وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

رييس جنبش اصلاحات اسلامي عربستان مي‌گويد رژيم به شدت فاسد و سرخورده سعودي آبستن يک انقلاب بهار عربي است. / دکتر سعد الفقيه در مقاله‌اي که در روزنامه گاردين منتشر شد نوشت: «اين فقط موضوع زمان است که انقلاب‌هايي که طي سال گذشته در جهان عرب رخ داد به پادشاهي سعودي برسد.» /« از همه بدتر اين است که خانواده سلطنتي به رفتار با کشور و مردم خود مانند اموال شخصي ادامه مي‌دهد.»

رييس جنبش اصلاحات اسلامي عربستان مي‌گويد رژيم به شدت فاسد و سرخورده سعودي آبستن يک انقلاب بهار عربي است.

به گزارش سرویس بین الملل بی باک، دکتر سعد الفقيه در مقاله‌اي که روز شنبه (۸ مهر) در روزنامه گاردين منتشر شد نوشت: «اين فقط موضوع زمان است که انقلاب‌هايي که طي سال گذشته در جهان عرب رخ داد به پادشاهي سعودي برسد.»

الفقيه گفت بيشتر عواملي که به يک سري انقلاب‌ها در جهان عرب منجر شد و به بهار عربي موسوم هستند نسبت به پادشاهي سعودي نیز وجود دارند، اما ترس، مانع بيان عقايد اصلاح‌طلبان مي‌شود.


 

اين فعال سعودي تاکيد کرد اين پادشاهي ده‌ها هزار زنداني سياسي را دستگير کرده است و بيشتر آنها هرگز به طور رسمي محاکمه نشده‌اند.

وي افزود نرخ بي‌کاري رو به افزايش است و بخش بزرگي از جمعيت کشور در فقر زندگي مي‌کند و فساد مانع شده است که ثروت نفت تاثيري بر زندگي قشر متوسط جامعه داشته باشد.

الفقيه گفت: « از همه بدتر اين است که خانواده سلطنتي به رفتار با کشور و مردم خود مانند اموال شخصي ادامه مي‌دهد.»

معترضان عربستاني از فوريه سال ۲۰۱۱ تقريبا به صورت منظم با برگزاري اعتراضات به ويژه در منطقه القطيف و شهر العواميه در استان الشرقيه، آزادي زندانيان سياسي، آزادي بيان، آزادي برگزاري اجتماعات و پايان تبعيض گسترده در عربستان سعودي را خواستار شده‌اند.

تظاهرات در عربستان بعد از اين که نيروهاي امنيتي در نوامبر سال ۲۰۱۱ ميلادي، پنج معترض را در استان الشرقيه کشتند و تعداد زيادي را زخمي کردند، شدت يافت و به اعتراضات گسترده عليه رژيم آل سعود تبديل شد.

نيروهاي امنيتي همچنين بيش از ۷۰۰ تن از جمله، شيخ نمر النمر، روحاني برجسته شيعه را دستگير کردند.

به گفته سازمان ديده‌بان حقوق بشر، رژيم عربستان سعودي «به طور معمول هرگونه انتقاد از دولت را سرکوب مي‌کند.»


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 9 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com