وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

 

دكتر لنكراني سخنگوي جبهه پايداري انقلاب اسلامي
با اجاره اراذل و اوباش در مسئله ارز مي خواهند با انقلاب تسويه حساب كنند/ سخن گفتن از عدالت رابين‌هودي در دهه پيشرفت جاي تامل دارد

 

پس از مدتي وقفه نشست خبري دكتر كامران باقري لنكراني،‌سخنگوي جبهه پايداري انقلاب اسلامي امروز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري ها،‌ دكتر كامران باقري لنكراني سخنگوي جبهه پايداري با اشاره به اين‌كه حدود چهارده ماه از اعلام موجوديت جبهه پايداري مي‌گذرد، گفت: اين جبهه علي‌رغم اين‌كه يك جبهه‌ي نوپاست، اما به فضل خداوند و همچنين كمك جوانان عزيز چه در حوزه‌هاي علميه و چه در دانشگاه‌هاي سراسر كشور توانسته به سرعت يك تجربه جديد در حركت اجتماعي مومنانه ايجاد كند، البته اين راهي است كه احتياج به تلاش بيشتر دارد.

وي با بيان اين‌كه ما تلاش داريم بر مبناي ارزش‌ها و اصول انقلابي موضوعات‌ را دنبال كنيم، افزود: ما تلاش داريم كه نگاه و حركت‌هاي اجتماعي به سمت حركت‌هاي گفتماني و نگاه گفتماني سوق داده شود و از نگاه رايجي كه بعضا در احزاب شاهد آن هستيم، يعني تلاش براي منافع، قدرت و ثروت، خارج شود.

شرح اساسنامه جبهه پايداري

سخنگوي جبهه پايداري با بيان اين‌كه جبهه پايداري بعد از برگزاري انتخابات مجلس نهم حركت خود را در راستاي تدوين اساسنامه اين تشكل قرار داد، اظهار كرد: ما اساسنامه‌اي را تنظيم كرده‌ايم كه فكر مي‌كنيم يك تجربه جديد در مدل حركت‌هاي ديني اجتماعي است.

لنكراني در ادامه به اركان اين تشكل اشاره كرد و گفت: ما شوراي فقاهتي را تشكيل داديم كه در آن آيت‌الله مصباح يزدي و آيت‌الله خوشوقت حضور دارند و در واقع اين شورا يكي از اركان اصلي جبهه‌ي پايداري است.

وي افزود:برخي از تصميمات جبهه پايداري از جمله تصميمات كلان آن الزاما بايد به تاييد شوراي فقاهتي برسد و به طور معمول نيز كليه‌ي مصوبات شوراي مركزي جبهه پايداري به استحضار اين شورا خواهد رسيد كه اگر اعضاي شورا نظري در مورد آن دارند، بيان كنند.

سخنگوي جبهه پايداري همچنين با بيان اين‌كه هيات موسس اين جبهه با تشكيل شوراي مركزي كه يكي از وظايف آن بود به كار خود پايان داده است، گفت: از وظايف شوراي مركزي تشكيل ستاد براي امور اجرايي جبهه است و از طرف ديگر در استان‌ها نيز شوراهاي استاني جبهه پايداري راه‌اندازي شود كه البته در برخي از استان‌ها راه‌اندازي شده و ساختار آنها بايد مورد تجديدنظر قرار بگيرد.

لنكراني همچنين به يكي ديگر از اركان اصلي اين جبهه يعني مجمع عمومي اشاره كرد و گفت: يكي از وظايف اين مجمع، انتخاب اعضاي شوراي مركزي جبهه پايداري است.

