وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

voa2 300x272 صدای آمریکا: ایران هیچگاه قدرت بین المللی نبوده و نمی تواند مدعی قدرت در سازمان ملل متحد باشد!

 

به گزارش انعکاس ، صدای امریکا امروز در میزگردی سیاسی به سفر رییس جمهور ایران به نیویورک و مواضع جمهوری اسلامی ایران که قرار است در سخنرانی فردای وی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ایراد شود پرداخت.

بررسی نظریه تعادل قدرت درسازمان ملل موضوعی بود که در میزگرد سیاسی این شبکه آمریکایی بدان پرداخته شد و به گفته کارشناسان این برنامه،ایران خواهان آن است و اکنون این کشور به عنوان رییس دوره ایی گروه کشورهای عدم تعهد یا نم بر آن پافشاری می کند.

منصور فرهنگ نماینده اسبق ایران در سازمان ملل متحد که به عنوان کارشناس در این برنامه حضور یافته بود،ساختار فعلی این نهاد بین المللی را خالی از عیب ندانست ولی اینکه ایران مدعی حضور در شورای امنیت باشد را به صلاح کشورهای دنیا و امنیت آنان ندانست!!!

وی همچنین با اشاره به کشورهای نو ظهور در عرصه قدرت از جمله برزیل،هند،آفریقای جنوبی و …افزود: اگر امکان حضور کشوری دیگر در شورای امنیت سازمان ملل متحد باشد قطعاً جمهوری اسلامی نخواهد بود و این کشورها در همه زمینه ها برتر از این کشور هستند.

این سیاستمدار وابسته به سیا گفت: ایران در حالی این خواسته خود را مطرح می کند که هیچگاه چه در زمان قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب قدرت بین المللی نبوده است و نمی تواند مدعی حضور در شورای امنیت سازمان ملل متحد باشد.

وی همچنین افزود: کشوری همچون آلمان و ژاپن که اکنون دیگر قدرتمندترین کشورهای اقتصادی دنیا هستند مدت مدیدی است که پشت درهای این شورا مانده و امکان حضور دائمی آنان نیست چرا که امریکا نمی تواند امنیت کشورش را به این کشورها بسپارد!

 نويسنده:رضا غلامي



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 4 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com