وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

ماهواره از ابزارهاي بسيار برنده دشمن در تهاجم فرهنگي است كه اين روزها در اندروني بسياري از خانه‌ها جا خوش كرده است. اين ابزار برنده تشبيه شده به چاقو بيشتر از آنكه منفعتش اسباب آسايش باشد، شعله‌هايش به خرمن آرامش كانون گرم خانواده سنتي و مذهبي ايراني افتاده است.

يكي از دغدغه‌هاي اساسي امروز بسياري از خانواده‌ها تهاجمي است كه از ناحيه شبكه‌هاي ماهواره‌اي شكل گرفته و بدون ترديد يكي از اهداف اصلي شبكه‌هاي ماهواره‌اي خانواده‌ها هستند. اگر چه اين تهاجم مساله جديدي نيست اما امروز به جهت فراگيري بيشتر آن نسبت به گذشته، اين مساله شكل جدي‌تري به خود گرفته است.

راديو معارف در برنامه زنده «پرسمان خانواده» با تمركز بر دو محور بررسي ريشه‌هاي تمايل برخي از خانواده‌ها به شبكه‌هاي ماهواره‌اي و چگونگي حل اين ريشه‌ها با كارشناسي استاد حجت الاسلام محسن عباسي ولدي گامي در جهت مبارزه با اين پديده برداشته است.

رجانيوز با بازنشر مكتوب و صوتي سخنان كارشناس اين برنامه كه با بيان مصاديقي به آثار بسيار مخرب استفاده از شبكه‌هاي ماهواره‌اي اشاره داشته است، گامي در جهت آگاهي بخشي نسبت به آسيب‌هاي بنيان كن خانواده ايراني به واسطه اين پديده اجتماعي برداشته است.


چاقويي كه فعلا مشغول بريدن دست و پا و سر است!
 
مي‌گويند ماهواره يك وسيله‌اي است كه هم مي‌توان از آن استفاده درست كرد و هم نادرست؛ اگر بر فرض هم بتوان از ماهواره در عالم امكان استفاده خوبي هم كرد ولي آن چيزي كه در عالم واقع در حال تحقق است، غير از اين است و مانند چاقويي است كه فعلا در حال بريدن دست و پا و سر  است.
 
اگر الان اما ماهواره را يك عنصر دو منظوره حساب كنيم به نظر مي رسد مقداري نگاه ساده‌انديشانه به ماهواره داشته‌ايم. اينكه چرا بايد به موضوع ماهواره به طور مفصل پرداخت شود آن هم در قشر مذهبي نياز به توضيح دارد.
 
مخاطبان ما يا در دام ماهواره گرفتار هستند يا نيستند، اگر هستند كه باید آگاه شوند، تا از دام این توطئه و تهاجم رها شوند. کسانی هم گرفتار نیستند باید آگاه شوند؛ آن هم به دو دلیل: اول آن که ما هیچ گاه نباید از ناحیۀ دشمن احساس امنیت کنیم و خیالمان آسوده باشد و فكر نكنيم كه دشمن دور ما را يك خط قرمز كشيده است و كاري به ما ندارد، درست است كه دشمن از آن حكمتي كه در فضاي ديني وجود دارد برخوردار نيست اما وسوسه‌هاي شيطاني در دشمن موج مي زند و به همين دليل در دام وسوسه هاي شيطان افتادند مخص به كساني نيست كه بالكل از فضاي ديني دور هستند بلكه شيطان ابزارهاي خاص خودش را دارد. گاهی به جهت اعتماد بیش از اندازه به خودمان و به جهت ناآگاهی از دسیسه‌ها می‌بینیم که دشمن از غفلت ما استفاده کرده و خدای ناکرده ضربه‌ای کاری به ما وارد کرد. 
 
 
نكته دوم آن است كه ما الان در جنگ نرم هستبم. مشغول مبارزه در جبهه تهاجم فرهنگي هستيم. ما به عنوان کسانی که درد دين داريم و دل در گرو دین داریم، به عنوان يك سرباز در جبهۀ فرهنگی بايد با دام‌ها و دسيسه‌هاي دشمن آشنا باشيم. بدانیم تا خودمان در مقابل کسانی که در دام این جرثومۀ فساد گرفتار شده‌اند به اندازه توان كمك كنيم. سرباز جبهۀ فرهنگی مگر می‌تواند بدون آگاهی نسبت به نقشۀ دشمن کاری از پیش ببرد؟
 
اولين كاري كه بايد كرد ريشه يابي است و بايد به دلايل خريد ماهواره در خانواده ها دقت كرد  و نمي‌توانيم تمام دليل‌ها را به بي قيدي خانواده بگذاريم. مطمئنا دلايل مختلفي دارد كه بايد به آن پرداخته شود.

