وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

در سفر آقای قالیباف به قم علی رغم اصرار و رایزنی ها، حضرت علامه مصباح یزدی وی را به حضور نپذیرفت ولی تعدادی از بزرگان حوزه بنابر مصلحت اندیشی های خاص خود او را پذیرفتند تا برخی توصیه های اخلاقی و دینی را به وی متذکر شوند اما متاسفانه این روزها ...
چند روز پیش بی باک از رایزنی های یکی از روحانیون حامی قالیباف در قم برای دیدار شهردار  تهران با مراجع تقلید و علمای قم خبر داد که با سفر روز جمعه آقای شهردار این گزارش عملا تائید شد اما نکته مهم اینکه آقای شهردار تهران تا چه حد به توصیه ها و دستورات مراجع عظام و علمای بزرگ قم جامعه عمل خواهد پوشاند که متاسفانه شواهد امر در این میان بسیار ناامید کننده است.

به گزارش سرویس دین و اندیشه بی باک، در گزارش خود از برخی نیات سیاسی در این سفر خبر داده بودیم اما همچنان امیدوار به جامعه عمل پوشاندن آقای شهردار به توصیه برخی بزرگان دینی در اینباره بودیم.

در سفر آقای قالیباف به قم علی رغم اصرار و رایزنی های صورت گرفته، حضرت علامه مصباح یزدی وی را به حضور نپذیرفت ولی تعدادی از بزرگان حوزه بنابر مصلحت اندیشی های خاص خود او را پذیرفتند تا برخی توصیه های اخلاقی و دینی را به وی متذکر شوند اما متاسفانه این روزها که قلب شیعیان از هتاکی یک خواننده معلوم الحال خارج نشین به ائمه معصومین (علیهم السلام) جریحه دار است، شاهد  هتک حرمت به قرآن کریم در داخل کشور توسط عوامل شهرداری تهران می باشیم که تصاویر آن در ادامه تقدیم می گردد.























آیا شهردار تهران توصیه مراجع تقلید را جدی می گیرد؟

شهردار تهران در سفر اخیر خود به قم با برخی از بزرگان حوزه دیدار و گفت و گو کرد که در ادامه صرفا بخشی از توصیه های این مرجع بزرگوار تقلید به شهردار تهران  تقدیم می گردد.

آیت الله وحید خراسانی : عزیزترین گوهر نزد امام قرآن است

‌در این دیدار پس از ارائه گزارشی توسط  شهردار تهران از مجموعه فعالیت های انجام شده در شهرداری ، آیت الله العظمی وحید خراسانی بیان داشتند : هر مسئولی که به کاری مشغول است باید نسبت به آن کار اشراف داشته باشد ، شهرداری یعنی دارنده شهر و خواه ناخواه جنبه صاحب شهر را دارد ، شهر یعنی مجمع اجتماع بشر ، ‌یعنی مجموعه انسان ها که انسان ها از جوهر عقل گرفته شده که این جوهر اساس انسانیت است ؛ ‌در این صورت شهردار که مقام سیطره درشهر را دارد به عنوان صاحب شهر است و تمام افراد عائله او محسوب می شوند .

آیت الله العظمی وحید خراسانی در ادامه خاطرنشان کردند : یکی از مشکلات ما در حوزه تصدی مسئولیت ها این است که ما متصدی مقام هایی می شویم که نه مقام را می شناسیم و نه کرسی که آن را می گیریم ، ‌یکی از اشتباه ها در امر مدیریت استفاده از افرادی است که شایستگی آن کار را نداشته باشند و این یعنی به دستورات دین به درستی عمل نمی کنیم .

ایشان ادامه دادند : هرکسی هر کاری را که تصدی می کند باید اول علیم باشد و بعد حفیظ ، ‌همچنین باید قدرت داشته و دارای امانت باشد ؛‌ یعنی در هر کاری چهار رکن اساسی وجود دارد ،‌علم ، ‌حفظ ، ‌قوت و امانت که اگر هرمملکتی بر اساس اینها اداره شود همه چیز در آن تمام می شود.

ایشان با اشاره به ذکر 28 نام از روز قیامت در قرآن کریم ، ‌یکی از نام ها را  یوم الحسرت نامیدند و تاکید کردند فقط کسی از حسرت برکنار است که در زندگی به حد اعلا استفاده کرده باشد .

