وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

این روزها موج اعتراضات نسبت به توهین به پیامبر اسلام (ص) در اکثر کشورهای دنیا کشیده شده است و مسئولان و مقامات این کشورها را در این زمینه به تکاپو انداخته است به گونه ای که گیدو وستروله ، وزیر امور خارجه ی آلمان نیز در این شرایط دعوت به احتیاط کرد و روز چهارشنبه به ZDF گفت: درست است که در آلمان آزادی بیان و مطبوعاتی وجود دارد، اما آزادی بیان بی حد و مرز نیست.

به گزارش سرویس بین المل بی باک، روز چهارشنبه وزارت خارجه ی فرانسه اعلام کرد که از روی نگرانی اعتراضات شدید مسلمانان علیه انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز به پیامبر اسلام (ص)، روز جمعه فرانسه سفارت و مدارسش را در حدود 20 کشور خواهد بست. این اقدام به دلیل نگرانی از راهپیمایی مسلمانان در کشورهای اسلامی بعد از نماز جمعه انجام شده است.

لورنت فابیوس، وزیر امور خارجه ی فرانسه در رابطه با این موضوع روز چهارشنبه به شبکه تلویزیونی فرانس اینفو گفته است که این هوشمندانه نیست در این موقعیت بنزین به آتش بریزیم.

روزنامه فرانسوی 'چارلی هبدو' روز چهارشنبه چندین کاریکاتور از پیامبر اسلام (ص) منتشر کرده بود، که دولت فرانسه از ترس مسلمانان، مسئولیت عواقب این اقدام را بر عهده ی خود روزنامه ی هتاک دانست و درباره ی تحریک به خشونت هشدار داد.

ژان مارک آیرو ، نخست وزیر فرانسه اعلام کرد: کسانی که نسبت به آن تصاویر اعتراض دارند می توانند از طریق مراجع قضایی علیه آن اقدام کنند.

او در رادیو RTL ، کشور فرانسه را یک دولت قانون گرا معرفی کرد که در آن آزادی بیان و کاریکاتوری ضمانت می شوند.


سردبیر روزنامه هتاک فرانسوی "چارلی هبدو"

دولت فرانسه تظاهرات علیه فیلم ضد اسلامی آمریکایی در پاریس را ممنوع کرده است. نخست وزیر فرانسه در این رابطه به شبکه ی رادیویی RTL در روز چهارشنبه گفت: دلیلی برای درگیریی که به کشور فرانسه ارتباطی نداشته باشد وجود ندارد و تظاهرات اعلام شده برای روز شنبه نیز لغو خواهد شد.

لازم به ذکر است که چند روز پیش در یک تظاهرات از قبل تعیین نشده در نزدیکی سفارت آمریکا در پاریس حدود 150 نفر دستگیر شدند.

عربستان سعودی قصد فیلترینگ یوتیوب را دارد

ملک عبدالله قصد دارد به خاطر فیلم اهانت آمیز نسبت به پیامبر اسلام (ص) دسترسی به سایت یوتیوب را مسدود کند.

سه شنبه شب، خبرگزاری دولتی عربستان اعلام کرد که دولت این کشور از صاحب موتور جست و جوگر گوگل درخواست کرده است که لینک های مربوط به فیلم موهن در یوتیوب را از روی گوگل بردارد.

دولت این کشور همچنین تهدید کرده است که در صورت عدم پیروی از این تقاضا، دسترسی به یوتیوب در این کشور کاملا مسدود خواهد شد.

ضمنا کلیسای کاتولیک ها در آلمان از مسلمانان کشورش خواست که خود را درگیر خشونت های اخیر جهان اسلام نکنند. رابرت تسولتیش (اسقف اعظم آلمان) روز چهارشنبه به روزنامه ی بیلد گفت: اسلام باید از هرگونه بنیادگرایی رهایی یابد. کشتن با نام خداوند گناهی علیه خدا می باشد.

این اسقف همچنین فیلم موهن به پیامبر اسلام (ص) را اقدامی ناپسند خواند و احتیاط نسبت به مقدسات دیگران را جزوی از آزادی بیان دانست و گفت: آزادی بیان یعنی احترام گذاشتن به آزادی دیگران که حفظ مقدسات مذهبی نیز جزوی از آن است.

او در ادامه گفته است که متأسفانه بارها و بارها (حتی در آلمان) مرزهای اهانت شکسته می شوند.

گیدو وستروله ، وزیر امور خارجه ی آلمان نیز در این شرایط دعوت به احتیاط کرد و روز چهارشنبه به ZDF  گفت: درست است که در آلمان آزادی بیان و مطبوعاتی وجود دارد، اما آزادی بیان بی حد و مرز نیست.

منابع اقتباس خبر:

http://www.faz.net/aktuell/politik/ausland/neue-mohammed-karikaturen-frankreich-schliesst-botschaften-11895622.html

http://www.sueddeutsche.de/politik/reaktion-auf-mohammed-karikaturen-frankreich-schliesst-botschaften-in-muslimischen-laendern-1.1472028

http://www.fr-online.de/aegypten-syrien-revolution/mohammed-karikaturen-frankreich-schliesst-botschaften,7151782,17291024.html

http://www.berlinerumschau.com/news.php?id=63260&title=Mohammed-Karikaturen%3A+Frankreich+schlie%DFt+20+Botschaften&storyid=134805259666

 http://www.stern.de/politik/ausland/neue-mohammed-karikaturen-frankreich-kuendigt-schliessung-vo

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 29 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com