 دلایل خرید ماهواره
 
اولين دليل در بحث گرايش به ماهواره ناآگاهي است. بسياري از افراد دربارۀ برنامه‌های ماهواره‌ای بسیار ساده اندیشانه قضاوت می‌کنند. این افراد به جهت ناآگاهی از اهداف پشت پردۀ این شبکه‌ها اعتماد ساده لوحانه‌ای به آن دارند.
 
راه درمان این مسئله آگاهی بخشی است. آگاهي بخشي بايد در سه بعد انجام شود. 
 
اول، آگاهي بخشي نسبت به متوليان پشت پرده اين رسانه‌ها، متاسفانه برخي اين متوليان آدم‌هاي دلسوزي مي‌دانند كه دلشان به حال اوقات فراقت ما سوخته است و حالا آمده اند شبكه هاي ماهواره‌اي فارسي زبان را داير كردند تا ما تو اوقات فراقت حوصله‌مان سر نرود و افسردگي نگيريم! بايد ببينيم اين افراد چه كساني هستند كه دارند براي ما برنامه ريزي مي كنند. اين نكته بسيار مهمي است. 
 
دوم، آگاهی بخشی در بعد اهداف اين رسانه‌هاست. واقعا اينها دنبال چه چيزي هستند كه اين قدر هزينه مي‌كنند و اين قدر خرج مي كنند براي اينكه يك شبكه فارسي زبان راه انداخته و يا شبكه‌هاي ديگري كه ما بتوانيم از آنها استفاده كنيم. 
 
سوم، آگاهي بخشي در بعد شيوه‌ها‌ است، اينها با چه شيوه‌هايي آمده اند و در خانه‌هاي ما جا گرفته‌‌اند. ما چشم باز كرديم و ديديم در بعضي از خانه‌ها آنتن‌هاي ماهواره قرار گرفته است، چه اتفاقي افتاد كه اينها توانستند خودشان را در خانه‌هاي ما جا داده و بعضي از ما را هم پاي برنامه‌هاي خودشان نگه دارند.
 
 
متولیان شبکه‌های ماهواره‌ای چه کسانی هستند؟
 
درباره آگاهی بخشی در بعد متولیان بايد گفت كه آشنایی با متولیان شبکه‌های ماهواره‌ای می‌تواند هشدار دربارۀ این شبکه‌ها را تأثیرگذارتر کند.
 
در حال حاضر بیشترین شبکه‌های ماهواره‌ای دنیا از کشور آمریکا مدیریت می‌شوند. 90 درصد رسانه‌هاي آمريكايي هم دست صهيونيست‌ها است و اغلب برنامه‌هاي ماهواره‌اي در شبكه‌هاي فارسي زبان هم توسط صهيونيست‌ها دارد اداره مي‌‌شود. 
 
با اين آمار بايد گفت كه تو خود حديث مفصل بخوان از اين مجمل! صهيونيست يك دشمن اصلي در دنيا براي خودش مي‌شناسد و آن هم شيعه است. و در برخورد با شيعه يك كشور را مي شناسد كه اصلي ترين مانع او در راه رسيدن به اهداف جهانخوارنه اش است و آن كشور هم ايران است.
 
اينكه صهيونيست براي ما شبكه فارسي زبان با گرايش خانوادگي براي ما مي‌سازد كه صبح تا شب براي ما فيلم وسريال پخش مي‌كند بايد ما را به هوش آورد كه چه اتفاقي دارد مي‌افتد.
 
به صورت رسمي اعلام كردند كه ما براي اينكه بتوانيم با جمهوري اسلامي ايران مبارزه كنيم بايد با ابزار رسانه به سراغ ايران رويم چون ابزار نظامي كارساز نيست.
 
حالا بايد درباره اهداف شبكه‌هاي ماهواره‌اي با گرايش خانواده سخن بگوييم.
 
