وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

لاکپشتهای نینجا، بن10 ، kitty ، مردعنکبوتی، angry birds، ایها دنیاییست که کودکان ما این روزها در آن سیر می کنند. البومی متنوع، رنگارنگ و جذاب از شخصیت ها و الگوهایی غربی متولد هالیوود که همگی پیام آور سبک زندگی آمریکایی یا American Style Life می باشند. تصویر پرنده های عصبانی angry birds به علت محبوبیت بازی رایانه ای اش یکی از فراوان ترین تصاویر روی لوازم التحریر موجود در بازار ایران است بازی که تخریبی مسجد، برج آزادی، برج میلاد در هدف پرنده عصبانی از مراحل جذابش می باشد.

سرویس فرهنگی پایگاه 598، لاکپشتهای نینجا، بن10 ، kitty ، مردعنکبوتی، angry birds، ایها دنیاییست که کودکان ما این روزها در آن سیر می کنند. البومی متنوع، رنگارنگ و جذاب از شخصیت ها و الگوهایی غربی متولد هالیوود که همگی پیام آور سبک زندگی آمریکایی یا American Style Life می باشند. اما در این بین، بزرگسالان نیز چه بسا همپای کودکان در دنیای این مخلوقات غوطه ور بوده و با اراده خویش، آنها را در اشکال مختلف وارد حیات واقعی کودکان می نمایند.



براستی با وجود قهرمانان فاخر ملی و شخصیتهایی چون گرشاسپ، میرمهنا، رستم و... و نیز الگوهای کامل دینی، چگونه روز به روز تقاضا برای این محصولات بالا می رود و شخصیتهای کذایی چون یانگوم و سوسانو و سیندرلا الگوی دختران ما می شوند؟ آنها که به فرموده حضرت روح الله، قرارست از دامانشان مرد به معراج برود.

مشکل کار کجاست؟

یک فروشنده لوازم التحریر در گفتگو با پایگاه 598 با اظهار تأسف از کم کاری های فرهنگی در این زمینه می گوید: "وقتی غرب روزی یک الگو برای فرزندان ما به ارمغان می آورد، ما باید دو الگو به آنها ارائه دهیم. اما خودمان بدتر این الگوها را در تلویزیون و سی دی ها و... تبلیغات می کنیم "

فروشنده دیگری اظهار می دارد: «تاکنون اماکن یکبار هم به ما گیر نداده است و اصولاً کاری به بازار لوازم التحریر ندارند».




چندین سال از تولد عروسکهای «دار و سارا» که قرار بود جای باربی را برای کودکان ما پر کنند می گذرد. اما این تغییر فرهنگی اتفاق افتاده است؟ چند کارتون، بازی و دفتر و کیف و مداد از این دو عروسک ساخته شده است؟ آیا اصلاً داستانی در مورد این دو در ذهن کودک ایرانی شکل گرفته است؟ و یا این طرح نیز مانند دیگر طرح ها به دلیل «عدم حمایت دولت» دچار قهر و دل شکسته شدن خالق آنها شده است؟

کودکی در قیاس دفتر دارا و سارا با angry birds می گوید: "چون بازیشو دوست دارم، عکسشم دوست دارم”





باید توجه داشت که این تصاویر ارتباط مستقیمی با شکل گیری باور، تربیت و عقیده فرزندانمان دارند.

تصویر پرنده های عصبانی angry birds به علت محبوبیت بازی رایانه ای اش یکی از فراوان ترین تصاویر روی لوازم التحریر موجود در بازار ایران است بازی که تخریبی مسجد، برج آزادی، برج میلاد در هدف پرنده عصبانی از مراحل جذابش می باشد.

اما این وضعیت درحالیست که آقای مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در تیرماه 91 ابراز امیدواری کرده بود که تولید نوشت افزار در کشور، به لحاظ کیفی و کمی، در رویکردهای منطبق با ارزشهای ملی و اسلامی ارتقا یابد؛ ولی اکنون کمتر تغییری را نسبت به سالهای قبل شاهد نبوده ایم.

وقتی می توان لوازم التحریر را تبدیل به وسیله ای برای تربیت باور کودک نمود باید از این فرصت نهایت استفاده را برای شناساندن فرهنگمان به کودکان و نوجوانان قبل از انکه غرب از ما پیشی بگیرد را برده باشیم.

تصاویر ذیل شروع تهاجم فرهنگی علیه قشر آسیب پذیری از جامعه است که هنوز شخصیت کاملی ندارد و متاثر از محتوای فرهنگی موجود در اجتماع هستند.

بیش از سه دهه از انقلاب گذشته. رهبر انقلاب  مکررا در حوزه فرهنگ هشدار و دغدغه هایشان را بیان فرموده اند. ولی متاسفانه مسئولان ما قبل از نیل به مقصودشان، به بهترین شکل ممکن فقط شعار میدهند.



و حالا از شخصیاتهای کارتونی به تصاویر خواننده ها و رقاصه ها رسیدیم ....



البته در این میان مراکز غیر دولتی همانند دفتر مطالعات جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي محصولاتی بسیاری را تولید نموده اند که در سایه عدم حمایت های لازم و توزیع نامناسب نیز همانند فعالیت های گذشته در این عرصه ابتر مانده است.

اکنون غرب مشغول تربیت فرزندان ماست بیاییم فقط کمی نگران نسلهای آینده انقلاب باشیم ...

------------------------------
گزارش از زهرا کچویی
-------------------------------



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 30 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com