وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

 

رای گیری برای قطع نامه در مورد فعالیت صلح آميز هسته‌ای ایران به درخواست آفریقای جنوبی برای انجام تغییراتی به تعویق افتاد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، این رای گیری قرار بود امروز پنج شنبه در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین به رای گذاشته شود.

روز گذشته پیش نویس قطعنامه ای درباره ایران بین اعضای شورای حکام توزیع شد و طبق قوانین آژانس باید برای بررسی هر پیش نویس ارائه شده  24 ساعت از زمان توزیع آن بین اعضا گذشته باشد.

خبرگزاری فرانسه در مورد پیش نویس قطعنامه مدعی شده است که کشورهای آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان توانسته اند نظر موافق چین و روسیه را درباره متن پیش نویس قطعنامه جلب کنند.

دیپلماتها می‌گویند در جریان نشست روز چهارشنبه شش قدرت جهانی در وین، چین و روسیه نیز با محتوای قطعنامه پیشنهادی این جلسه درخصوص سرزنش ایران به خاطر توسعه برنامه غنی‌سازی اورانیوم موافقت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از چند دیپلمات غربی، این قطعنامه پیشنهادی هم‌اینک از سوی شش قدرت جهانی برای اعضای شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متشکل از ۳۵ کشور فرستاده شده و این شورا قرار است اواخر هفته جاری این قطعنامه را به رأی بگذارد.

قدرتهای جهانی در پیش‌نویس این قطعنامه نسبت به آنچه "سرپیچی" ایران از درخواست سازمان ملل برای تعلیق فعالیتهای هسته‌ای با کاربرد دوگانه نظامی و غیرنظامی توصیف شده ابراز "نگرانی جدی" کرده‌اند.

بی بی سی در مطلبی نوشت: پیشنهاد آفریقای جنوبی در مورد قطعنامه ایران به کلی فضا را به نفع ایران تغییر داد و تعدیل کرد. درخواست آفریقای جنوبی برای انجام تغییرات در قطعنامه و تعویق رای گیری برای آن از آنجا که این کشور عضو نم است این اقدام اولین نشانه موثر واقع شدن نم در شورای حکام است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: جمعه 24 شهريور 1391برچسب:سیاسی , خبری , انتقادی ,اجتماعی - اخبار ویژه - تخریب نظام - اصلاح طلبان - اجتماعی - شبهات - سیاسی - - متفرقه - گوناگون - اهم موضوعات -, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com