 
جالب است كه برخي از شبكه‌هايي كه الان در حال تاسيس است فقط و فقط براي خانواده است. يعني ابتدا تا انتها تنها خانواده و زن را نشانه گرفتند. مثلا به مباحث سياسي نمي‌پردازند و كاري به مسائل سياسي و اقتصادي ندارند. اصلا برخي از اين شبكه‌ها مجري ندارند و پشت سر هم سريال پخش مي شود. صددرصد سريال‌ها هم خانوادگي است براي محقق كردن اهداف غرب.
 
غرب برای تحقق دهکدۀ جهانی که کدخدای آن خودش باشد، یک مانع بسیار بزرگ می‌بیند و آن هم اسلام است. مبانی دینی با مبانی غربی در تعارض است و کسی که پای‌بند مبانی دینی است، نمی‌تواند در مسیر اهداف تمدن غربی گام بردارد. مدت‌ها است که غرب به این نتیجه رسیده که باید به هر نحو ممکن این مانع را از سر راه خود بردارد.
 
او برای مبارزه با این مانع کارهای مختلفی را انجام داده و می‌دهد که خود بحث مفصلی است؛ اما یکی از اصلی‌ترین راه‌کارهای غرب برای رسیدن به این هدف، فاسد کردن مسلمانان است. آن‌ها معتقدند اگر ما بتوانیم جوان مسلمان را، به ورطۀ فساد بکشانیم، به صورت غیرقابل تصوری توانسته‌ایم این مانع بزرگ را از سر راه خود برداریم. در این میان توجه ویژه‌ای به بحث خانواده کرده‌اند؛ چرا كه ديده‌اند بافت سنتي و ديني يك خانواده شيعي يك مانع بسيار بزرگ در سر به فساد كشاندن جوانان است به همين دليل به اين نتيجه رسيدند كه ما اگر بتوانيم فساد را به متن خانواده ايراني بكشانيم و توسط خود خانواده به اين هدف برسيم كارمان چندين برابر آسوه‌تر مي‌شود.
 
براي رسيدن به اين هدف بايد يك برنامه‌اي را طراحي كنيم براي رساندن پاي شبكه هاي ماهواره اي به داخل خانه ها براي اين كار هم شبكه‌هايي را تاسيس كردند كه سريال‌ها و فيلم‌هاي جذاب و دنباله دار است و با يك فريب كاري هايي زمينه را براي قبولاندن خود در خانواده‌هايي هم كه تا اندازه‌اي تقيدات اخلاقي دارند فراهم كنند. 
 
یکی از اصلی‌ترین اهداف شبکه‌های ماهواره‌ای فروپاشی کانون خانواده است. اگر بخواهیم اندکی جزئی‌تر از این سخن بگوییم باید گفت که برخی از اهداف اصلی این شبکه‌ها عبارت است از:
 
1. ايجاد خانواده‌های بی‌قید در برابر خانواده‌های سنتی
 
خانواده‌های مورد نظر این شبکه‌ها نباید در بند قواعد سنتی خانواده باشند؛ به ویژه سنت‌هایی که ریشۀ دینی دارد. به عنوان مثال خوب است به چند مثال اشاره کنم.
 
این که در خانواده‌ای پوشش مادر و خواهر در مقابل فرزندان پسر خود حساب شده باشد، مطلوب است. واقعاً نباید به این بهانه که مادر و خواهر از محارم هستند، در مقابل پسر خانواده هر طور که می‌خواهند بگردند. اگر غرب بتواند در محیط خانه تعریف خودساخته‌ای از عفاف ارائه دهد، می‌تواند سد عفاف را در محیط جامعه هم به راحتی بشکند. به اين معنا كه اگر بتواند به مادر و دختر خانواده بقبولاند كه پسرت بايد يك پوشش متفاوتي از پسر همسايه داشته باشد، اگر بتواند اين محدوديت را بردارد، يك رابطه نزديكي را بين محارم مي‌تواند در خانواده توليد كند كه نتيجه آن در بيرون خانواده مشخص مي شود. يعني غرب توانسته با رسانه مادر و خواهر را در خانواده زمينه تحريك پذيري پسر خانواده قرار دهد كه ما در مشاوره‌ها با اين موضوع درگير هستيم. 
 
روشن است كه منظور ما از پوشيده بودن، چادر و روسري و مقنعه سر كردن نيست، بلكه بايد يك حدي را بايد رعايت كنند كه براي شنوندگان روشن است.
 
