وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

وی گفت: برای چنین جامعه ای برکات ماندگار از آسمان و زمین فرود می آید و خداوند به آنها امنیت ، فراوانی ، سلامت و مال عنایت می کند.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران افزود: متدین شدن فرد کافی نیست بلکه باید صبغه رایج جامعه ، ایمان و تقوا باشد تا افراد آن منتظر برکات الهی باشند.
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: همه انبیا تأکید داشتند که در حوادثی که در اطراف ما اتفاق می افتد نباید فقط ذهنمان را متمرکز به تحلیل مادی کنیم بلکه تحلیل های غیرمادی هم در بینش ما تأثیرگذار است.
وی تصریح کرد: جامعه ای که با خدا قهر کند و منش آن خدایی نباشد نباید منتظر عنایت خداوند باشد.
خطیب جمعه تهران افزود: جوانی که با خدا قهر باشد و اهل نماز و معنویت نباشد زندگی اش همیشه با بن بست روبه روست.
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی ادامه داد: تردیدی نیست که بدحجابی های گسترده سبب می شود عنایت خدا بر جامعه کم شود.
وی با بیان اینکه بیش از۱۰ آیه در قرآن به صراحت به موضوع حجاب اشاره کرده است گفت: زنی که این حکم را می داند اما آن را زیر پا می گذارد در زندگی برایش مشکل ایجاد می شود.
خطیب جمعه تهران افزود: اگر در جامعه دو عنصر ایمان و تقوا وجود داشته باشد، خداوند مشکلات آن جامعه را رفع می کند.
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان اینکه تقوا هم تجلی ایمان است و باید خود را در رفتار انسان نشان دهد گفت: انسان باید در رفتار فردی و خانوادگی، خدا را ببیند و ظلم خانوادگی مصداق بی تقوایی است.
وی با تأکید بر اینکه در عرصه سیاسی نیز باید اهل تقوا باشیم افزود: امروز این نظام اسلامی پرچم لااله الاالله محمد رسول الله را در جهان بلند کرده و پرچم علی ولی الله را در کشور اسلام و قرآن با افتخار در اهتزاز است.
خطیب نماز جمعه تهران تأکید کرد: تقوا اقتضا می کند که این نظام را تضعیف نکنیم و همه مراجع تقلید شناخته شده در این باره دو تعبیر دارند؛ برخی تقویت نظام را واجب و تضعیف آن را حرام می دانند و برخی نیز معتقدند که تضعیف نظام اسلامی حرام است.
وی گفت: کسانی که مقلدند توجه داشته باشند که تقوا اقتضا می کند کاری صورت نگیرد که نظام آسیب ببیند.
خطیب جمعه تهران با بیان اینکه در عرصه اقتصادی نیز امروز به شدت به تقوا نیاز داریم افزود: چرا کسانی احتکار می کنند و اجناس فراوان در انبار دارند؟
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: وقتی وضع مردم چنین است عده ای اهل سوء استفاده از این بازار ، خائنانه استفاده می کنند.
وی با اشاره به احادیثی از پیامبر (ص) و حضرت علی(ع) افزود: بر اساس این احادیث، محتکر فردی گنهکار و احتکار عملی خائنانه و مورد لعن خداست و محتکران و آدم کش ها در روز قیامت در یک جا هستند.
خطیب جمعه تهران گفت: هر گونه اخلال اقتصادی نیز مانند احتکار است و آنچه در باب احتکار مطرح است درباره اخلالگران اقتصادی و این که افرادی نبض بازار ارز را به دست داشته باشند و در شرایط تحریم اقتصادی آب به آسیاب دشمن بریزند ، صدق می کند.
وی تأکید کرد: اگر مؤمن و با تقوا باشیم مطمئنا بن بستی در کارمان نخواهد بود. خطیب جمعه تهران با اشاره به اقدام وزارت امورخارجه آمریکا در خارج کردن نام گروهک تروریستی منافقین از فهرست سازمان های تروریستی گفت: اقدام آمریکا در حمایت از گروه های تروریستی کار تازه ای نیست.
