وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

ه گفته آنها، بسته جدید همچنین شامل پیشنهادهای تحریمی مختلفی در زمینه های مالی و بخش مربوط به انرژی است. یک دیپلمات که نخواسته نامی از وی برده شود گفته است که توافق بر سر ممنوعیت خرید گاز ایران به دست آمده است، دیپلمات دیگری نیز تصریح کرده است که کشورهای قدرتمند اروپایی شامل بریتانیا، فرانسه و آلمان از این گزینه حمایت می کنند. رویترز می گوید که این تحرکات در حالی است که هم اتحادیه اروپا و هم ایالات متحده آمریکا مشغول جستجوی راه های جدیدی برای فشار بر ایران هستند، در حالی که تنش ها با اسرائیل پیرامون این موضوع بالا گرفته است.

 ایالات متحده آمریکا از سال ۱۹۹۵شرکت های آمریکایی را از معامله نفت و گاز ایران و سرمایه گذاری در این زمینه منع کرده است. اتحادیه اروپا نیز که از سال ۲۰۱۰ بر ایجاد شرکت های مشترک انرژی با ایران ممنوعیت اعمال کرده است، طی سال جاری با تصویب قطعنامه تحریمی واردات نفت از ایران را (از ماه ژوئیه) متوقف و ارائه هرگونه بیمه نامه به کشتی های حامل نفت ایران توسط شرکت های اتحادیه اروپا را ممنوع اعلام کرد.

تحریم های موجود هرگونه سرمایه گذاری در بخش گاز ایران توسط شرکت های اروپایی را شامل می شود، اما ممنوعیتی برای واردات گاز ایران نگذاشته است. بر اساس گزارش سالانه بی پی که اخیرا منتشر شده است، ایران در سال ۲۰۱۱ بیش از ۱۰ میلیارد متر مکعب از ترکمنستان گاز خریداری کرده و کمتر از این میزان، به ترکیه و ارمنستان گاز فروخته است.

تحریم واردات گاز از ایران توسط اتحادیه اروپا در حالی است که ایران اخیرا به کرات از مذاکره با ترکیه برای صادرات گاز به اتحادیه اروپا خبر داده و رستم قاسمی وزیر نفت ایران اخیرا اعلام کرد که تهران و آنکارا توافق کرده اند که گاز ایران از طریق خاک ترکیه به اتحادیه اروپا صادر شود. یک دیپلمات به رویترز گفته است که هم اکنون گاز صادراتی ایران به ترکیه با ترکیب شدن به گازی که ترکیه از آذربایجان می خرد، به اتحادیه اروپا منتقل می شود. به گفته دیپلمات ها، این امر می تواند ترکیه را که نقش محوری برای دور زدن انحصار گازی روسیه توسط اتحادیه اروپا بر عهده دارد، دچار سردرگمی کند.

یکی از دیپلمات ها گفته است که ترکیه به احتمال زیاد تحریم گازی ایران را نادیده بگیرد. به گفته وی، دو احتمال وجود دارد، یکی اینکه ترکیه به تحریم گازی ایران ملحق شود و دوم اینکه بدون سر و صدا واردات گاز از ایران را ادامه دهد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 14 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com