وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: علاوه بر اینکه دولت به همه عوامل  محدودیت‌های ارز توجه می‌کند،همین افزایش نرخ ارز، تقاضا را در کشور تعدیل کرده و باعث می‌شود که مجدداً در بازار تعادل عرضه و تقاضا را در سطح بالاتری داشته باشیم.

وی افزود: خبری که باعث شد روز‌های گذشته التهاب جدیدی را در بازار داشته باشیم و تقاضای جدید سفته‌بازی در بازار شکل بگیرد، سردرگمی مسئولان دولتی و عدم اتخاذ سیاست‌های مناسب بود.

وی ادامه داد: مطمئناً اگر سیاست‌ها اصلاح شود طبعاً می‌تواند تقاضای سفته‌بازی برای ارز را به حداقل رسانده و تقاضای ارز محدود به واردات، ماشین‌آلات، مواد اولیه، ارز دانشجویی و مسافرتهای خارجی باشد.

قادری تصریح کرد: طی روزهای آینده اگر مرکز مبادلات ارزی گروه‌های مشمول تخصیص ارز گروه‌های ۵،۴،۳  را به گروه‌های بیشتری تخصیص دهد و از سوی دیگر تلاش شود بخشی از نیاز تقاضا برای ارز را با محدود کردن واردات برخی کالاهای غیر ضروری کم کند، قیمت ارز پایین خواهد آمد.

وی همچنین گفت: در چنین شرایطی واردات خودرو، کالاهای غیر ضروری و پرواز به برخی شهرها مانند آنتالیا که جز هدر دادن ارز نیست باید محدود شود.

وی ادامه داد: مثلا در مورد برخی سفرها اگر نمی‌توانیم هزینه بلیط را اضافه کنیم با افزایش عوارض خروج از کشور و محدود  کردن تقاضای ارزی، می‌توان اینگونه سفرها را کم کرد.

قادری گفت: کشور قادر است بیشتر نیازها را در داخل تأمین می‌کند و تنها نیاز به برنامه‌ریزی است،اگر مسئولان اقتصادی کشور وقت و انرژی بگذارند این کارها شدنی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر وقت اتهام پراکنی، مقصر کردن دیگران و یا از آب گل‌آلود ماهی گرفتن نیست.

وی گفت: غلبه بر جنگ اقتصادی که الان حاکم است تنها با کنار گذاشتن نگرش‌های سیاسی و استفاده از تمام ظرفیت‌های اقتصادی کشور ممکن است.

قادری تصریح کرد: سیاستمداران هم تصور نکنند اگر ما از ارزشهای خودمان عدول کنیم، دشمن فضا را برای ما بازتر می‌کند در حالی که یک گام عقب‌نشینی از ارزشها ۱۰ گام آنها را برای استفاده از تهدیدها تهییج می‌کند.

این اقتصاددان تأکید کرد: اگر اقدامات دولت مناسب و به موقع اجرا شود و از ظرفیت همه نهادهای حاکمیت، مجلس و سایر قوا استفاده شود این امکان وجود خواهد داشت که در هفته آینده بازار ارز متعادل شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 14 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com