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه تهران به جنایات منافقین در ترور ۱۶ هزار نفر از مردم کشور اشاره کرد و افزود: شیوه منافقین در ترور quotation mark آتش به اختیار quotation mark بود و آنان هر فردی را که ظاهر اسلامی و انقلابی داشت ترور می کردند.
وی گفت: این گروهک تروریستی شهدای محراب، عالمان بزرگ و مسئولان خدمتگزار را از مردم ما گرفتند و این در حالی است که برخی از ترورها به دستور مستقیم آمریکا بوده است.
امام جمعه موقت تهران افزود: منافقین ۶۴۱ کارگر ساده، ۵۹۳ کارگر متخصص، ۴۰۱ کشاورز، ۹۹۵ کاسب، ۱۹۶ معلم، ۹۷۳ دانش آموز و ۳۰۰ دانشجو را ترور کردند.
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: این جنایتکاران دو نوزاد را در آغوش مادرانشان کشتند.
وی افزود: این گروهک تروریستی نه تنها در ایران، بلکه در عراق نیز در قتل ۲۵ هزار نفر از مردم این کشور دخالت داشتند.
خطیب جمعه تهران گفت: این سازمان جهنمی از اول آمریکایی بود و اکنون با خروج نامشان از فهرست سازمان های تروریستی پرده ها کنار رفت و جهانیان فهمیدند که این سازمان تروریستی آمریکایی و صهیونیستی است.حجت الاسلام والمسلمین خاتمی افزود: آمریکا با خارج کردن نام این گروهک از فهرست تروریست ها دشمنی خود با انقلاب اسلامی ایران را بیش از پیش نمایان کرد.
وی گفت: در این شرایط دم از مذاکره با آمریکا چه معنایی دارد؟
خطیب جمعه تهران افزود: ۳۳ سال پیش امام (ره) فرمودند که آمریکا شیطان بزرگ است و از آن زمان تا به امروز شیطنت های آمریکا نه تنها کم نشده بلکه چندبرابر شده و عقده آنها از انقلاب اسلامی بیشتر شده است.
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: امروز مذاکره با ایران برای آمریکا یک هدف راهبردی است.
وی افزود: آمریکایی ها اعتراف کردند که انقلاب های منطقه برخاسته از انقلاب اسلامی ایران است.
خطیب جمعه تهران گفت: آمریکایی ها می خواهند نشان دهند که ایران بعد از ۳۳ سال پای میز مذاکره نشسته است و ابهت ایران را نزد کشورهای منطقه بشکنند.
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی افزود: اوباما روز اول تحریم ها گفته بود که ایران یک ماه دیگر تسلیم می شود اما اکنون سه ماه گذشته و ایران مثل سرو قامت کشیده با صلابت ایستاده است.
وی گفت: امروز آمریکا در رابطه با ایران در بدترین وضع خود قرار دارد.
امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از خطبه دوم شرایط داخلی کشور را عادی دانست و گفت: شرایط بحرانی نیست؛ البته مشکلات داریم و در ۳۳ سال گذشته هم مشکلات داشتیم.
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی خطاب به دشمنان افزود: اگر در پی کشور بحران زده هستید سراغ کشورهایی بروید که ایران را تحریم کردند و ببینید با چه مشکلات اقتصادی روبرو هستند.
وی با بیان این که حاکمان این کشورها از حل مشکلات اقتصادی خود عاجزند، گفت: بروید آمریکا و مشکلات این کشور را ببینید؛ بر اساس آمار رسمی، آمریکا شمار زیادی فقیر دارد.
خطیب نماز جمعه تهران افزود: با تدبیر و همراهی مسئولان، مشکلات از جمله مشکلات اقتصادی برطرف خواهد شد.
حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با بیان این که فشاری که امروز از استکبار به ملت ایران تحمیل می شود جنگ تمام عیار اقتصادی است، گفت: دشمنان آنچه را که می خواستند در جنگ ۸ ساله به دست بیاورند نتوانستند، حالا می خواهند با فشارها و جنگ تحمیلی اقتصادی به خواسته های خود برسند.
