وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

جناب دکتر شما ترور دانشمندان هسته ای کشور را حق طبیعی رژیم صهیونیستی می دانید؟/ به هر صورت این طبیعی است که این کشور برای حفظ بقا و امنیت خود دست به این چنین اقداماتی بزند!
 صادق زیبا کلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران است که به دلیل صحبت های خاص و عجیب خود هر از چندگاهی سوژه رسانه های داخلی و خارجی می شود.
 
به گزارش بی باک،  از تمجید های زیباکلام در مدح دیکتاتوری رضا خان تا طرح موضوع لیبرال بودن خودش و مشروع دانستن رژیم صهیونیستی که بگذریم، اظهار نظر عجیب و جدید زیباکلام پیرامون حق طبیعی رژیم صهیونیستی در ترور دانشمندان هسته ای ایران بسیار جای تامل دارد.
 
اصلاح طلبانی که روزی نفی مطلق خشونت را بهانه ای برای تخریب نیروهای انقلاب قرار می دادند امروزه در پارادوکسی آشکار حتی ترور دانشمندان یک کشور را حق طبیعی رژیم های نامشروع دنیا می دانند.
 
مشروح گفتگوی زیباکلا با شبکه پایداری خود گویایی ماهیت حقیقی این جریان سیاسی کشور می باشد
 
جناب استاد جنبش عدم تعهد را چطور ارزیابی می کنید؟

به صورت کلی حضور 120 کشور در ایران فی نفسه مثبت است،اما این مشکلی از سیاست های خارجی ایران حل نمی کند،معضلی که بعد از سال 84 توسط اصولگرایان به وجود آمده است.

ریاست عدم تعهد یکی از برگ های زرین سیاسی در کارنامه اصولگرایان محسوب می شود،به نطر شما ایران تا به چه اندازه می تواند از این موقعیت به خصوص در مسئله هسته ای خود استفاده نماید؟

کار خاصی صورت نخواهد گرفت.جنبش عدم تعهد چه دوره ای که ایران ریاست آن را برعهده گرفته و چه دوره های که سایر کشورها رئیس این جنبش بوده اند نتوانسته اند نقش قابل توجهی در روند هسته ای کشور ایفا کنند و در حال حاضر و با وجود اینکه ایران ریاست آن را برعهده دارد این جنبش نمی تواند هیچ کمکی به ایران کند.

دلیل این عدم همکاری و کمک را چه می دانید؟

دلیل این امر این است که جنبش عدم تعهد خیلی وزن سیاسی در عرصه بین الملل ندارد.شاید تنها دو کشور  اروپایی وزن سیاسی تمام این جنبش را داشته باشند و کشورهای مانند هند هم که وزن خاصی دارند  نیز در  مسئله هسته ای طرف غرب را می گیرند.

به نظر شما بیش از 120 کشور جهان وزن تنها 2 کشور اروپایی را ندارند! مبنای این تحلیل شما چیست؟

تمام این 120 کشور دارای مواضع واحدی نیستند و در بسیاری از موارد دارای اختلاف هستند و این طور نیست که این جنبش را یک کل واحد دانست.چنانچه که شاهد بودیم در مسئله سوریه نگاه ایران و مصر دارای یک تضاد بود

بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که ایران می تواند در این دوره سه ساله فضای جدیدی را در عرصه بین الملل به وجود آورد.نظر شما در این باره چیست؟

به نظر نمی رسد که اتفاق صورت بپذیرد.چرا که ایران یک سیاست تهاجمی نسبت به غرب دارد و این سیاست مورد پذیریش بسیاری از کشورها نیست و بسیاری از کشورهای عدم تعهد رابطی گرمی و یا عادی را با کشورهای غربی و امریکا دارند.

اما جنبش عدم تعهد در خصوص فعالیت های هسته ای ایران،حمایت قاطعانه ای از ایران کردند و این موضع کاملاً مخالف دیدگاه غربی ها در این زمینه بوده است؟

غربی ها هم می گویند که ایران نیز باید انرژی هسته ای داشته باشند!بحث ایران و غرب در خصوص رسیدن به یک تفاهم و اعتماد سازی بین آنهاست.