پسر خانواده به ما مي گويد به خاطر پوششي كه در خانه مادر يا خواهرم در مقابل من دارد، ذهن آرامي ندارم و جزو عوامل تحريك من شدند. وقتي وارد خانواده مي‌شويم براي بررسي اين موضوع، مي بينيم تا 5 – 6 سال پيش اينطور نبود.
 
مادر يا خواهر اين خانواده به ما مي‌گويد اين پسر در هنگام ورود به خانه يا خارج شدن از آن يا در هنگام خواب رفتاري از خود بروز مي دهد كه من احساس مي‌كنم كه قصد و نيت سو‌ءي دارد. وقتي ريشه‌يابي مي‌كنيم مي‌بينيم كه در بسياري از اين خانواده‌ها از وقتي كه شبكه‌هاي ماهواره‌اي آمده و پوشش‌هاي خانوادگي را به نمايش گذاشتند و مادر و دختر در مقابل پدر و پسر  در خانه پوشش‌هاي نامناسبي داشته و آرام آرام قبح پوشش نامتعارف دختر و مادر در برابر پسر خانواده ريخته شده است و ديگر زشت نمي‌بيند و به همين دليل ديوار و سد شكسته شده است.
 
ارتباط دختر و پسر در محيط فاميل بايد يك ارتباط حساب شده اي باشد. ما نامحرم و نامحرم‌تر نداريم اما در اين سريال‌ها به اسم ميهماني‌هاي شب‌نشيني بين فاميل نامحرم ارتباط‌هايي در حال برقرار شدن است كه نمايش مكرر آن باعث شكسته شدن قبح آن مي‌شود.
 
در خانواده‌های سنتی پدر و مادر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند. جایگاه ویژۀ پدر و مادر به صورت طبیعی مانع بسیاری از انحرافات است. وقتی فرزند در تصمیم‌های خود به نظر پدر و مادر هم توجه می‌کند و در کارهایی که می‌خواهد انجام دهد از والدین خود اجازه می‌گیرد و در یک کلام خودسر نیست، راه برای تن دادن به کارهایی که نهاد خانواده را تحت الشعاع خود قرار می‌دهد تنگ می‌شود؛ اما در شبکه‌های ماهواره‌ای یکی از اصلی‌ترین کارها خارج کردن پدر و مادر از محوریت خانواده و معرفی آن‌ها در اندازۀ زمینه‌ساز تولد است؛ یعنی پدر و مادر کسانی هستند که به جهت قانون طبیعت زمینه‌ساز تولد فرزند هستند و باز هم به جهت همین قانون طبیعت باید تا مدتی که فرزند توانایی مراقبت از خویش و پاسخ به نیازهای روزمرۀ خود را ندارد، از او مراقبت کنند اما وقتی که فرزند از آب و گل درآمد، پدر در حد یک کارگر برای تأمین مخارج و مادر هم در حد یک خادم برای انجام وظایفی مانند آشپزی و رخت شستن و اتو کشیدن و ... پایین می‌آید. در این خانواده پدر و مادر نقشی در تربیت فرزند خود ایفا نمی‌کنند. دیگر راضی نگه داشتن والدین هم از دغدغه‌های فرزند مدرن نیست، این دغدغه برای انسان‌های عقب افتاده‌ای است که نمی‌خواهند تغییر زمانه را بپذیرند؛ اين موارد همه به دنبال آن است كه آن مولفه‌هاي خانواده ديني را تحت الشعاع قرار مي‌دهد.
 
بدون اينكه حساسيت خاصي ايجاد كنند باورهاي ما را قله به قله فتح مي كنند. خانواده بي قيد را در مقابل خانواده ديني و سنتي علم مي‌كنند اگر خانواده از حالت مقيد بودن و ديني خود بيرون آمد آن جامعه محكوم به فناست كما اينكه در غرب اين اتفاق در حال افتادن است.
 
من براي معرفي اين شبكه‌‌هاي ماهواره‌اي كلمه درخوري را پيدا نكردم،‌اينكه بگويم خيلي بي‌رحم و دژخيم‌اند و بويي از انسانيت نبرده اند. نمي‌توانيم به همين اندازه اكتفا كنيم كه شبكه‌هاي ماهواره‌اي تنها دنبال غير متعارف كردن پوشش هستند، اي كاش در همين اندازه باقي مي‌ماند. غرب اينها را مقدمه ورود به برخي از مسائل مي داند يكي از آنها اين است. 
 
