وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

به گزارش عرش نیوز به نقل از خبرگزاری شبستان ، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، ظهر امروز(۳۱شهریور) در خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد و درجمع زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) در حرم رضوی با تبریک فرارسیدن دهه کرامت اظهار داشت: دهه کرامت فرصت مناسب برای فرهنگ سازی ولایت مداری است.

وی با اشاره به اینکه تقارن دو مناسبت دهه کرامت و هفته دفاع مقدس یک بیانیه و اعلامیه از طرف امام هشتم(ع) در رابطه با دفاع از پیامبر(ص) وآرمان های اسلامی است، افزود: مهمترین عاملی که می تواند جمال حق را با ابزار ولایی حجت پروردگار در مقابل بینش‌ها و اندیشه‌ها نمایش دهد، فرهنگ سازی ولایت مداری با اصولی که جلوه حق و گرایش مردم به سمت خدا را به همراه دارد.

عضومجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دفاع از عقاید و باور های دینی در شرایط امروزی لازم و واجب است، اظهار داشت: تهاجم دشمنان در عصر امروز به شخص پیامبر و اسلام رسیده است و این نشانگرنقطه اوج تهاجم است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه شخصیت ولایی حضرت معصومه(س) در شخصیت دفاعی ایشان تفسیر می شود و سه چهره دفاعی در اسلام شامل حضرت زهرا(س)، حضرت زینب (ٍس) و حضرت معصومه(س) هستند، تصریح کرد: با توجه به اینکه دو شخصیت با عظمت از خانواده امام رضا(ع)، یعنی حضرت معصومه(س) و حضرت احمد بن موسی(ع) به عنوان دو الگوی دفاع در زمان حیات امام هشتم (ع) بودند، برنامه های دهه کرامت باید با رویکرد نهادینه کردن دفاع از ولایت صورت بگیرد.

امام جمعه مشهد گفت: اگر قرار است شخصیت کریمه اهل بیت(ع) در فرهنگ سازی دهه کرامت مطرح باشد حضور زنان بی‌حجاب با وضعیت نامناسب، بی‌احترامی به شخصیت حضرت معصومه(س) و این حرکت مقابله با الگوی فرهنگی جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به این مطلب که امروز در جبهه فرهنگی تهاجم دشمن فوق‌العاده خطرناک است، گفت: وجود مقدس امام هشتم(ع) و برادر و خواهر بزرگوارش یک تابلوی دفاعی در برابر تهاجم دشمنان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فیلم کلاه پهلوی به نوعی در حال ترویج مظاهر دوران پهلوی است، تصریح کرد: هنرمندان باید واقعیت های هشت سال دفاع مقدس را به نسل جدید انتقال دهند چرا که پخش فیلم کلاه پهلوی تبیین و ترویج مسائل بی حجابی دوران رضاخان را در پیش گرفته است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 1 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com