وي با بيان اين‌كه شوراي مركزي جبهه پايداري فعاليت خود را آغاز كرده و ما تلاش داريم كه همواره به وظيفه ديني خود در عرصه اجتماعي عمل كنيم، تصريح كرد: تركيب شوراي مركزي جبهه پايداري متشكل از جوانان و همچنين افراد مجرب است، كساني كه داراي تجربه هستند و فكر مي‌كنيم حضور جوانان و همچنين افراد مجرب كه داراي تجربه هستند كمك مي‌كند كه ما گفتمان جبهه پايداري را در سطح جامعه بيشتر بتوانيم دنبال كنيم.

مسئله ارز جای تسویه حساب با انقلاب نیست

کامران باقری لنکرانی سخنگوی جبهه پایداری با اشاره به برخی اظهارنظرها درباره عدالت‌محوری اظهار داشت:‌ متاسفانه برخی اظهارنظرها در این باره تامل‌برانگیز است و اظهارنظرهای «عدالت‌محور رابین‌هودی» گفته می‌شود لذا چنین صحبت‌هایی در دهه پیشرفت عدالت جای تامل دارد.

باقری لنکرانی درباره انشقاق جبهه پایداری و حلقه قم و تهران و همچنین حضور الهام در شورای مرکزی این جبهه تصریح کرد: ما در صحنه‌های مختلفی از برادران و خواهران بهره‌مند شدیم و برخی افراد را بر اساس شناخت و حجت شرعی کاندید کردیم و در عین حال تلقی افراد از قرار نگرفتن در شورای مرکزی به معنای جدایی از جبهه پایداری نبود و حتی افرادی که اعضای شورا را انتخاب کردند این تلقی را نداشتند.

سخنگوی جبهه پایداری ادامه داد: ترکیب شورای مرکزی جبهه پایداری طوری است که افرادی که منصب اداری رسمی دارند در این شورا قرار نگرفته‌اند و برخی افراد همچون آقای الهام در ترکیب فعلی نیستند.

وی با تاکید بر اینکه ما به بحث مصداقی انتخابات ورود نکرده‌ایم، خاطرنشان کرد: ما به موقع مصادیق انتخاباتی را معین می‌ کنیم اما اینکه مصداق ما حتما بخواهد از درون جبهه پایداری باشد، اینگونه نیست بلکه ما درصدد پیگیری گفتمان این جبهه هستیم.

باقری لنکرانی با اشاره به اینکه نگاه جبهه پایداری به انتخابات ریاست جمهوری موضوعی نیست، تصریح کرد: هدف ما ترویج گفتمان و موضع‌گیری صحیح در بزنگاه‌های خاص است.

سخنگوی جبهه پایداری مهمترین کارکرد انتخاباتی را آوردن تیم مؤمنان به صحنه اجتماعی عنوان کرد و افزود: نگاه فردی به انتخابات آغاز تخلف در ضایع کردن فرصت‌هاست.

وی در ادامه نشست خبری در باره نوسانات ارزی اخیر گفت که اگر کسی فکر می‌کند که می‌تواند مسائل اخیر ارزی را به صحنه تقابل با انقلاب از طریق بسیج کردن اراذل و اوباش تبدیل کند، در اشتباه است.

باقری لنکرانی با اشاره به سخنان سخنگوی وزارت خارجه آمریکا یادآور شد: آنها با این ادعاها راه به جایی نمی‌برند چرا که انقلاب اسلامی مستحکم‌تر از آن است که آسیب ببیند و سخنگوی مجنون دولت آمریکا در اشتباه است.

باقری لنکرانی با بیان اینکه کسانی که با سیگنال‌هایی که از آمریکا دریافت کردند و این خط را در تهران و شهرستان‌ها دنبال کردند در اشتباه هستند گفت:باید بدانند انقلاب اسلامی این مسائل را پشت سر می‌گذارد.

سخنگوی جبهه پایداری با تاکید بر اینکه عده‌ای می‌خواهند از این آشفته‌ بازار بهره‌مند شوند و از این آب گل‌آلود با اغراض سیاسی ماهی بگیرند، گفت: برخی از این افراد با نزدیک شدن به مراکز تصمیم‌گیری قدرت اطلاعاتی بدست آورده‌اند که این هشداری به این مراکز است.