اما ما شاهد این امر بوده ایم که در دوره اصلاحات ایران موضع مورد قبول غرب را اتخاذ کرده بود و این امر منجر به پلمپ نیروگاه های هسته ای کشور و فعالیت های آزمایشگاهی ما شد،این حرکت غربی ها نشان می داد که آنها به دنبال عدم دستیابی ایران به انرژی هسته ای هستند.پس چطور با وجود اینکه ایران تمام خواسته های غرب را اجرا کرد باز این کشور ها مانع دستیابی ایران به انرژی هسته ای شدند؟

ببینید!به هر صورت بسیاری از کشورهای جهان دارای بمب هسته ای هستند اما هیچ یک از آنها اعلام نکرده است که خواهان نابودی یک کشور از روی زمین است. در حالی که جمهوری اسلامی ایران به صورت های گوناگون اعلام کرده که به دنبال نابودی اسرائیل است. در عمل نیز هر کاری کرده است که این کشور از بین برود. بنابراین وضعیت ایران با سایر کشورها تفاوت می کند.

اما مقامات سیاسی کشور به خصوص مقام معظم رهبری بارها بر این نکته اشاره کرده اند که جمهوری اسلامی ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست و آن را شرعاً حرام می دانند. البته در این امر باید غربی ها جواب گو باشند که چرا با وجود زرادخانه ها و ذخیره بمب های هسته ای ، استفاده از آن و حتی عدم از بین بردن آنها مانع فعالیت های هسته ای صلاح آمیز ایران هستند؟

جناب زیبا کلام به این پرسش پاسخ ندادند!

         
جناب دکتر ما هر روز شاهد این هستیم که سران این رژیم ایران را تهدید به حمله نظامی و... می کنند و این موضع رسمی این رژیم محسوب می شود؟ نظر شما در این باره چیست؟

مقامات اسرائیل هیچ گاه اعلام نکرده اند که به دنبال حمله به ایران هستند! بلکه گفته اند که به صورت جدی به این مسئله فکر می کنند که به نیروگاه های هسته ای ایران حمله کنند! دلیل این امر هم این است که مقامات جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده اند که باید  اسرائیل باید نابود شود. مجهز شدن کشوری به سلاح هسته ای که سیاست رسمی آن نابودی کشور دیگری است باعث ترس و وحشت دیگران می شود. اگر کشور دیگری سیاست رسمی خود را نابودی ایران اعلام می کرد ما هم خیلی احساس اطمینان نمی کردیم.

اما جناب دکتر همان طور که اشاره شد سران رژیم صهیونیستی به صورت رسمی اعلام کرده اند که به دنبال حمله نظامی به ایران هستند و در  سال های مختلف حتی زمان حمله را نیز اعلام کرده اند! دولت امریکا نیز به صورت های گوناکون به دنبال براندازی در جمهوری اسلامی ایران است. رژیم صهیونیستی هم که به صورت علنی اقدام به ترور دانشمندان هسته ای کشور کرده است. چطور شما معتقد هستید که سران این کشورها به دنبال حمله به ایران نیستند؟ نظر شما درباره ترورهای صورت گرفته چیست؟

سیاست رسمی جمهوری اسلامی ایران نابودی اسرائیل است و از این رو مقامات این کشور در هراسند به همین دلیل دست به هر اقدامی می زنند تا بقای خود را حفظ کنند. ترور دانشمندان هسته ای ایران در همین راستا است حال این امنیت از طریق ایجاد سامانه های موشکی باشد یا ترور دانشمندان هسته ای ایران.

جناب دکتر شما ترور دانشمندان هسته ای کشور را حق طبیعی رژیم صهیونیستی می دانید؟

به هر صورت این طبیعی است که این کشور برای حفظ بقا و امنیت خود دست به این چنین اقداماتی بزند! اگر کشوری مانند پاکستان به صورت رسمی اعلام می کرد که چون ایران شیعه است باید از بین برود طبیعاً بنده هم احساس خطر می کردم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 25 شهريور 1391برچسب:سیاسی , خبری , انتقادی ,اجتماعی - اخبار ویژه - تخریب نظام - اصلاح طلبان - اجتماعی - شبهات - سیاسی - - متفرقه - گوناگون - اهم موضوعات --, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com