وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

بر اساس استفتائات بهائیان از شوقی افندی و عبدالبهاء ( سران بهائیت ) درباره تعداد همسران ، بهائیان مکلف به قبول تک همسری شده اند در حالی که بر اساس نص صریح کتاب اقدس ( نویسنده پیامبر بهائیان داشتن دو زن در آن واحد جایز است . و از سویی با نگاهی بر تاریخ بهائیان به نام چهار زن در لیست زنان بهاء الله می رسیم


میرزا حسینعلی نوری چهار زن به ترتیب زیر داشت  :

1 ـ بانو نوابه که اولین زن میرزا است و پس از آنکه میرزا با یک جهش از مقام بندگی به رتبه ربوبیت و الوهیت ارتقاء یافت بانو نوا به از طرف وی به لقب (( ام الکائنات )) مفتخر گشت . میرزا از این زن دارای سه فرزند گردید دو پسر به نام عباس ( ملقب به غصن اعظم ) . مهدی ( ملقب به غصن اطهر و یک دختر که بعدها به بهائیه خانم و ورقه علیا ملقب گشت .

2 ـ مادر میرزا محمد علی (( غصن اطهر )) و میرزا ضیاء الله و میرزا بدیع الله که اسم دقیقی از این زن بهاء الله در کتب بهائی منتشر نشده است .

3 ـ گوهر خانم کاشی مادر فروغیه خانم .

4 ـ جمالیه خانم که از دوازده  یا سیزده سالگی در خانه میرزا بعنوان خدمتکار می زیسته و چون به سن 16 سالگی رسید میرزا حسین علی نوری که درآن زمان هفتاد سال داشته است دریای مهرش در حق وی به جوش و خروش می آید و نسیم لطفش وزیده او را به همسری خود برگزیده است .

منبع : کتاب جمال ابهی 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 20 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com