وحدت قوا حلقه مفقوده شرایط فعلی کشور است

وی در ادامه با تاکید بر اینکه توقع مردم در شرایط فعلی همکاری قواست، تصریح کرد:‌قوا نباید گرفتاری‌ها را به گردن یکدیگر بیاندازند تا ناچار به جواب دادن به هم شوند.

باقری لنکرانی در خصوص اینکه چرا اساسنامه خود را به کمیسیون ماده 10 احزاب نفرستادید، گفت:‌ ما در جبهه پایداری از عنوان حزب گریزانیم و به معنای متداول آن انتقاد داریم، اما برای رفتار قانونمدارانه حقوقدانان جبهه پایداری روی این مسئله کار می‌کنند تا ما ضمن تمایز از احزاب به مرجع قانونی مقید باشیم.

سخنگوی جبهه پایداری در خصوص بحث‌های اخیر ارزی و مشورت دادن به قوه مجریه یادآور شد: با توجه به دیدار اخیر دولت با مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر مشورت با دیگران ما نه به صورت تشکل اما در برخی موارد تذکراتی دادیم که برخی از آنها مورد قبول و برخی دیگر مورد قبول نبود، لذا معتقدیم باید ظرفیت بیشتری برای پذیرش نظرات کارشناسی لحاظ شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ما باید شاهد تشریک مساعی بین قوا باشیم، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود فرمودند که من دائما در اتحاد و همدلی تاکید دارم اما هرچه تکرار می‌کنم بیشتر مورد غفلت قرار می‌گیرد.

باقری لنکرانی همدلی و همراهی قوا را حلقه مفقوده فعلی دانست و گفت: این همدلی باید بروز برجسته‌تری داشته باشد که البته این به معنای اضمحلال قوا نیست و یک مطالبه مردمی محسوب می‌شود.

سخنگوی جبهه پایداری با اشاره به طرح وحدت ملی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی مسیر بلوغ و بالندگی را پیموده است، لذا تکرار برنامه‌های گذشته صحیح نیست و باید مشخص شود که منظور از وحدت ملی چه کسانی هستند.

وی تصریح کرد: اینکه ما افرادی را که در گذشته در مناصب سیاسی بوده و از آن موقعیت سوءاستفاده کردند، نباید آنها را با سوت زدن در دولت وحدت ملی جمع کنیم، لذا باید مفهوم وحدت ملی مشخص شود.

باقری لنکرانی درباره توقیف روزنامه شرق نیز گفت: هیچکس از توقیف یک روزنامه خوشحال نمی‌شود اما روزنامه‌ها باید خط قرمز‌ها را رعایت کنند، چرا که یکی از معضلات فعلی دامن زدن به اختلافات است.

سخنگوی جبهه پایداری با تاکید بر اینکه 20 درصد افراد در شورای مرکزی جبهه پایداری تجربیات و مطالعات اقتصادی دارند، یادآور شد: یکی از کارگروه‌هایی که جبهه پایداری با جدیت دنبال می‌کند، کارگروه اقتصادی است و ما در مجلس در قالب فراکسیون اصولگرایان به این موضوع توجه داریم.

وی همچنین اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری را نیز به شرح اعلام کرد: حجت‌الاسلام آقاتهرانی، حجت‌الاسلام حسینیان، صادق محصولی، زارعی، باقری لنکرانی، متقی فر، سقای بی‌ریا،آلیا، نبویان، سلیمانی، رضوانی، روانبخش، طبیب‌زاده، حسینی، خطیبی، نیلی و سید میرهاشم موسوی.

لنكراني همچنين اسامي اعضاي علي‌البدل اين تشكل را به اين شرح عنوان كرد: حسن حميدزاده، ستار هدايت‌خواه، حسين جلالي، عليرضا عسگريان، سيداميرحسين قاضي‌زاده.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com