وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

متن این نامه به شرح زیر است:

آقای رورباکر

اینجانب با نگرانی تمام اطلاعیه مطبوعاتی و نامه فوق الذکر شما را که در آن از خانم هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا خواسته شده بود که دولت آمریکا از جدایی آذربایجان از ایران حمایت کند، مطالعه کردم.

به عنوان نماینده پارلمان انتاریو که اصلیت ایرانی-آذری دارد، مایلم که مراتب ناخشنودی خود را درباره‌ی اظهارات مندرج در نامه و اطلاعیه‌ی فوق بیان داشته و شمه‌ای از تاریخ را به اطلاع شما برسانم.

آذربایجان -آن بخشی که در شمال رودخانه ارس واقع است و امروز به نام جمهوری آذربایجان نامیده می‌شود- و آن قسمت که در جنوب رودخانه‌ی ارس واقع است استان آذربایجان ایران است در طول تاریخ همیشه بخشی از ایران بوده است. جز اینکه در اوایل قرن ۱۹ میلادی بخش شمالی رودخانه ارس توسط امپراتوری روس از ایران جدا شد.

آذری‌ها به عنوان یک ملیت مشخص از دیگران خود را کمتر از دیگر ملیت‌ها و اقوام ایرانی نمی‌دانند.

اینجانب به علاوه اضافه می‌نماید که نقطه‌نظرهای جنابعالی نشان از تمایل به دخالت نامناسب در امور داخلی کشور دیگری است. از شما سوال می‌کنم که اگر یک سیاست‌مدار ایرانی از دولت ایران بخواهد که از تجزیه‌ی ایالت‌های کالیفرنیا، مکزیک جدید و تگزاس و پیوستن آن‌ها به کشور مکزیک پشتیبانی کند، آن‌گاه احساس شما چگونه خواهد بود؟

تجزیه‌ی کشور‌ها منتهی به استقرار صلح در خاورمیانه نخواهد شد. اینجانب قویاً با نظر شما در مورد تجزیه‌ی ایران مخالف هستم و از شما می‌خواهم که نامه‌ی خود به خانم کلینتون را پس
بگیرید.

ارادتمند ـ رضا مریدی/ نماینده پارلمان انتاریو از حوزه ریچموندهیل

رونوشت: خانم هیلاری کلینتون ـ وزیر خارجه آمریکا / واشنگتن ـ آمریکا

مریدی که مدرک لیسانس خود را در رشته فیزیک و فوق لیسانس فیزیک هسته‌ای را از دانشگاه تهران دریافت کرده است، از سال ۱۹۹۰ در کانادا زندگی می کند. وی  در ۱۰ اکتبر ۲۰۰۷ موفق شد با گرفتن اکثریت آرا (۴۸ درصد) به عنوان نخستین نماینده ایرانی وارد مجلس اونتاریو شود.

پس از انتخاب مریدی، رسانه‌های کانادایی پیروزی او را یک دستاورد تاریخی خواندند، چرا که «اونتاریو» به عنوان بزرگترین و پرجمعیت‌ترین استان کانادا شناخته می‌شود و برهمین اساس، راهیابی به مجلس قانونگذاری این استان، از اهمیت زیادی برخوردار است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com