وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

وی از مخالفین جدی محمود احمدی نژاد در انتخبات دهم بود. در اغتشاشات پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۸۸ حضور فعالی داشت و حتی در تظاهرات روز ۳۰ خرداد برای مدت کوتاهی دستگیر شد. همچنین در روز اغتشاشات جنبش سبز در ۱ اسفند ۱۳۸۹، وی در خیابان ولی‌عصر بالاتر از تقاطع فاطمی بازداشت و مجدداً آزاد شد.
فائزه هاشمی تاکنون به هیچ عنوان، سخنانی که به نقل از وی در سایت‌های ضدانقلاب منتشر شده را تکذیب نکرده است.

-فاطمه هاشمی رفسنجانی
فاطمه هاشمی رفسنجانی، رییس سابق فدراسیون ورزشی بیماران خاص بوده است.
وی فعالیت خود را در سال ۱۳۷۳ در بنیاد بیماری‌های خاص آغاز کرد. در سال ۱۳۷۷ با تاسیس فدراسیون ورزشی بیماران خاص تاسیس و تحت نظر فدراسیون ورزش‌های همگانی قرار گرفت، وی در سال ۱۳۸۴ ریاست این فدراسیون را بر عهده گرفت. فاطمه هاشمی در تاریخ ۳۰ مرداد ۱۳۸۸ از این سمت استعفا کرد و سمت دولتی دیگری ندارد. وی در بیان دلیل استعفایش بیانیه‌ای گلایه آمیز منتشر نمود.
-یاسر رفسنجانی
گفته می شود یاسر رفسنجانی، سهامدار اصلی هتل “دوسیت” دبی (Dusit Thani Dubai) است که یکی از لوکس ترین هتل های دبی به شمار می رود. این هتل گران ترین و مجهزترین هتل دبی شناخته می شود و همواره پر از مشتریان ثروتمند اروپائی، آمریکائی و عرب است.
یاسر رفسنجانی همچنین سهامدار عمده ویلاهای سواحل “جمیره” است که ازگران ترین ویلاها در دبی به شمار می رود و عمدتا در اختیار اروپائی ها و آمریکائی هاست. این ویلاها برای کارشناسان و تجار دبی ساخته شده و هرکس آنها را بخرد از دولت دبی ویزای اقامت دائم دریافت می کند.  اخباری غیر رسمی حکایت از این دارد که قیمت هر ویلا از ۴۷۰ هزار دلار به بالاست. برخی از ویلاهای این مجموعه بیش از دو میلیون دلار ارزش دارد. گفته می شود که جمع ثروت یاسر هاشمی در هتل دوسیت و ویلاهای سواحل جمیره دویست میلیون دلار برآورد می شود.

-مهدی هاشمی
مهدی هاشمی (زاده ۲۹ شهریور ۱۳۴۸ در تهران) فرزند چهارم اکبر هاشمی رفسنجانی است. وی عضو هیئت امنا و رئیس مرکز تحقیقات دانشگاه آزاد است و در گذشته مسئولیت‌هایی را در وزارت نفت از جمله ریاست سازمان بهینه سازی مصرف سوخت بر عهده داشت.