ایشان خطاب به شهردار تهران افزودند : ان شاء الله شما با این موقعیتی که دارید و با مواردی که گفتم بتوانید جنبه های مادی و معنوی را برای شهروندان این گونه  فراهم کنید . خواندن نماز اول وقت و قرآن به مدتی که به کارتان مزاحمتی ایجاد نکند و هدیه آن به امام زمان (عج) را فراموش نکنید ، ‌چرا که عزیزترین گوهر نزد امام قرآن است و اگر هر روز آن را به او هدیه کنید او هم به شما دعای بسیار خواهد کرد .
 

ایشان ادامه دادند : ‌نماز ارتباط با خداست و قرآن نیز واسطه فیض اوست و ان شاء الله این سنتی که گذاشتید ادامه دهید و همچنان به مساجد و هیئات کمک کنید و در اقامه عزای فاطمیه و برگزاری دسته جات عزاداری کمک کرده و موفق باشید .

آیت الله العظمی وحید خراسانی در ادامه گفتند : اقامه عزای حضرت زهرا (س) با این شمایلی که امسال برگزار شد کمر وهابیت را شکست و اگر شما به قدر وسع خود این گونه عمل کردید در آخرت نیز حسرت نخواهید خورد و آنچه از خدا خواهید گرفت غیر قابل شمارش است . 

آیت الله ناصر مکارم شیرازی باید 50 درصد فعالیت های شهرداری عمرانی و 50 درصد دیگر فرهنگی باشد

 

آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در دیدار با دکتر قالیباف با تبریک میلاد حضرت زهرا (س) خاطرنشان کردند: هیچ موقع نباید از پیشرفت قانع شوید و بدانید همیشه راه تعالی و پیشرفت وجود دارد و خدمت به مردم و نظام از بزرگترین نعمات خداوندی است .

مرجع تقلید شیعیان افزودند : ساخت مساجد ، راه ها ، پل ها ، تونل ها و ... صدقات جاریه شما خواهد بود.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه به موضوع عفاف و حجاب و اقدامات شهرداری در این باره اشاره و اظهار کردند : مردم در شهرها از بدحجابی ها گلایه دارند.

تصاویری از وضعیت نابسامان حجاب و عفاف در برخی مراکز زیر مجموعه شهرداری تهران


 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به توسعه فضاهای اختصاصی بانوان در تهران گفتند : گسترش بوستان های بانوان بسیار مهم است و باعث سربلندی نظام می شود.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر توسعه فعالیت های فرهنگی در تهران افزودند : باید 50 درصد فعالیت های شهرداری عمرانی و 50 درصد دیگر فرهنگی باشد و آیندگان نیز بدانند که شهرداری ها فقط مسئول عمران شهر نیستند.

توجه ویژه به حوزه جوانان و تهدید دشمن که پشتوانه مذهبی جوانان را نشانه رفته از دیگر توصیه ها و موارد مورد اشاره این مرجع تقلید شیعیان بود .

آیت الله محمد یزدی: چیزهایی که به چشم دیده می شود بهترین دلیل و قضاوت برای مردم است

آیت الله محمد یزدی در دیدار با شهردار تهران ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا (س)  توصیه ها و نکاتی را متذکر شدند که در ادامه به مهمترین آنها اشاره می کنیم.

* بهترین قاضی عادل مردم هستند.

* در قرآن کریم آیات متعددی درباره شب و روز و اختلاف لیل و نهار و ماه و خورشید و زمین آمده و تأکید شده که در آن ها نشانه هایی است که توانایی خاص آفریدگار را نمایش می دهد.

*این آیات نشان می دهد هر کسی نمی تواند با توجه به ظواهر امر و دقت در آن ها بگوید متوجه اختلاف آسمان و زمین نشده است . چیزهایی که به چشم دیده می شود بهترین دلیل و قضاوت برای مردم است.


* اسلام می تواند زندگی متناسب روز را برای مردم فراهم کند و مدیریت باید به گونه ای باشد که نسبت به دنیای امروز عقب افتادگی نداشته باشیم و در عین حال احکام اسلام را هم اجرا کنیم .

