وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

* تاکنون، میزان تلفات در سوریه، ۲۵۰۰۰ نفر کشته، برآورد شده است

جنگ داخلی سوریه –که از آن به عنوان شورش نیز یاد می‌شود- در ۱۵ مارس ۲۰۱۱، آغاز شد. عوامل القاعده مستقر در عراق، در حال حاضر وارد جنگ داخلی علیه بشار اسد شده‌اند. قطر و عربستان سعودی نیز، سلاح و هزینه‌های نیروهای شورشی را تامین می‌کند. تاکنون، میزان تلفات ۲۵۰۰۰ نفر کشته برآورد شده است.

* مقایسه فوتبال با تاسیسات هسته‌ای ایران

پیوند نزدیک میت رامنی‌ کاندیدای جمهوریخواه آمریکا با سخنان خشونت‌آمیز بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل، در مورد نیاز قریب‌الوقوع برای جلوگیری از پیشرفت ایران در توانایی ساخت سلاح هسته‌ای، دولت غیرنظامی ایران را به ان مشغول کرد که دست به رزمایش‌هایی در خلیج فارس بزنند که برای مین‌گذاری در خلیج فارس، مهمترین مسیر انتقال نفت در دنیا، طراحی شده بودند. نتانیاهو برای آنکه دموکرات‌ها و اوباما را متقاعد کند که زمان بمباران تاسیسات هسته‌ای ایران فرا رسیده است، این کار را با فوتبال مقایسه کرد. او گفت: “شما نمی‌توانید به آنها اجازه دهید امتیاز بیاورند؛ زیرا این کار عواقب غیرقابل باوری را برای صلح و امنیت ما و جهان به دنبال خواهد داشت.”

* در صورت بمباران تاسیسات هسته‌ای ایران، مسلمانان زلزله‌ای معادل ۹ ریشتر ایجاد خواهد کند

به عقیده جامعه اطلاعاتی آمریکا، ایران هنوز تا رسیدن به قابلیت تولید سلاح هسته‌ای قابل حمل توسط موشک، یک سال فاصله دارد. به اعتقاد برخی از کارشناسان مسائل ژئوپولیتیک، اگر زلزله‌ای را که مسلمانان جهان در این هفته ایجاد کرده‌اند، ۵ ریشتر در نظر بگیریم، در صورت بمباران هوایی و دریایی اسرائیل (موشک‌های زیرآبی از خلیج عدن) به تاسیسات هسته‌ای ایران، زلزله‌ای معادل ۹ ریشتر(۱۰۰۰۰ برابر قوی‌تر) ایجاد خواهد شد.

* آمریکا باید نقش یک ترمز قدرتمند را برای رهبری اسرائیل ایفا کند

برخی از کارشناسان نگران این مسئله هستند که این احتمال وجود دارد که نتانیاهو و ایهود باراک وزیر دفاع اسرائیل، زمان مراحل پایانی مبارزات اتنخاباتی ریاست‌جمهوری آمریکا را برای حمله به ایران انتخاب کنند. زمانی‌که رامنی این اقدام را تحسین خواهد کرد و اوباما نیز برای آنکه کاخ سفید را به رامنی نبازد، مانند وی عمل خواهد کرد. این مسئله به نوبه خود، آمریکا را تبدیل به دشمن درجه یک در سرتاسر جهان عرب می‌کند. نظر ۳ تن از روسای پیشین سرویس‌های اطلاعاتی اصلی اسرائیل–موساد، ‌شین‌بت و ارتش که مخالف بمباران در آینده‌ هستند، این است که آمریکا باید نقش یک ترمز قدرتمند را برای رهبری اسرائیل ایفا کند.

* رئیس سابق موساد گفت: «حمله به ایران، احمقانه‌ترین ایده‌ایست که من تاکنون شنیده‌ام»

«میر داگان» رئیس سابق موساد، یکشنبه گذشته در مصاحبه‌ای با برنامه «شصت دقیقه» در «سی بی اس نیوز»، گفت: حمله به ایران «احمقانه‌ترین ایده‌ایست که من تاکنون شنیده‌ام». چنین حمله‌ای «پیش از بررسی سایر رویکردها، کار درستی نیست.» علاوه بر این، «داگان» کسی است که به گفته ایران، وی تروریست‌ها، ویروس‌های کامپیوتری و تجهیزات معیوب را به ایران فرستاده است تا در این کشور خرابکاری کنند و در برنامه‌های هسته‌ای ایران، تاخیر ایجاد کنند. انفجارهای اخیر بار دیگر ثابت کرده‌اند که جهان عرب در یک مسیر آزاد به سوی دموکراسی به سبک غربی حرکت نمی‌کند. نتیجه‌گیری غیرقابل انکار دیگر این است که ایجاد کشور فلسطین در کرانه باختری، بیش از آنکه یک احتمال ضعیف باشد، شبیه یک سراب است.

* ۱تریلیون دلار اشتباه ژئوپولیتیکی در عراق، ۵۰۰ میلیارد دلار هزینه بیهوده در افغانستان

باوجود اشتباه ژئوپولیتیکی ۱ تریلیون دلاری در عراق، جایی که در حال حاضر، ایران تاثیر بیشتری از آمریکا روی آن دارد و صرف ۵۰۰ میلیارد دلار(تاکنون) هزینه‌های بیهوده در افغانستان، اکنون برای توجه به توصیه «جرج شولتز»، تقریبا خیلی دیر است. او کسی است که ۴ پست مختلف را در کابینه (از جمله وزارت دارایی و وزارت کشور) برعهده داشته و در ۳ تا از بزرگترین دانشگاه‌های کشور تدریس کرده است. این موضوع به زمانی برمی‌گردد که او به همراه ۴ تن دیگر از همکاران قدیمی‌اش در موسسه «هوور» دانشگاه استنفورد، در صفحه مقابل صفحه سرمقاله‌ها، در نشریه «وال استریت ژورنال سوال می‌کند:

* کسری بودجه در ۴ سال اخیر آمریکا معادل ۵۰۰۰۰۰ دلار برای هر خانوار آمریکایی است

 

«آیا می‌دانستید که مخارج سالانه دولت فدرال، کسری‌های بودجه بی‌سابقه‌ای را از جمله ۱٫۴ تریلیون دلار در سال ۲۰۰۹، ۱٫۳ تریلیون دلار در ۲۰۱۰، ۱٫۳ تریلیون دلار در ۲۰۱۱ و ۱٫۲ تریلیون دلار در سال جاری به دنبال داشته؟ افزایش ۴ ساله در میزان استقراض آمریکا، معادل ۵۰۰۰۰۰ دلار برای هر خانوار آمریکایی است.» به گفته این ۵ تفنگدار، مشکلات آمریکا «در حال حاضر تقریبا غیر قابل کنترل شده است. اگر ما همین مسیر را ادامه دهیم، آنها کاملا غیرقابل کنترل شده و با رشدی ناخواسته و بحران مواجه خواهند شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 1 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com