 
2. ترویج و عادی جلوه دادن خیانت زن و شوهر به یکدیگر
 
غرب به اين نتيجه رسيده است كه تا وقتي زن به شوهر در خانواده سنتي وفادار است و برعكس و روابط در محدوده خانواده منحصر مي شود نمي تواند خانواده سنتي را از هم بپاشاند به همين دليل يكي از اصلي ترين شگردها و دسيسه‌هاي آنها براي به هم ريختن خانواده سنتي ترويج خيانت زن و شوهر به هم ديگر و عادي جلوه دادن اينها به ويژه خيانت زن به شوهر؛ مخصوصا اگر زن متوجه شد شوهرش به او خيانت كرده است يك حق مسلم و طبيعي اوست كه او هم به شوهر خيانت كرده و انتقام بگيرد و اين يك حق طبعي است. به شدت در سريال‌هاي‌شان تبليغ اين موضوع را مي‌كنند تا آنجا كه مي‌بينيد موضوع يك سريال همين است. تا آنجا كه بعد از فهميدن اين خيانت‌ها به راحتي هم با هم زندگي مي كنند. دنبال عادي جلوه دادن آن هستند.
 
اگر يك زني در محدوده ارتباطات خود آن قيد وفاداري را كنار زد ديگر نمي تواند يك همسر خوبي باشد و نه مي تواند مادر خوبي باشد. در اين صورت خانواده‌اي به وجود نمي‌آيد. ستون خيمه خانواده سنتي مادر است. تجربه شده كه در بسياري از موارد پدر خانواده وقتي بي قيد بوده است، آن خيمه خانواده برپا مانده است،‌مادر با آن ايثار و فداكاري و عفاق و از خودگذشتگي خيمه خانواده را نگه داشته است. ولي چند خانواده سراغ داريد كه مادر فاسد شده اما خيمه خانواده برپا مانده است؟ آنها اين ستون خيمه را نشانه گرفته و به شدت هم با گرايشات فيمينتستي برايش برنامه ريزي كرده اند.
 
چند وقت پيش با يك خانمي كه دچار همين مشكلات شده بود صحبت مي‌كردم، خيلي برايم اين ريشه‌يابي تكان دهنده بود. وقتي از او پرسيدم چرا به اينجا رسيدي آيا با همسرت مشكل نداشتي، گفت نه؛ پرسيدم دوستت داشت، گفت بله، زير يك سال بود كه ازدواج كرده بود. گفت از وقتي كه همسرم اين آنتن ماهواره را به خانه آورد و من شبكه فلان را ديدم، آرام آرام حس كردم كه انگيزه‌اي براي تقيد به همسر خودم ندارم. چه دليل دارد كه من فقط با همسر خودم ارتباط داشته باشم؟! وقتي اولين زمينه براي اولين ارتباط براي من فراهم شد حس كردم كه كار اشتباهي نمي‌كنم. يك كار عادي است. اصلي ترين اهرم اينجا اين است كه آنها بتوانند قبح را بشكنند.
 
اما در يك مرحله فراتر و بالاتري اينها به اين هم راضي نيستند و همين قدر سر بسته بگويم كه يكي از قله‌هاي اصلي كه اينها براي فروپاشي و تكه تكه كردن خانواده‌هاي مذهبي و سنتي، اين هست كه ارتباط‌ها را حتي در اندازه خانواده‌ هم عادي جلوه دهند. اشكالي ندارد كه اعضاي خانواده هم با هم ارتباط آن چناني داشته باشند. 
 
اين قله يكي از قله هاي اصلي است كه اينها نشانه گرفته‌اند، همان اتفاقي كه در غرب خودشان اتفاق افتاد. 
 
الان در غرب خواهر از ناحيه برادر و دختر از ناحيه پدر  در محيط خانواده امنيت ندارد، يعني امن ترين جا برايش نا امن ترين جا شده است كه هر از گاهي خبرهايش منتشر مي شود.
 
خانواده‌هاي سنتي ما كه چندان هم تقيد به مذهب ندارند، فقط به باورهاي سنتي و اخلاقي خود پايبند هستند، نماز نمي‌خواند، روزه نمي‌گيرد، حج به او واجب شده است، نمي رود، خمس و زكات هم نمي‌دهد اما از اينكه همسرش با يك مرد ديگر ارتباط داشته باشد به شدت غيرت دارد.
 
