وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

در آن زمان، بلافاصله در سرمقاله ای با انتقاد صریح از این اقدام احمدی نژاد، انکار هولوکاست را امری بی فایده برای ملت ایران و پرفایده برای اسرائیل دانستیم که آسیبها و لطمات سنگینی را به منافع ملی وارد خواهد کرد.

استدلال دیگری که در آن مقاله وجود داشت،اشاره نکردن پیشگامان انقلاب اسلامی بویژه امام خمینی، شهید مطهری، شهید بهشتی، آیت الله هاشمی و آیت الله خامنه ای به این موضوع بود که با توجه به طرح موضوع هولوکاست از حدود ۳۰ سال قبل از انقلاب در مجامع جهانی و موضع ضدصهیونیستی رهبران انقلاب اسلامی، اگر این موضوع فایده ای برای کشور داشت حتما به ذهن صدها شخصیت انقلابی می رسید.

مدت کوتاهی بعد از این مقاله، بازتاب ، سخنرانی سعید امامی در سال ۱۳۷۵ را پخش کرد که در آن سعید امامی، به عنوان اولین مسئول در جمهوری اسلامی به صراحت به موضوع هولوکاست پرداخت، و به نقل از دوستان نئونازی خود، آمار کشته شدگان هولوکاست را ۲۵۰ هزار نفر و نه شش میلیون نفر عنوان کرد.

البته برخی مقامات کشور پیش از احمدی نژاد به موضوع هولوکاست نه به عنوان پرداختن به اصالت تاریخی آن، بلکه به عنوان نمادی از تناقض ادعای آزادی بیان در غرب پرداخته بودند، و موضع انتقادکنندگان از شیوه ورود احمدی نژاد به موضوع هولوکاست نیز نه زدن مهر تایید بر این واقعه و ادعای کشته شدن شش ملییون یهودی توسط هیتلر در جنگ جهانی دوم، بلکه اشتباه بودن ورود ایران به این مناقشه و هزینه های سنگین و بدون فایده برای کشور در این مسیر بود.

در واقع جوهره اصلی استدلال این بود که در هولوکاست چه به روایت سعید امامی ۲۵۰هزار نفر کشته شده باشند و چه به روایت روژه گارودی، احتمالا تا سه میلیون کشته هم وجود داشته باشد و چه به روایت دولت اسرائیل ۶ میلیون یهودی کشته شده باشند، تفاوتی در موضع ایران نخواهد کرد و موضع دینی و ملی ایران در این حوزه، محکوم کردن کشتن افراد به خاطر اعتقادات دینی آنها می باشد، نه نوعی عملکرد که از آن بتوان دفاع از این موضوع و همراهی با گرایش نئونازی ها توسط پیروان اسلام را برداشت کرد.

در اوج سوء استفاده رسانه های غربی از این اقدام احمدی نژاد برای پیوند زدن فعالیتهای هسته ای ایران به تلاش جمهروی اسلامی در جهت محو اسرائیل و تکرار هولوکاست توسط احمدی نژاد، آیت الله قائم مقامی، نماینده وقت رهبر انقلاب در آلمان، در مناظره ای که به زبان آلمانی و در دانشگاه هامبورگ برگزار شد، خظاب به نماینده جریان مخالف اسلام در مناظره، از احتمال وقوع هولوکاست اسلامی و مسلمان کشی به خاطر جریان سازمان شده اسلام هراسی در غرب و تحریک افکار عمومی علیه مسلمانان نام برد و این دقیقا گونه مقابل رفتار انکار هولوکاست بود که به جای دادن فرصت به مخالفین اسلام و ایران برای ضربه زدن به کشور، از تبلیغات آنان در جهت تقویت وجهه اسلام در اروپا و دفاع از مسمانان استفاده می کند.

اکنون پس از شش سال از انکارهولوکاست توسط احمدی نژاد این موضوع هزنیه های سنگینی برای کشور ایجاد کرده است که یکی از آنها تاثیرگذاری بر تصویب قطعنامه های شورای امنیت علیه ایران و تحریم کشور می باشد و دیگری تقویت جریان اسلام هراسی در جهان توسط رسانه های غربی.

در مقابل، منافع اسرائیل از انکار هولوکاست توسط احمدی نژاد هم فراوان بوده است که نخستین آن، تصویب قطعنامه محکومیت منکران هولوکاست در مجمع عمومی سازمان ملل پس از نیم قرن ناکامی در این اقدام و دیگری همراه کردن بخش زیادی از افکارعمومی و دولتهای غربی با تهدیدات نظامی اسرائیل علیه ایران براساس سوء استفاده ای است که از انکار هولوکاست توسط احمدی نژاد به دست آوردند.

اکنون که مردم با پوست وگوشت خود هزینه سخنان نسنجیده احمدی نژاد در هولوکاست را احساس می کنند و کشور در تهدید حمله نظامی اسرائیل و آمریکا قرار گرفته است، احمدی نژاد تازه متوجه شده که گفتن آن سخنان مناسب نبوده است؟ اکنون باید پرسید واقعا این پشیمانی معجزه هزاره سوم برای ملت ایران چندهزار میلیارد تومان هزینه در برداشت؟


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 8 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com