تحقیقات یک دانشمند ژاپنى نشان مى دهد،هزار قطره آب معمولى با اضافه شدن یک قطره از آب زمزم، خواص زمزم را پیدا مى کند
نتایج تحقیقات با استفاده از فناورى نانو نشان مى دهد آب زمزم در مکه مکرمه، آب معمولى نیست بلکه از خواصى برخوردار است که در هیچ یک از آب*هاى جهان پیدا نمى شود.
شبکه تلویزیونى العالم به نقل از پایگاه اینترنتى باب، با اعلام این مطلب توضیح داد:
نتایج تحقیقات نانو تکنولوژى یک دانشمند ژاپنى نشان مى دهد اگر یک قطره از آب زمزم به هزار قطره آب معمولى افزوده شود، آن هزار قطره آب معمولى، خواص آب زمزم را پیدا مى کنند.
دکتر ماساروا یموتو از محققان ژاپنى افزوده است در تحقیقات و مطالعات علمى خود بر آب زمزم با استفاده از فناورى نانو نتوانسته است هیچ یک از خواص آب زمزم را تغییر دهد.
دکتر ایموتو گفته است آب زمزم منحصر به فرد و از آب*هاى دیگر متمایز است و ساختار بلورى آب زمزم با همه آب*هاى جهان متفاوت است.
این محقق ژاپنى اظهار داشته است همه مطالعات و تحقیقات در آزمایشگاه*ها نتوانست هیچ یک از خواص این آب را تغییر دهد و ما تاکنون نتوانسته ایم علت آن را تشخیص بدهیم.
وى در پایان گفته است آب زمزم یک آب معمولى نیست.
گفتنی است دکتر « ایموتو » بنیانگذار نظریه تبلور ذرات آب است .
وی می افزاید زمانی که بسم الله الرحمن الرحیم گفته می شود، تغییرات عجیبی در بلورهای آب رخ داده و آنها بسیار زیباتر می شوند، چاه زمزم در نزدیکی مقام ابراهیم و در هیجده متری کعبه، در زیرزمین واقع است و آب آن توسط پمپ از طریق لوله کشی به زائرین می*رسد.
چاه زمزم از دیگر آثار مسجد الحرام است که با نامهای چاه اسماعیل، حفیرة عبدالمطلب، شفاء سُقم،عافیه، مَیمونه، طُعم، بَرکة، بَرّة ، شناخته می*شود. این چاه در قسمت شرقی مسجدالحرام قرار دارد و همانند دیگر مشاهد حج، از آثار ابراهیم، اسماعیل و هاجر است.
وجود این چاه و اهمیت آن برای مردم مکه سبب شده بود تا در قریش منصب «سقایت» به وجود آید. این منصب در اوان ظهور اسلام، در دست عباس عموی محمد بود.
در روایات اهل بیت، نوشیدن از آب زمزم سفارش شده و همه مسلمانانبه متبرک بودن آن باور دارند.