وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

انعکاس:

خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه در گزارشی نوشت که بر اساس آمار بارگیری نفتکش ها که در اختیار آن قرار گرفته است، بزرگترین شرکت خصوصی هند، اسار، طی ماه گذشته، اوت، نفت خام سنگین و فوق سنگین کشورهای آمریکای جنوبی را جایگزین کاهش واردات نفت از ایران کرده است. بر اساس این گزارش، شرکت «اسار» در ماه ژوئیه به طور متوسط ۱۵۲ هزار بشکه در روز از ایران نفت خام خریده بود، اما در ماه اوت این رقم به کمتر از ۹۲ هزار بشکه در روز رسیده است. این در حالی است که کل واردات نفت خام این شرکت طی ماه اوت نسبت به ماه قبل آن حتی ۱۴ درصد هم افزایش یافته بود.

پالایشگاه «اسار» طی ماه گذشته مجموعا ۱۷۲ هزار بشکه نفت از کشورهای برزیل، ونزوئلا و کلمبیا وارد کرده است، در حالی که ماه قبل آن، از این کشورهای آمریکای جنوبی نفتی وارد نکرده بود. شرکت «اسار» اخیرا یک پالایشگاه دیگر در ایالت گجرات هند راه اندازی کرده است و ظرفیت پالایشگاهی این شرکت در مجموع به ۴۰۰ هزار بشکه نفت در روز رسیده است. بر اساس گزارش رویترز، این شرکت که قرارداد سالانه خرید نفت از ایران را ۳۱ مارس با ایران تمدید کرده بود، قرار بود روزانه به طور متوسط ۱۰۰ هزار بشکه نفت از ایران وارد کند، اما بعد از اعمال تحریم های یکجانبه اخیر آمریکا و اروپا، همچنین تذکر شفاهی دولت هند تصمیم گرفت واردات نفت از ایران را تا ۱۵ درصد کاهش دهد.

شرکت «اسار» بعد از پالایشگاه دولتی «مانگلور» دومین خریدار عمده نفت ایران در هند است. این گزارش می افزاید که کل واردات نفت هند از ایران در ماه گذشته نسبت به ماه ژوئیه تا پنج درصد کاهش یافته است.

 این سومین ماه پیاپی است که هند واردات نفت از ایران را کاهش می دهد. هند، بعد از چین دومین مشتری عمده نفت ایران است. خبرگزاری رویترز ۱۸ شهریورماه گزارش داد که شرکت دولتی مانگلور، در نظر دارد که واردات نفت از ایران را برای سال جاری و آینده با ۲۰ درصد کاهش نسبت به سال گذشته به ۱۰۰ هزار بشکه در روز برساند، اما ظاهرا به خاطر مشکل حمل نفت ایران توسط نفتکش‌های هندی به خاطر عدم پوشش بیمه‌ای اتحادیه اروپا، همچنین کمبود نفتکش‌های کلاس «افراماکس» ایران که مناسب برای تخلیه نفت در پایانه‌های نفتی هند است، انتظار نمی‌رود که تا همین مقدار نفت خام را نیز بتواند از ایران دریافت کند.

نويسنده:رضا غلامي



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 7 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com