وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

اکنون هم اخلال در بازار ارز به حربه اصلی این گروه بدل شده و تلاش دارند از طریق ایجاد نوسانات شدید در بازار، بر دولت فشار وارد کنند و زمینه‌ای فراهم سازند که تأثیر تحریم‌های بین‌المللی بیش از هر زمان دیگری در کشور احساس شود. در این میان به نظر می‌رسد جریان شناسی این گروه‌ها کار چندان سختی نباشد و چیدن پازل‌ها در کنار هم می‌تواند به شاهدی متقن بدل شود که نشان خواهد داد، کارشکنی‌هایی که آب به آسیاب دشمن می‌ریزد، از کجا آب می‌خورد.
چندی پیش از این اخلال در سیستم اقتصادی کشور، فائزه هاشمی بازداشت شده بود. فائزه هاشمی از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به شش ماه حبس محکوم شده بود. فائزه که ویدئوی تحریک کننده وی در ایام فتنه ۸۸ و در حالی که مشغول تحریک اراذل و اوباش به استمرار آشوب‌ها بود، به شکل گسترده پخش شد، تنها ۶ ماه را میهمان اوین خواهد بود.
اما مهدی هاشمی هم یکی دو روز پس از بازداشت فائزه به کشور بازگشت و به جلای ۳۰ ماهه وطن پایان داد. مهدی هاشمی رفسنجانی پس از فتنه ۸۸ و درست در شرایطی که ارکان مختلف نظام برای شناسایی ارکان فتنه کمر همت بسته بودند، به بهانه‌ مأموریت برای دانشگاه آزاد و ادامه تحصیل به انگلیس رفت و پس از ماه‌ها امتناع از سفر به کشور، بالاخره از طریق دوبی به تهران آمد. ماموریتی که اساسا به دلیل اتفاقات رخ داده در دانشگاه آزاد نمی‌توانست هیچ خروجی داشته باشد ولی ماموریت ایشان ۲ سال و نیم با پول بیت‌المال به طول انجامید. اما اعترافات حمزه کرمی یکی از متهمین فتنه ۸۸ در دادگاه و تصریح وی بر دخالت مهدی هاشمی در این فتنه، معادلات را برای خاندان هاشمی به هم ریخت. تا پیش از این هرچند بر همگان آشکار شده بود که خاندان هاشمی از عفت گرفته تا یاسر، در جریان فتنه ۸۸ تحرکات بسیاری در حمایت از فتنه گران کرده بودند، اما اعترافی علیه آنها انجام نشده بود.
مهدی هاشمی پس از آنکه از طریق فرودگاه امام به ایران آمد به منزل رفت و پس از استراحت برای پاسخگویی به مراجع قضایی عازم شد که ظاهرا وی نیز بازداشت شد تا شمار فرزندان دربند هاشمی به دو نفر افزایش یابد. اما چیزی که همه را انگشت به دهان کرد نه بازداشت فائزه بوده و نه مهدی. اظهار نظر هاشمی رفسنجانی که گفته بود «هیچ فرقی بین بچه‌های او و مردم وجود ندارد»، همه را متحیر و مبهوت کرد.
آیا واقعا فرزندان هاشمی با فرزندان مردم تفاوتی ندارند؟ مگر نه آنکه مهدی هاشمی که اکنون در مورد به اصطلاح رزمنده بودنش داستان‌ سرایی‌ها می‌شود،‌ مهمترین سال‌های جنگ را در بلژیک گذراند؟ مگر نه آنکه فرزندان هاشمی ده‌ها بار در سال به سفر خارج از کشور می‌روند و فرقی هم برایشان نمی‌کند که مقصد آنها عربستان و مالزی و یا حتی بریتانیا باشد؟ آیا به راستی فرزندان مردم هم چنین توانایی‌هایی دارند؟ آیا فرزندان مردم هم سال‌ها از رانت بهره برده‌اند و به یمن رانت‌خواری بار خود را برای سال‌ها بسته‌اند؟ آیا فرزندان مردم هم مانند فرزندان هاشمی اغتشاشگر بودند و یا زمانی که فائزه برای تحریک اراذل و اوباش خطبه سرایی می‌کرد برای دفاع از نظام و انقلاب کمر همت بسته بودند؟
همه این سوال‌هاست که تعجب همگان را از این اظهار نظر منتسب به هاشمی برانگیخته است و سوال آخر اینکه اگر فرزندی از فرزندان مردم این مرز و بوم به هر دلیلی بازداشت شود قیمت ارز ۲ برابر می‌شود؟ نه آقای هاشمی، فرزندان شما با فرزندان مردم یکی نیستند. تنها پس از بازداشت فرزندان شما قیمت ارز می‌تواند تا این حد نوسان و گرانی به خود ببیند.
دیدارهای مکرر هاشمی رفسنجانی با فعالان اقتصادی شاهدی بر این مدعاست و این پازل را تکمیل می‌کند. فرزندان وی بازداشت می‌شوند، دیدارهای هاشمی رفسنجانی با فعالان اقتصادی به نحو چشمگیری افزایش می‌یابد و به ناگاه اخلالی بی‌سابقه در بازار ارز رخ می‌دهد. اخلالی که تاریخ کشور به خود ندیده است.
به واقع هرچند که هاشمی تلاش کرده در قبال دستگیری فرزندان خود سکوت کند و بیش از این خود را هدف هجمه افکار عمومی قرار ندهد اما وی و خاندان‌اش که همیشه خود را نسبت به نظام و انقلاب طلبکار دیده‌اند،‌ می‌کوشند هزینه بازداشت این دو عضو خاندان را برای دولت افزایش دهند و هر چند که ممکن است این فشارها به آزادی مهدی و فائزه منجر نشود، اما هدف این است که اقدامی صورت گیرد تا آقازاده‌های هاشمی رفسنجانی حداقل پس از این بتوانند بدون کمترین ترس در فضای سیاسی و اقتصادی کشور جولان دهند و بی‌آنکه کمترین واهمه‌ای از پیگیری قضایی داشته باشند، امورات خاندان را پیش برند. هر چه باشد بالا و پایین کردن قیمت ارز کمترین کاری است که از دست این تکنوکرات‌ها بر می‌آید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 14 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com