او اينجا ها را هم نشانه گرفته است، يعني باورهايي كه حتي كساني تقيدات ديني ندارند اما به آن پايبندند.
 
3. عادی جلوه دادن ارتباط دختر و پسر پیش از ازدواج تا حد باردار شدن
 
در شبكه‌هاي ماهواره‌اي ارتباط بين دختر و پسر در هر شكل، سن و نيتي و تا هرجايي عادي جلوه داده مي‌شود. دغدغه‌هاي ارتباط بين دختر و پسر بايد گرفته شود. اگر دختر و پسر قبل از ازدواج با هم ارتباط داشته باشند در هر سطح وسني،‌اينها نمي‌توانند خانواده‌هايي موفقي را تشكيل دهند. 
 
يكي از كارهاي آنها اين است كه بتوانند خانواده‌هاي موجود را به هم بزنند و اجازه ايجاد خانواده‌هاي سنتي و پايبند و مذهبي را ندهند اين كار بعدي يك كار كاملا پيشگيرانه از نگاه آنهاست. دختر اگر قبل از ازدواج ارتباط برقرار كرد و اين ارتباط برايش عادي شد بعد از ازدواج هم معلوم نيست چقدر پايبند باشد.
 
اين وسط دو نگراني براي دختران وجود دارد. اولا دختر يك خانواده سنتي به شدت به عصمت دخترانه خود حساس است، پس نبايد در ارتباطات عصمت دخترانه خود را از دست دهد. به شدت در شبكه‌هاي ماهواره‌اي تبليغ مي‌كنند كه اين يك باور عصر  قجري است و اين هيچ مشكلي ندارد. 
 
ثانيا، دغدغه ديگر دختران بارداري است،‌ كه اين را هم با ترويج سقط جنين به شدت قبحش را مي‌شكنند. در سريال‌ها نمايش مي‌دهند و تكرار مي‌كنند كه حالا دختري باردار شد، اشكالي ندارد! كاملا به طور عادي، طبيعي و پزشكي بنا بر اقتضاي زمانه رفتار كرده و سقط جنين مي‌كند.
 
4. هویت زدایی از مفهوم خانواده
 
تير خلاصي كه اينها مي‌خواهند بزنند، تير خلاص از هويت خانواده است. اصلا خانواده يعني چي؟ چرا با ازدواج براي خودتان مسئوليت درست مي‌كنيد؟ شما نياز به جنس مخالف داريد يك زندگي خارج از چارچوب ازدواج براي خودتان فراهم كنيد، چرا ازدواج مي‌كنيد. مرد مسئوليت زن و خانواده را به دوش بكشد و هر دو مسئوليت مضاعفي را بخواهند تحمل كنند،‌ خب به جاي آن زندگي با ديگران به جاي ازدواج؛ به طور كل خانواده‌اي وجود نداشته باشد. 
 
الان در غرب تعداد زندگي‌هاي غير رسمي كه تحت عنوان ازدواج نبوده است به شدت رو به افزايش است. اين دو تا باهم زندگي مي‌كنند بدون اينكه تعهدات قانوني در برابر يكديگر داشته باشند. به همين دليل آمار فرزندان نامشروع هم در بعضي از كشورها به شدت بالاست، در برخي از كشورهاي اروپايي تا 33 – 34 درصد است. يعني از هر سه فرزند يكي نامشروع است. چرا كه در غرب مفهوم خانواده در حال از دست دادن معناي خود است. 
 
اين اتفاق در شبكه‌هاي ماهواره‌اي در حال توليد است، و همان بن بستي كه خودشان در مسئله خانواده به آن رسيده‌اند دارند براي ما نسخه‌اش را تجويز مي‌كنند كه اين ديگر تير خلاصي است كه به مفهوم خانواده مي زنند.
 
ما اگر نخواهيم از اين ناآگاهي و خواب غفلت بيرون بياييم،‌ شايد نتوانيم باور كنيم كه اين همه برنامه‌هاي عجيب و غريب كه براي ما ريخته اند، بايد دربرابرش كاري انجام دهيم.  

کد خبر:139009 -

منبع:رجا نيوز


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 9 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com