 

 

هزاران مصری به دعوت احزاب سلفی و حزب النور در اعتراض به پخش فیلمی توهین آمیز به ساحت «پیامبر اکرم» (ص) در برابر سفارت آمریکا در قاهره تظاهرات کردند.

بر اساس تصاویر تلویزیونی منتشر شده، تظاهرات کنندگان پرچم آمریکا را از بالای سفارت به پایین کشانده و پرچمی را که بر روی آن شهادتین «لا اله الا الله محمد رسول الله» نقش بسته بود، بر فراز سفارت آمریکا در قاهره بر افراشتند.

نیروهای امنیتی از حجم گسترده تظاهرات کنندگانی که در مقابل سفارت تجمع کردند، شگفت زده شدند.

مردم مصر در تجمع در برابر سفارت آمریکا در قاهره به ادامه اهانت‌ها به ساحت پیامبر اسلام اعتراض کردند.

شبکه خبری العربیة نیز گزارش داد نیروهای حفاظت کننده از سفارت آمریکا در قاهره اقدام به شلیک تیر به سوی تظاهرات کنندگان کردند.

در همین حال خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس تلاش کرد که تظاهرات کنندگان مصری که امروز در مقابل سفارت آمریکا در قاهره تظاهرات کردند را به القاعده منتسب کند.

آسوشیتدپرس در خبر خود نوشت که تظاهرات کنندگان پس از پایین کشاندن پرچم آمریکا، پرچمی را بر فراز سفارت برافراشتند که شبیه پرچمی است که توسط گروه تروریستی القاعده استفاده می‌شود.

بر اساس این گزارش، مصری‌های معترض تجمع‌کننده در برابر سفارت آمریکا در قاهره فریاد می‌زدند: «نترسید بگویید، سفیر باید برود».

«ویکتوریا نولاند» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن در حال کار با مقامات مصری برای بازگرداندن اوضاع به حالت عادی است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 23 شهريور 1391برچسب:عربستان سعودی - آمریکاوترور - فتنه انگیزان - هنرمندان ضد دینوبی هویت - شیطان و شیطان پرستی - تروریسم جهانی - انگلیس خبیث - سیاسی , خبری , انتقادی ,اجتماعی -, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com