در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۴ در ستاد انتخاباتی پدرش فعالیت می‌کرد و در مصاحبه‌ای با یواس‌ای تودی ادعا کرد، که اگر پدرش شکست بخورد خطر ایجاد یک دیکتاتوری مذهبی احساس می‌شود و با تمرکز تمام قدرت در یک جناح دیگر در ایران انتخابات آزاد برگزار نخواهد شد.
وی وعده داد که هاشمی در صورت پیروزی برای تغییر قانون اساسی به منظور محدود کردن اختیارات رهبر و تنازل آن به مقامی مشابه پادشاه انگلستان تلاش خواهد کرد.
در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ از حامیان میرحسین موسوی بود و در دانشگاه آزاد ستادی را برای کنترل صحت انتخابات ایجاد کرده‌بود. پس از انتخابات و شکست موسوی چند تن از متهمین در دادگاه متهمان پرونده کودتای مخملی ادعاهایی را علیه او مطرح کردند.
نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نقطه عطف مهمی در فعالیت‌های سیاسی مهدی هاشمی بود، زمانی که رسما مسوول کمپین تبلیغاتی پدرش در این رقابت‌ها شد، او ذیل این عنوان بود که تقاضای مصاحبه شون پن بازیگر معروف سینما را پذیرفت و با وی به گفت و گو پرداخت.
او نقش ویژه‌ای در اتحاد گروه‌های اصلاح طلب ایران حول هاشمی رفسنجانی در دور دوم انتخابات داشت به گونه‌ای که اگر چه نتیجه انتخابات به نفع محمود احمدی نژاد اعلام شد اما اکبر هاشمی رفسنجانی جایگاهی مستحکم تر از پیش در میان گروه‌های مرجع، نخبگان، جوانان، دانشجویان و طبقه متوسط ایرانی یافت، او در مصاحبه با یو اس ای تو دی پیش بینی کرد در صورت پیروزی احمدی نژاد توازن سیاسی ایران به هم خواهد خورد و کشور به سرعت به سمت یکدست شدن سیاسی و حذف گروه‌های منتقد پیش خواهد رفت.

طراحی سیستم مربوط به صیانت از آراء را از ابتکارات وی می دانند. اما در آستانه انتخابات ریاست جمهوری مهدی هاشمی به کمپین انتخاباتی میر حسین موسوی پیوست و با تکیه بر تجربه دو انتخابات قبل، سازماندهی کمیته صیانت از آرا را بر عهده گرفت، البته طرفداران احمدی نژاد معتقد بودند که او از طرف پدر در جلسه‌ای که در خصوص بررسی وضعیت نامزدها و فضای انتخاباتی برگزار شده حضور یافته است و در این جلسه که میرحسین موسوی، مهدی کروبی و محمد خاتمی نیز در آن حضور داشته‌اند، به عنوان نماینده تام الاختیار هاشمی رفسنجانی به عضویت “کمیته مشترک صیانت از آراء” در آمده است.
او همچنین یکی از اعضای شورای راهبردی تبلیغات موسوی نیز شد که در حقیقت بالاترین شورای تصمیم گیری در زمینه راهکارهای تبلیغاتی نامزد اصلاح طلب بود، البته طرفداران احمدی نژاد معتقد بودند که او رسماً به عضویت شورای راهبردی ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان که خارج از ستاد اصلی میرحسین تشکیل شده است در آمده بود تا ظرفیت‌های دوم‌خرداد را به نفع موسوی به میدان بیاورد.
حامیان احمدی نژاد ستاد اصلی میر حسین موسوی را مجمع تشخیص مصلحت نظام میدانستند .در این میان حتی بعضی مدعی شدند که مهدی هاشمی مهمترین نقش را در انصراف سید محمد خاتمی و جایگزینی موسوی در این دوره از انتخابات بر عهده داشته است.

