وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

دستگیری همزمان دو فرزند رئیس جمهور سابق یک اتفاق بوده است؟ یا ضربه هدفمند دولت به پدرشان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آینده؟

این رسانه روسی می نویسد: البته خود هاشمی رفسنجانی ۷۶ ساله بعید است به دنبال ریاست جمهوری باشد، اما وزن سیاسی او و تاثیرش در میان روحانیون میانه رو و سیاست مداران دیگر که دیدگاه های عملی میانه ای دارند بسیار زیاد است. آقای رفسنجانی یکی از اعضای خبرگان رهبری است که مقام واقعی و تاثیر خود را حفظ کرده است. علاوه بر این او سازمان تاثیر گذاری را ریاست می کند به نام «مجمع تشخیص مصلحت نظام» که زیر نظر آیت الله خامنه است.

طی ۳۳ سال وجود جمهوری اسلامی ، رفسنجانی مبارزه ظریف، درست و در عین حال شدیدی را با مخالفین سیاسی و ایده هایشان انجام داده است و طی آن شاگرد مورد اعتماد آیت الله خمینی محسوب می گردید.

سال ۱۹۸۹ یعنی سال فوت آیت الله خمینی برای رفسنجانی سالی سرنوشت ساز بود او در این سال به مقام ریاست جمهوری برگزیده شد.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب» به نقل از صدای روسیه ؛ اقتصاد دان بین المللی ، نینا مامادوا ، رئیس بخش ایران دانشکده خاور شناسی آکادمی علوم روسیه در خصوص ریاست جمهوری رفسنجانی می گوید :

هاشمی رفسنجانی در ایران به عنوان یک مصلحت گرا ، مشهور است. وی در سال ۱۹۸۹ رئیس جمهور شد و رفرم های اقتصادی جدیدی برای کشور ایجاد کرد. او سعی داشت به روند اقتصاد جهانی شدن کشورها بپیوندد که از لحظه انقلاب تا به امروز گسترش یافته است.

رفسنجانی این «فضای بسته» را کانال اقتصاد جهانی کشاند و بعد از آنکه توسعه اقتصادی ایران را همراه با توسعه اقتصاد جهانی انجام داد.

صدای روسیه نوشت: در این امر شایستگی های بی بدیل هاشمی مشخص شد.

آیت الله رفسنجانی صندلی ریاست جمهوری را به یک اصلاح طلب به نام «سید محمد خاتمی» داد ، با امید به اینکه پس از پایان مدت ریاست جمهوریش اصلاحات ادامه پیدا کند. در سال ۲۰۰۵ وی به طور ناگهانی انتخابات را به محمود احمدی نژاد باخت ، کسی که رفسنجانی تامدت های طولانی نمی خواست آنرا پیروزی بخواند.

از آن زمان هاشمی رفسنجانی با رئیس جمهور فعلی درگیر است. وی همچنین اظهارات متفواتی در مورد نتایج انتخابات ایران به زبان آورده است. وی همچنین به شدت نسبت به سیاست خارجی و داخلی احمدی نژاد انتقاد داشته و دارد.

۱۷ جولای سال ۲۰۱۲ آیت الله رفسنجانی بیان داشت که در کشور بیش از ۳۰ سال دولت اسلامی وجود دارد اما هر روز طرح های فرهنگی و اخلاقی جامعه تنزل می یابد. این مطلب فراخوان آشکار رفسنجانی بود. رفسنجانی موقعیت ایران را در مذاکرات مربوط به سلاح هسته ای مناسب نمی داند که باعث شده است تحریم های اقتصادی علیه این کشور به وجود آید ، مسائلی که او شخص احمدی نژاد را متهم می داند.

وی شخصیت چند بعدی است. دستگیری فرزندان وی در واقع حادثه ای تذکر دهنده است.

به گزارش سرویس بین المل انتخاب ، امروز این امر گواه آن است که مبارزه برای صندلی ریاست جمهوری ایران با جدال های سنگینی رو به رو خواهد بود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 4 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com