وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

607 پیش‌بینی واشنگتن پست از واکنش کاخ سفید به خبر حمله اسرائیل به ایران

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی پیش‌بینی گونه به بررسی واکنش کاخ سفید به خبر حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران پرداخت.

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی پیش‌بینی گونه به بررسی شرایطی پرداخته که طی آن جنگنده‌های اسرائیلی در ماه اکتبر بدون اطلاع واشنگتن از آسمان اردن عازم ایران می‌شوند تا به تاسیسات هسته‌ای این کشور حمله کنند.

نویسنده این گزارش که به شیوه‌ای خاص آن را تنظیم کرده است می‌نویسد که با متوجه شدن «باراک اوباما» از این موضوع که جنگنده های اسرائیلی عازم ایران هستند و تا دقایقی دیگر در نزدیکی مرزهای ایران خواهند بود سریعا جلسه اضطراری در کاخ سفید تشکیل می‌شود و مقامات ارشد دولتی و ارتش آمریکا در عرض چند دقیقه در اتاق اضطراری کاخ سفید جمع می‌شوند تا به جستجوی راه‌های ممکن برای مواجه شدن با این شرایط بپردازند.

«لئون پانتا» وزیر دفاع آمریکا با اشاره به اینکه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل درحال حاضر در دسترس نیست و نتوانستیم با وی تماس برقرار کنیم می‌گوید که ما چند گزینه داریم: یا اینکه نتانیاهو را متقاعد کنیم جنگنده ها را برگرداند یا اینکه آنها را پیش از وارد شدن به حریم ایران هدف قرار دهیم.

گزینه دوم با مخالفت بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا مواجه می‌شود و وی به ضروری بودن گفت‌وگوی تلفنی با نتانیاهو در اسرع وقت اشاره می‌کند.

این روزنامه با اشاره به اینکه بالاخره کاخ سفید موفق می‌شود با نخست وزیر اسرائیل تماس بگیرد و با اشاره به سخنانی که در این شرایط حساس میان اوباما و نتانیاهو به صورت تلفنی رد و بدل می‌شود می‌نویسد: اوباما در واکنش به درخواست نتانیاهو برای حمایت کامل از این عملیات اسرائیل چند لحظه مکث می‌کند و می‌گوید: البته من به حق اسرائیل برای دفاع از خودش احترام می‌گذارم اما باید ببینم که این حمله چه منافعی برای آمریکا دارد.

این درحالیست که پانتا از سوی دیگر به ژنرال «جیمز ماتیس» فرمانده فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی دستور می‌دهد سپر موشکی آمریکا در خلیج فارس را فعال کند و به نیروهای نظامی آمریکا در سراسر خاورمیانه دستور آماده باش کامل دفاعی می‌دهد تا در مقابل حملات تلافی جویانه ایران آماده باشند.

واشنگتن پست در پایان به پیش بینی بحث‌های احتمالی میان مقامات کاخ سفید در اتاق اضطراری، درباره اینکه آیا به مقامات ایران اعلام کنند که اسرائیل بدون اطلاع آنها به ایران حمله کرده است یا نه می‌پردازد.

نويسنده:رضا غلامي



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 3 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com