-مهدی هاشمی پس از انتخابات
پس از انتخابات، همزمان با اعتشاشات خیابانی در ایران، پس از بازداشت برخی عوامل جریان فتنه، و اعتراف آنها به موارد مختلف، بیشترین حجم اعترافات علیه مهدی هاشمی رفسنجانی بود، این اتهامات بر دو دوره فعالیت انتخاباتی او در مقابل محمود احمدی نژاد متمرکز بود:۱۳۸۴ و ۱۳۸۸ از جمله محمد علی ابطحی معاون رییس جمهوراسبق ایران که جزو دستگیر شدگان بود در اعترافاتی در دادگاه، مهدی هاشمی را در کنار سیدمحمد خاتمی و مصطفی تاج زاده به طراحی و سازماندهی اعتراضات مردمی پس از انتخابات متهم ساخت.
مهدی هاشمی در نامه ای به رییس صدا و سیما، با اعتراض به زندان‌های انفرادی طویل المدت بازداشت شدگان و عدم دسترسی آنها به وکیل، اتهامات مطرح شده را تکذیب کرد وبا فرمایشی خواندن دادگاه خواستار بررسی مفقود شدن ۳۴۰ میلیارد تومان از شهرداری تهران در زمان احمدی نژاد شد، او اتهامات مطرح شده در دادگاه را واکنشی به شکایت رسمی خانواده هاشمی رفسنجانی از احمدی‌نژاد دانست. همچنین او در بیانیه ای با مجرمانه خواندن پخش مکرر مطالب کذب علیه او در تلویزیون، خواهان تخصیص وقت در صدا و سیما جهت پاسخگویی به همه موارد و با حضور مسوولان افترا زننده شد.
مهدی هاشمی دو ماه پس از انتخابات به عنوان رئیس دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی جهت بازدید و رسیدگی دفاتر و شعبات دانشگاه آزاد اسلامی به خارج از ایران رفت و از سوی دیگر اکبر هاشمی رفسنجانی نیز در سخنانی صریح از ماموریت کاری و تحصیلی مهدی هاشمی دفاع کرد  که البته این سخنان واکنش تند وزیر اطلاعات را در پی داشت، او این سخنان هاشمی را در راستای مواضع رهبران جنبش سبز دانست.
رئیس مجلس خبرگان پس از انتخابات معتقد بود هر دادگاه بیطرفی بر بیگناهی فرزندانش حکم خواهد کرد.
وی در نامه شدید اللحنی که پس از نمایش دادگاه انتخابات از تلویزیون ایران، به ضرغامی، رییس سازمان صداوسیما نوشت از شکایت خود علیه احمدی نژاد پرده برداشت وخواهان رسیدگی عادلانه دادگاه به ان شکایت شد عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران، از احضار مهدی هاشمی رفسنجانی فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت به دادستانی خبر داد. اگر چه پیش از این گفته بود، دادستانی عجله ای ندارد و هر وقت مهدی هاشمی برگرددپرونده پی گیری خواهد شد (روزنامه ایران، چهار شنبه ۱۱ آذر ۱۳۸۸، شماره ۴۳۷۶، سال یازدهم)

-اتهام ارتشاء
در سال ۲۰۰۷ مدیرعامل و چند کارمند شرکت نفتی توتال توسط مقامات قضایی فرانسوی به اتهام پرداخت حدود ۶۰ میلیون یورو رشوه به مقامات ایرانی برای مشارکت در احداث میدان گازی پارس جنوبی بازداشت شدند و نام مهدی هاشمی به عنوان فردی که بخشی از این مبلغ را دریافت کرده مطرح شد. توتال در سال ۱۹۹۷ به همراه شرکت گازپروم روسیه و پتروناس مالزی در مناقصه احداث این میدان گازی پیروز شده‌بود و در سال ۲۰۰۴ پلیس سوئیس متوجه شده بود که حدود ۷٫۸ میلیون یورو از اموال شرکت توتال به حساب یک ایرانی مقیم سوئیس واریز شده، که به گفته رسانه‌های فرانسوی از کارمندان مهدی هاشمی رفسنجانی است.