آیت الله صافی گلپایگانیما مسلمانیم و افتخارمان به اسلامیتمان است

آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی در دیدار با شهردار تهران با تبریک میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) خاطرنشان کردند :

این مرجع جهان تشیع با اشاره به مدیریت تهران به عنوان پایتخت ایران اسلامی گفتند : در مورد تهران و شهرتی که به واسطه انقلاب اسلامی پیدا کرده است و چهره جهانی یافته باید به گونه ای دقیق و با تدبر عمل شود . هرچه جلوه هویت اسلامی در این شهر بیشتر باشد ، جلوه اسلام بیشتر می شود.

ایشان افزودند : اداره تهران با این وسعت هرچه زیباتر باشد ترویج دین و اسلام و قرآن است .

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با اشاره به وضعیت حاکمان شهرهای اسلامی تاکید کردند : متأسفانه وضعیت بدی در کشورهای اسلامی حاکم است و کسانی رأس کار آمده اند که توجهی به اسلام ندارند و خود فروخته هستند . ما مسلمانیم و افتخارمان به اسلامیتمان است و هرچه در این مسیر موفق تر عمل کنیم باعث جلوه بیشتر اسلام می شود.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با اشاره به فعالیت های شهرداری در زمینه ی حجاب و عفاف تصریح کردند: در موضوع بانوان توجه به مسائل دینی و ترویج سنت ها اهمیت بسیاری دارد . ایجاد بوستان های مخصوص برای بانوان اتفاق بسیار مهمی است و سایر دستگاه ها هم باید در این راستا قدم بردارند . موضوع حجاب از مسائل بسیار مهم جامعه است و باید به گونه ای عمل شود که چادر به عنوان لباس متحدالشکل برای همه بانوان مورد استفاده قرار گیرد.

ایشان در پایان سخنان خود گفتند : حقوق مردم بر مسئولین بسیار زیاد است و باید حق مردم ادا شود . همان گونه که در مواقع حساس مردم برای نظام به صحنه می آیند ، مسئولان نیز باید حق آن ها را ادا کنند و بهترین روش ادای حق همین است که خدمات رسانی به مردم و به خصوص محرومان به خوبی انجام شود.

تاکید آیت الله سبحانی بر نامگذاری خیابانها و اماکن شهری به نام بزرگان

شهردار تهران در ادامه سفر خود به شهر مقدس قم با آیت الله العظمی سبحانی از مراجع عظام قم دیدار و گفت و گو کرد که آیت الله سبحانی نیز به وی توصیه های داشتند.

آیت الله العظمی سبحانی در این دیدار ‌ضمن ابراز خشنودی از نام گذاری بوستانی بزرگ  در تهران به نام "ولایت" خاطرنشان کردند : ‌هر چه نام بزرگان ، ‌ائمه معصومین (ع) و حتی شعرای دینی و امثال آن برای خیابان ها و اماکن شهری باشد بسیار پسندیده است و به شهردار تهران پیشنهاد می کنم خیایان و یا مکان مناسبی را با نام مبارک امام صادق (ع) نامگذاری کنند.

تصاویری از اقدام مشکوک شهرداری تهران در حذف نام شهدا از کوچه ها


 

آیت الله العظمی سبحانی خطاب به شهردار تهران و سایر مسئولان با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) در ارتباط با مسئولان حکومتی گفتند : مسئولان فقط مسئول انسان ها نیستند بلکه مسئول جانداران و بقعه هایی که دراختیار مردم است نیز هستند ، دایره مسئولیت محدوده به انسان ها نیست و آنچه از فعالیت های شهرداری در این زمینه رو به رشد باشد جای خوشحالی است و قطعا این موفقیت باعث افتخار نظام است .

این مرجع جهان تشیع در ادامه همچنین بر برگزاری نماز جماعت در فضاهای عمومی تاکید کردند. 

گفتنی است؛ سال گذشته و همزمان با نیمه شعبان و به مدت سه روز (شنبه 25 تیر تا دوشنبه 27 تیر سال 90) توسط معاونت فرهنگی-اجتماعی شهرداری تهران بجای برگزاری نماز جماعت در فضاهای عمومی، جشنی به عنوان گرامیداشت این عید بزرگ که ولادت امام حی است برگزار شد که نه بویی از انتظار نداشت ، بلکه در ادامه مراسم جوی کاملا غیر اسلامی همراه با گناه و معصیت بر آن حاکم شد.

 








 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 10 مهر 1391برچسب:بیت المال,حیف و میل,مدیران نالایق, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com