وی ایثارگری ها و از خودگذشتگی های مردم در دوران دفاع مقدس را یادآورشد و افزود: مردم در آن زمان در برابر جنگ نظامی مقاومت کردند، این که نبردی اقتصادی است و مردم هیچگاه تزلزل روحی پیدا نخواهند کرد و هرگز اهل تسلیم نخواهند بود.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: با ایمان به وعده های خدا، این فشارها کاهش پیدا می کند و این مقطع زمانی هم گذر خواهد کرد و ملت ایران نشان داده که در فشارها فرسوده نمی شود و تجربه کرده است که در مشکلات زندگی کند.
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی اضافه کرد: ملت ایران همواره در نبردها دشمنان را فرسوده و از میدان خارج می کند.
وی در بخش دیگری گفت: بخشی از این فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم هاست البته باید واقع بین باشیم و نباید بخش های دیگر را نادیده بگیریم.
خطیب نماز جمعه تهران از نیروهای امنیتی و اطلاعاتی خواست اخلالگران اقتصادی را شناسایی و با آنان برخورد کنند.
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی تصریح کرد: اقدام اخلالگران اقتصادی در آشفته کردن بازار جنایت است و باید با آن قاطعانه برخورد شود.
وی با تاکید بر این که سوء تدبیرها را نباید نادیده گرفت، گفت: این سوء تدبیرها را که می گویم نمی خواهم فقط یک قوه را خطاب قرار دهم.
امام جمعه موقت تهران افزود: هر سه قوه دست به دست هم دهند تا فشارها کاسته شود.
حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با طرح این پرسش که با این مشکلات چه باید کرد؟، گفت: تنها راه حل این مشکلات تعامل و همدلی مسئولان با یکدیگر و مردم است؛ همچنین مردم هم باید با مسئولان نظام تعامل داشته باشند.
وی خطاب به مسئولان گفت: بگومگوهای رسانه ای فقط دشمنان را شاد و دوستان را رنجیده می کند، این بگومگوها را کنار بگذارید زیرا به ضرر مردم است.
خطیب نماز جمعه تهران افزود: مسئولان بروند بازتاب حرف های خودشان را در رسانه های خارجی ببینند که دشمنان با چه خوشحالی یاد می کنند که آنچه می خواستیم در ایران اتفاق افتاد.حجت الاسلام والمسلمین خاتمی همچنین تاکید کرد: فرافکنی نه دردی را دوا و نه مشکلی را حل می کند.
وی با بیان این که مردم از مسئولان می خواهند در حد توان مشکلات را حل کنند، گفت: زندگی سعادتمندانه، عزتمندانه و مستقل این فشارها و هزینه ها را دارد و مردم باید سرفراز از این برهه تاریخی گذر کنند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که رنجش از مشکلات حق طبیعی مردم است، افزود: اما نباید رفتار و برخورد دشمن پسندانه داشت زیرا دشمنان آشوب و بلوا می خواهند.
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: رژیم صهیونیستی می گوید هدف از تحریم ها ایجاد آشوب و جلوگیری از پیشرفت های علمی در ایران است بنابراین نباید رفتار دشمن شادکن داشت.
وی افزود: همه قشرهای مردم ایران یک صدا تا آخرین نفس، نفر و قطره خون پای نظام اسلامی ایستاده اند.
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به نقش موثر و ستودنی بازاریان و اصناف در حرکت های مردمی و ضداستبدادی تاریخ معاصر ایران گفت: این گروه از مردم ایران در پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس نقش مهمی داشتند.
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی افزود: اما نباید در درخواست های صنفی طوری رفتار شود که دشمنان زخم خورده از آن سوء استفاده کنند.
وی از همه مسئولان به ویژه مسئولان قوه قضائیه خواست در این عرصه حساس با اخلالگران اقتصادی برخورد قاطع کنند.
امام جمعه موقت تهران از اقدام قوه قضائیه در برخورد با اخلالگران بازار ارز قدردانی کرد.
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی خطاب به ملت بزرگ ایران گفت: پخش شایعات از ابزار مهم جنگ روانی است و از آنان خواست به شبکه های سخن پراکنی بیگانگان به ویژه شبکه های صهیونیستی اعتنایی نداشته باشند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 14 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com