وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

در حال حاضر مربیان ایرانی دانش و فهمشان کمتر از مربیان خارجی نیست و حتی برخی از مربیان داخلی هم سطح با آنها هستند اما باید..
سرمربی تیم ملی بوکس جوانان کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی "بی باک" گفت: در حال حاضر مربیان ایرانی دانش و فهمشان کمتر از مربیان خارجی نیست و حتی برخی از مربیان داخلی هم سطح با آنها هستند اما باید به مربیان داخلی مانند مربیان خارجی بها داده شود. مربی خارجی 5000 دلار حقوق میگیرد ولی مربی داخلی 250 هزار تومان می گیرد. فاصله مربیان داخلی با مربیان خارجی تنها در همین نرخ حقوقی است.

به گزارش سرویس ورزشی بی باک، این روزها بحث عدم حمایت از مربیان داخلی و روی آوری به مربیان خارجی تبدیل به آسیبی جدی برای ورزش کشورمان شده است. مربیان داخلی نشان داده اند که نه تنها از لحاظ فنی چیزی کمتر از مربیان خارجی ندارند بلکه در بسیاری از موارد گوی سبقت را از مربیان خارجی ربوده اند و اگر مسائلی چون عرق ملی را نیز به ویژگیهای مربیان داخلی اضافه کنیم؛ قطعا کفه ترازوی مربیان داخلی سنگین تر از خارجی ها می باشد.

در همین راستا خبرنگار ورزشی " بی باک" گفتگویی کوتاه با اکبر احدی، سرمربی تیم ملی بوکس جوانان کشور و مربی سابق تیم ملی بزرگسالان ترتیب داده است که در ادامه تقدیم می گردد.

ارزیابی شما از وضعیت حضور بوکس کشورمان در المپیک چیست؟

ورزشکاران کشورمان در المپیک خوب نتیجه گرفتند و حتی شانس مدال گرفتن هم داشتند.

ناداوری ها تا چه حد در نتیجه گرفتن ورزشکاران کشورمان تاثیر داشت؟

ناداوری در همه مسابقات است ما نباید شکست هایمان را به گردن ناداورها بیندازیم. ولی در وزن 91 کیلوگرم واقعا داور میتوانست اجازه بازی را به آقای مظاهری بدهد تا نتیجه بازی را خودشان رقم بزنند نه اینکه داور با قضاوت عجیب خود این شانس را از مظاهری بگیرد ، من فکر میکنم داور خیلی عجله کرد و اخطار سوم ناحق بود.

آینده بوکس کشورمان را چگونه می بینید؟

فدراسیون از قبل المپیک برنامه ریزی خیلی خوبی برای جوانان کرد و تیم ملی از چندماه قبل از المپیک در اردو بوده است و الان نزدیک 20 جوان زیر 17 سال در اردوی تیم ملی تمرین می کنند تا در آینده پشتوانه خوبی برای تیم ملی باشد.

فاصله ورزشکاران ما با بوکس حرفه ای دنیا تا چه حد است؟

فاصله ما با بوکس المپیک 3 امتیاز بود اگر احسان روزبهانی یک مقدار دقت کرده بود و برنامه ریزی برای بازی خود داشت ما الان مدال المپیک داشتیم و فاصله ما با دنیا خیلی کمتر بود. شاید جلوتر از المپیک هم بودیم.

در فوتبال کشور که رسم بر این شده تا به هر شکل ممکن از مربیان خارجی استفاده کنند ولو اینکه کمترین ثمری برای فوتبال کشورمان نداشته باشند. به نظر شما نقش مربیان ایرانی در ورزش بوکس چگونه است؟

در حال حاضر مربیان ایرانی دانش و فهمشان کمتر از مربیان خارجی نیست و حتی برخی از مربیان داخلی هم سطح با آنها هستند اما باید به مربیان داخلی مانند مربیان خارجی بها داده شود. مربی خارجی 5000 دلار حقوق میگیرد ولی مربی داخلی 250 هزار تومان می گیرد. فاصله مربیان داخلی با مربیان خارجی تنها در همین نرخ حقوقی است.
 

آیا ما در پشتوانه سازی برای این ورزش درست و قوی عمل کرده ایم؟

ما قوی نبودیم ولی الان خیلی قوی هستیم ، فدراسیون واقعا برنامه ریزی خوبی دارد. مسابقات نوجوانان کشور برگزار شده و جوانان را هم در اردو داریم. از ماه آینده هم مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشورن برگزار می شود، یک تیم بزرگسال هم وارد اردو خواهد شد. در کل به نظر من فدراسیون برای المپیک بعدی برنامه ریزی خیلی خوبی انجام داده است.

فکر میکنید تیم جوانان در چند سال آینده بتوانند مدال المپکی برای کشورمان بیاورد؟

ان شاء... اگر این حمایت و برنامه ریزی تا المپیک بعدی ادامه داشته باشد شانس کسب مدال در المپیک را خواهیم داشت.

گفتنی است؛ اكبر احدي چند سال پيش بهترين مربي بوكس ايران شناخته شد. احدي چند مدال آسيايي دارد و در سمت مربي هم در آمريكا مدال آورده است.
 
احدی قبلا گفته بود: براي راه پيدا كردن به المپيك، 10 سال تمرين كرده و در آمادگي كامل بودم. در مسابقه آخر چهار امتياز از رقيبم جلو افتاده بودم كه يكدفعه متوجه پارگي بيني‌ام شدم. اين اتفاق مساوي بود با حذف من از المپيك، يعني 10‌سال سعي و تلاش شبانه‌روزي‌ام هدر رفت. من براي المپيك سيدني سال 2000 خيلي تلاش كرده بودم اما در يك لحظه تمام آرزوهايم نقش‌برآب شد. من اعتقاد دارم هدف يك ورزشكار در هر رشته‌اي و اهل هر كشوري كه باشد راه پيدا كردن به المپيك است. در غير اين صورت عمر ورزشي‌اش هدر رفته است. حالا اگر در المپيك مدال بياورد به آرزوي زندگي ورزشي‌اش رسيده است. براي من هم المپيك اوج آرزوهايم بود اما به آن نرسيدم. اين حسرت هميشه با من است در واقع مي‌توانم بگويم اتفاقي كه آن روز برايم رخ داد يكي از بدترين حوادثي است كه در زندگي تجربه كردم.
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 30 شهريور 1391برچسب:حیف و میل بیت المال, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com