وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

در این دیدار رئیس دفتر ریاست جمهوری مصر نامه ای از مرسی را به رهبر ایران تحویل داد که گفته می شود به اوضاع سوریه و روابط دوجانبه تهران و قاهره مرتبط بوده است.

از سوی دیگر، مرسی در گفتگو با شبکه آمریکایی PBS  در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک اعلام کرد با سران کشورهای عضو کمیته چهارجانبه درباره بحران سوریه که شامل ایران، عربستان و ترکیه می شود گفتگو می کند.

وی همچنین دخالت خارجی در سوریه را اشتباهی بزرگ  دانست و تاکید کرد: مصر با کشورهای نظیر عربستان، ترکیه و ایران برای حل بحران سوریه تلاش می کند.

از طرفی شبکه المیادین در گزارشی اعلام کرد: “رفاعه الطهطاوی” رئیس دفتر ریاست جمهوری مصر روز گذشته  با رهبر انقلاب اسلامی در تهران دیدار کرد.

المیادین تاکید کرد: طهطاوی حامل پیام شفاهی مرسی برای رهبر انقلاب بود که جزئیاتی از آن اعلام نشده است. اما برخی منابع آگاه معتقدند این پیام به بحران سوریه و روابط استراتژیک ایران و مصر مرتبط بوده است.

همچنین این مقام نزدیک به مرسی در تهران با برخی مقامات ارشد ایران از جمله علی اکبر ولایتی دیدار کرد.

رونمایی از نسل جدید جنگنده صاعقه

رسانه های عربی طی ۲۴ ساعت اخیر در گزارشهایی به بازتاب پیوستن قریب الوقوع نسل چهارم جنگنده های صاعقه به ناوگان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پرداخته اند.

نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی روز سه شنبه گذشته اعلام کرد: نخستین فروند از نسل جدید جنگنده‌ های صاعقه تا پایان سال جاری وارد ناوگان هوایی کشورمان می شود.

نسل جدید جنگنده‌های صاعقه، نسبت به جنگنده‌های موجود پیشرفته تر هستند و به دست کارشناسان و متخصصان داخلی ارتقا یافته‌اند. بر این اساس، ارتقای مهمات و بمب‌های هوشمند و سامانه‌های الکترونیکی نوین نصب شده بر روی نسل جدید جنگنده های صاعقه از ویژگی‌های این جنگنده‌ها به شمار می‌رود.

پیوستن جنگنده های جدید صاعقه به ناوگان هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در برخی رسانه های عربی مورد توجه قرار گرفته است.

روزنامه الخلیج امروز در گزارشی درباره تحولات ایران اعلام کرد: ایران از یک جنگنده جدید رونمایی کرد و بار دیگر رژیم صهیونیستی را تهدید به نابودی کرد.

در این گزارش به اظهارات برخی فرمانده هان سپاه و ارتش جمهوری اسلامی اشاره شده که به برخی جزئیات پاسخ ایران به حمله احتمالی آمریکا و رژیم صهیونیستی اشاره شده است.

863593 orig ایران در آینه رسانه های عربی/ رونمایی از نسل جدید جنگنده صاعقه/ محتوای پیام مرسی به رهبر انقلاب

پایگاه خبری النشره لبنان نیز در گزارشی اعلام کرد: ایران نسل جدیدی از جنگنده های صاعقه را به ناوگان هوایی اش اضافه کرد.

روزنامه الرای اردن نیز امروز در گزارشی نوشت: نسل جدید جنگنده های صاعقه تا چند ماه دیگر در ناوگان هوایی ایران مورد استفاده قرار می گیرد.

روزنامه القدس فلسطین نیز در گزارشی به بازتاب تقویت ناوگان هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پرداخته است. در این گزارش آمده است: ایران در زمانی این جنگنده را معرفی کرده که  تهدیدات اسرائیل درباره حمله به این کشور همچنان فروکش نکرده است.

خاطرنشان می شود طی روزهای اخیر آزمایش موفقیت آمیز سیستم موشکی رعد و فعالیت عملیاتی زیردریایی طارق ۹۰۱ و ناوشکن سهند در آبهای خلیج فارس به طور گسترده در رسانه ها مورد توجه قرار گرفته بود و از آن به عنوان پاسخ محکم ایران به رزمایش اخیر در منطقه یاد شد.

 اظهارات اوباما درباره ایران در نیویورک

موضوع سومی که امروز در رسانه های عربی بازتاب داشته اظهارات باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا درباره ایران در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک است.

اوباما این بار هم سنت شکنی نکرد و بر مبنای روال همیشگی سخنرانیهایش در مجمع عمومی اتهاماتی واهی علیه فعالیتهای هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران را مطرح کرد.

781416 orig ایران در آینه رسانه های عربی/ رونمایی از نسل جدید جنگنده صاعقه/ محتوای پیام مرسی به رهبر انقلاب

امروز برخی رسانه های عربی از جمله امارات الیوم ، القدس العربی، الرای، ایلاف عربستان و  الجزیره این اظهارات را پوشش داده و از طرفی به اختلافات شدید مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکا درباره ایران که طی برهه اخیر بر شدت آن افزوده شده اشاره کرده اند.

انعكاس


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 5 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com