وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

آنچه طی سال‌های اخیر کمتر به آن توجه شده، میزان اثرگذاری و فواید سفرهای متوالی رئیس‌جمهور به نیویورک و مصاحبه‌های متعدد او با رسانه‌های غربی است. اینکه از این همه سفرهای متوالی و مصاحبه‌های متعدد چه چیزی عاید کشور شده موضوعی است که نمی‌توان به راحتی پاسخ قانع کننده‌ای برای آن یافت. سخنرانی‌های رئیس‌جمهور در سازمان ملل و مصاحبه‌های او با رسانه‌های غربی، به کلیشه تبدیل شده و اگر تحلیل محتوای دقیقی از این سخنان انجام شود خیلی راحت می‌توان دریافت که بیش از هشتاد درصد این سخنان، تکراری است.

حضور هرساله احمدی‌نژاد در سازمان ملل ، با صرف هزینه‌های گزاف مادی نیز همراه بوده است. در سال جاری، احمدی‌نژاد با ۱۴۰ نفر هیات همراه به نیویورک رفته و این در حالی است که رسانه‌های حامی وی از اینکه چرا آمریکا به ۲۰ نفر دیگر ویزا نداده معترض هستند.

زهره طبیب زاده نماینده تهران در مجلس و عضو جبهه پایداری با بیان اینکه در شرایطی که در محدودیت ارزی هستیم رفتن هیئت ۱۲۰ نفره به نیویورک هیچ ضرورتی نداشت، گفت: اینگونه رفتارها از رئیس جمهوری که شعار عدالت طلبی سر می دهد دور از انتظار است.

وی درخصوص چرایی این سفر در شرایط کنونی کشور که با مشکلات متعدد اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند و ارزش پول ملی کشور به شدت سقوط کرده است، نیز گفته است : در شرایطی که محدودیت ارزی داریم و مردم به لحاظ معیشتی در مضیقه به سر می برند، بحث تحریم و تورم و همچنین سیاست های انقباضی دولت در بودجه و کاهش بودجه عمرانی و جاری مطرح است؛ این سوال از رئیس جمهور مطرح است که چرا ۱۲۰ نفر را با خود به نیویورک برده است.

نماینده تهران در مجلس در مورد لزوم اعلام مخارج این سفر و دلایل حضور برخی افراد نیز گفته است : رئیس جمهور باید در مورد شأن حضور افرادی که با خود به این سفر برده، فارغ از اینکه که چه کسانی هستند ، آیا پسر مشائی بوده یا خانوداه های وزیران وهمچنین در مورد مخارج این سفر توضیح دهد.

هتلی که امسال هیئت ایرانی در آن اسکان دارد ، به ازای هر اتاق برای هر شب اقامت ۶۰۰ دلار دریافت می کند که با وجود اختصاص نزدیک به ۱۱۰ اتاق به هیئت ایرانی برای هر شب در مجموع ۶۶۰۰۰ دلار هزینه اقامت از مسافران نیویورک دریافت می کند . با توجه به اینکه اقامت هیئت ایرانی در این هتل برای ۵ شب در نظر گرفته شده ، در مجموع تنها هزینه اقامت مسافران نیویورک ۳۳۰۰۰۰ دلار برآورد می شود.

به هر روی آخرین سفر احمدی نژاد به نیویورک با انتقاداتی جدی تر از سالهای قبل همراه بوده احتمال می رود مجلس در این مورد وارد شده و سئوالاتی را از دولت مطرح نماید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 4 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com