وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

وی با بیان این‎که «عیسی بن سلمان» حاکم سابق بحرین در سفر به نجف اشرف و دیدار با “سید محسن حکیم” متعهد شد به حقوق شیعیان احترام بگذارد، خاطرنشان کرد: حمد از ایشان درخواست تأسیس حوزه علمیه برای شیعیان بحرین کرد و با این کار جوی مثبت ایجاد کرده و مردم را فریب داد.

این آزاده بحرینی تأکید کرد: اصلاحات آل‌خلیفه تا حدودی محقق شد اما زود، رنگ باخت.

علوی با اشاره به انقلاب اسلامی ایران، این انقلاب را جرقه‌ای برای شروع دوباره جنبش‌های شیعیان بحرین عنوان کرد و افزود: هنگامی که “محمدباقر صدر” به شهادت رسید، مردم انقلابی بحرین با برگزاری تظاهراتی باشکوه، تنفر خود را از رژیم آل‌خلیفه نشان دادند که در این راستا تعدادی از فعالان سیاسی و روحانیون بازداشت و دو تن از شیعیان در زیر شکنجه مزدوران امنیتی آل خلیفه به شهادت رسیدند.

زندانی سابق بحرینی گفت: بزرگترین انتفاضه تاریخ بحرین از سال ۱۹۹۴ تا سال ۲۰۰۱ میلادی بود که به مدت شش سال به طول انجامید و پس از آن “حمد بن عیسی” به قدرت رسید.

وی افزود: حمد بن عیسی در آغاز حکومت با دادن وعده “میثاق عمل ملی” که طرح مصالحه با مردم بود همه زندانیان سیاسی را آزاد کرد و ۹۸ درصد مردم نیز به این طرح رأی مثبت دادند.

سید مصطفی علوی اظهار داشت: دیری نپایید که این طرح از سوی آل خلیفه زیر پا گذاشته شد و اعتراضات و مخالفت‏‌های مردمی در  ۱۴ فوریه ۲۰۰۲ میلادی آغاز شد.

این فعال سیاسی بحرینی تنها خواسته مردم از آل خلیفه را پایبندی به تعهد و طرح میثاق عمل ملی دانست و تأکید کرد: از آن زمان ده سال گذشت و مردم در طول این مدت خواهان برقراری صلح و احقاق حقوق قانونی خود هستند.

219976 331 تجاوز جنسي آل‌خليفه به دختران بحريني سید مصطفی علوی در بخش دیگری از سخنان خود، استاد “عبدالوهاب حسین” را فرمانده انقلاب بحرین اعلام کرد و گفت: در واقع او بود که جوانان را به ایجاد تظاهرات برای اصلاحات تشویق کرده بود. وی از چند روز قبل، در سخنرانی در جمع جوانان بحرینی گفته بود که ما اصلاحات را طلب خواهیم کرد ولی اگر حکومت خون کسی را بریزد تنها خواسته ما «اسقاط نظام» خواهد بود. استاد عبدالوهاب حسین در ۱۴فوریه ۲۰۱۱ میلادی پس از نماز صبح توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد.

وی اجرایی‌نشدن طرح میثاق عملی ملی، شهادت نخستین شیعه بحرینی و به زندان افتادن عبدالوهاب حسین را عوامل تشدید اعتراضات مردمی عنوان کرد و اضافه کرد: در جریان تظاهرات گسترده مردم تعدادی از سران شیعه بحرین از جمله: آیت‌الله شیخ عبدالجلیل مختار، شیخ محمد حبیبی، دکتر عبدالجلیل و شیخ سعید نوری دستگیر و زندانی شدند.

سید مصطفی علوی در بخش دیگری از سخنان خود به وحشی‌گری آل خلیفه در قبال زندانیان بحرینی اشاره کرد و گفت: نیروهای آل خلیفه از انجام هرگونه اعمال شنیع و رفتارهای غیراخلاقی در قبال زندانیان دریغ نمی‌کنند، آنان را عریان کرده و مجبور به رفتارهای غیرانسانی می‌کنند، زندانیان را مجبور به بوسیدن کفش‎های خود می‌کنند و از هرگونه شکنجه روحی و جسمی کوتاهی نمی‌کنند.

بازجویان آل‌خلیفه برای گرفتن اعتراف و ایجاد فشار روانی به اکثر بازداشت‌شدگان، دختران و زنان بحرینی به کرار تجاور جنسی نموده و برای سرکوب شیعیان از هیچ اقدامی دریغ ننمود و جنایات زیادی را انجام داده است.

وی افزود امروز زنان بحرین مورد حملات وحشیانه و مرگبار رژیم آل‌خلیفه قرار دارند. تا کنون انقلاب بحرین حدود یکصد شهید تقدیم کرده است که برخی از آنها از بانوان بحرینی بوده‌اند.

علوی سکوت معنادار آمریکا در برابر سرکوب‎های تظاهرات مسالمت‌آمیز مردمی را امری طبیعی دانست و گفت: روحانیون شیعه و مبارز بحرینی که اندیشه انقلابی امام خمینی(ره) را می‌پروراندند اینک در زندان‌های مخوف آل خلیفه زندانی هستند و مقامات آمریکایی و غربی از این امر آگاه هستند.

مبارز انقلابی بحرینی استفاده آل خلیفه از گازهای سمی، گلوله‌های ساچمه‌ای و ممنوعه را ناجوانمردانه بیان کرد و گفت: این رژیم هرکس را که خواهان سرنگونی نظام باشد با هر وسیله ممکن از بین می‌برد.

این مبارز بحرینی افزود: با این حال حکومت دیکتاتور بحرین نتوانسته است بر اعتراضات مردمی خللی وارد نماید و این رفتارهای غیر انسانی سرنگونی این رژیم را تضمین نموده است.

مشرق


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 11 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com