وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

انعکاس: یکی از تصویربرداران تلویزیون ایران که به همراه رئیس جمهور به نیویورک رفته بود، پناهنده می‌شود و پس از آن ناگزیر به دنبال بهانه‌ای برای توجیه این کار خود و فراهم کردن مدارک لازم برای گرفتن پناهندگی است. طبیعی است کسی که خود سال‌ها در یکی از نهادهای کشور فعالیت کرده و سابقه‌ای طولانی دارد، احتمالا برای یافتن دلیل برای پناهندگی، مشکلات بیشتری خواهد داشت و احتمالا بهانه‌هایی را باید برای خود فراهم کند.

به گزارش انعکاس، به همین دلیل نیز یافتن این بهانه به وکیل وی سپرده می‌شود و شخصی به نام «اودوایر» وکالت وی را بر عهده می‌گیرد و می‌کوشد بهانه‌ای فراهم کند که بتواند به آسانی برای موکلش پناهندگی بگیرد. او نیز دست به کار می‌شود و درباره دلایل پناهندگی تصویربردار سابق قصه‌ای می‌سازد:

اعضای هیأت همراه رئیس جمهوری ایران که برای شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده بود، از آقای گلخن‌بان خواسته بودند کارهایی انجام دهد و با مخالفت او روبه رو شده بودند.

پال اودوایر در مصاحبه با آسوشیتدپرس می‌گوید: هنگامی که او اینجا بود، اعضای هیأت خواسته‌هایی را مطرح کرده بودند که او نمی‌خواست انجام دهد. او به طور مشخص از پیامدهای این نافرمانی پس از بازگشت به ایران بسیار نگران بود!

البته طبیعی است که اشاره‌ای به خواسته‌های مورد مخالفت گلخنبان نشود و فراموش شود که بگوییم پیش از اینکه این تصویربردار سابق به نیویورک برسد، خانواده وی از ایران رفته بودند.

در واقع پیش از اینکه مقامات ایران درخواستی از وی داشته باشند، وی بخشی از نقشه پناهندگی خود را با خارج کردن خانواده‌اش از ایران عملی کرده بود. اینک هر چه هست و هر چه خواهد آمد، تهیه کردن دلایلی سیاسی برای پناهندگی است.
اما آنچه لازم است در این باره گفته شود، اینکه این سرزمین و این خاک در طول قرن‌ها در معرض تندبادهایی قرار گرفته که کم یا زیاد آنها را پشت سر گذاشته است و بودن راستین خود را همواره به عنوان ملتی ریشه دار در رهگذر این تندباد‌ها نگه داشته است و این ملت در سخت‌ترین دوران زندگی، هیچ گاه پشت به میهن و رو به دشمن قرار نگرفته است.

نويسنده:رضا غلامي



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 12 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com