-دادگاه

در جریان چهارمین جلسه دادگاه متهمان دستگیرشده بعد از انتخابات ریاست جمهوری دور دهم، اتهاماتی از سوی حمزه کرمی و مسعود باستانی، دوتن از متهمان به کودتای مخملی در ایران؛ به مهدی هاشمی وارد شد.
این اتهامات در جریان اعترافات این دو متهم مطرح شده اند. از جمله ادعاها درباره مهدی هاشمی که در دادگاه به آن اشاره شد، انتشار اکاذیب، پرونده‌سازی جعلی برای دولت نهم، تلقین تقلّب در انتخابات می‌باشد. وی متهم شد که این جرائم را در سمت مدیریت رسمی سایت جمهوریت مرتکب شده است. همچنین استفاده از ۲ میلیارد تومان بودجه سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت در تبلیغات نهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری برای پدرش به واسطه حضور حمزه کرمی در آن سازمان و استفاده از منابع مالی و امکانات دانشگاه آزاد اسلامی برای راه‌اندازی سایت جمهوریت از جمله موارد اتهامی توسط حمزه کرمی می‌باشد.
-ارتباط با بیگانگان
گزارش جهان به نقل از کیهان یکی از رسانه های ضدانقلاب ضمن انتشار خبر مذکور، تاکید کرد که نامبرده با رسانه های مخالف در ارتباط است و سعی می کند هم بر این رسانه ها و هم «شورای هماهنگی» تاثیر بگذارد.
«خودنویس» نیز از قول منابع خود، خبر داد: «مهدی هاشمی چندبار به پاریس رفته و با برخی اعضای شورای هماهنگی راه سبز امید که در این شهر اقامت دارند ملاقات کرده است. حمزه غالبی، اردشیر امیرارجمند و سراج میردامادی ساکن پاریس هستند. به گزارش برخی رسانه های پاریس، هاشمی تماس های مداومی هم با رسانه های منتقد دولت ایران دارد و تلاش کرده روی این رسانه ها نیز تاثیر بگذارد».
این رسانه ضدانقلابی اضافه کرده که: با وجود تلاش شورای هماهنگی برای پنهان کردن اسامی اعضا، براساس گزارش ها افرادی نزدیک به احزاب اصلاح طلب عضو آن هستند. بنابر گزارش ها از بروکسل و پاریس، رجب علی مزروعی که گفته می شود نویسنده بیانیه های حزب مشارکت است و نیز برخی از همکاران رسانه های خارج از کشور از جمله سراج میردامادی (کارمند سابق سفارت ایران در پاریس و از مقامات وزارت کشور دولت اصلاحات) و حمزه غالبی، مسئول کمیته جوانان موسوی از اعضای این شورا هستند.  خودنویس همچنین عنوان کرده که مهدی هاشمی قرار بوده ملاقات مشترکی با فرخ نگهدار (از سران چریک های فدایی خلق و عضو حلقه لندن) و هوشنگ امیراحمدی در لندن داشته باشد اما این ملاقات برگزار نشده است. مهدی هاشمی، فرخ نگهدار و عطاءالله مهاجرانی (عضو متواری کارگزاران) همگی مقیم لندن هستند.

-محسن هاشمی رفسنجانی
محسن هاشمی رفسنجانی بزرگ‌ترین پسر دیگر اکبر هاشمی رفسنجانی است و دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک از دانشگاه پلی تکنیک مونترال کانادا می‌باشد.

محسن هاشمی ۱۱ سال رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت متروی تهران را بر عهده داشته‌است و نایب رئیس اتحادیه بین‌المللی حمل و نقل عمومی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا است در گذشته در مشاغل گوناگون مانند رئیس دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس بازرسی ویژه ریاست جمهوری و عضو هیئت مدیره سازمان صنایع دفاع اشتغال داشته‌است. در زمان مدیریت وی متروی تهران راه اندازی شد و او تا ۱۳ اسفند ۱۳۸۹ بطور پیوسته عهده دار این سمت بوده‌است. محسن هاشمی رفسنجانی هم‌زمان یک موسسه انتشاراتی به نام دفتر نشر معارف انقلاب را اداره می‌نماید که ناشر کتب تخصصی تالیف وی و خانواده وی، به ویژه دوره خاطرات اکبر هاشمی رفسنجانی از قبل و بعد از انقلاب اسلامی می‌باشد. محسن هاشمی همچنین رئیس هیئت مدیره اتحادیه قطارهای شهری کشور بوده و ریاست هیئت مدیره انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران را هم به عهده دارد. او به زبان‌های فرانسه و انگلیسی تسلط داشته و کتاب آنالیز رایانه‌ای قالب‌های تزریقی تالیف وی می‌باشد.
او در تاریخ ۱۳ اسفند ۱۳۸۹ از سمت ریاست هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت متروی تهران کناره گیری کرد و شهردار وقت تهران (دکتر محمد باقر قالیباف) با استعفایش موافقت نمود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 11 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com