وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

به گزارش رجانیوز، ساعاتی پس از آنکه رهبر معظم انقلاب اسلامی دلیل دشمنی‌ها با مردم ایران را رویکرد مستقل این ملت عنوان کردند، دولت امریکا تلاش کرد، علت همه دشمنی‌های خود را موضوع هسته‌ای ایران اعلام کند و در یک فرافکنی از امکان تغییر در این دشمنی‌ها با تغییر در مواضع ایران در پرونده هسته‌ای سخن بگوید.
 
در همین زمینه هیلاری کلینتون در پاسخ به انتقاد خبرنگاری که با اشاره به قمیت دلار  پرسیده بود « آمریکا بارها گفته که هدف تحریم‌ها مردم نیستند، آیا می‌شود جلوی این آسیب‌ها را گرفت یا هدف نهایی این تحریم‌ها فروپاشی اقتصادی است؟» گفت: « عامل اصلی این موضوع، تحریم های غربی نبوده بلکه اقدامات دولت ایران بوده است، البته تحریم ها هم تأثیر خود را داشته اند، اما این تأثیرات می تواند در کوتاه مدت برطرف شود، به شرطی که ایران به همکاری صادقانه با گروه 1+5 و جامعه جهانی تمایل نشان دهد.»
 
وی در ادامه مدعی شد که هدف واشنگتن از اعمال تحریم ها ترغیب و تشویق ایران به مذاکره جدی و با حسن نیت با جامعه جهانی درباره برنامه هسته‌ای است. 
 
این ادعای دروغ در حالی از سوی هیلاری کلینتون مطرح می‌شود که تجربه سال‌های گذشته در موضوع پرونده هسته‌ای نشان داده است هرگونه اقدام مثبت از سوی ایران در این پرونده با واکنش بی‌تفاوت طرف غربی روبرو شده و اساسا این پرونده عملا در نقش یک بهانه برای فشار به ملت ایران قرار گرفته است. چنانکه با وجود اعلام آمادگی ایران برای خرید سوخت 20 درصد و صرف نظر از غنی سازی در این سطح، پاسخ مثبتی از سوی غرب دریافت نشده و جوسازی‌هایی نیز برای افزایش تحریم‌ها و تصویب تحریم‌های جدید صورت گرفته است.
 
اعلام آمادگی ایران برای قرار گرفتن موضوع هسته‌ای در مذاکرات دوره‌ای اخیر با طرف غربی نیز یکی دیگر از نشانه‌های آمادگی ایران برای مذاکره و تعامل حول این پرونده است. موضوعی که تا پیش از این و  به دلیل سیاسی بودن موضوع و غیر حقوقی بودن آن، ایران از پذیرش بحث بر سر آن در یک نشست سیاسی با حضور 1+5 امتناع کرده بود.
 
ارائه بسته پیشنهادی جدید از سوی ایران با پیشنهاداتی عینی و قابل بحث در موضوعات محل اختلاف، که با سنگ اندازی از سوی این گروه روبرو شده است و چند مرحله به شکست انجامیدن مذاکراتی که ایران با حسن نیت پای آن حاضر شده است نشان می‌دهد بر خلاف اداعای هیلاری کلینتون دشمنی با مردم ایران نه به خاطر پرونده هستی بکله به علت موضع مستقل مردم ایران در معادلات منطقه ای و جهانی است، موضعی که این روزها به اصلی‌ترین مانع برای پیگیری اهداف قدرت‌هایی همچون امریکا تبدیل شده است. 
 
این در حالی است که رهبر انقلاب نیز روز گذشته در همین زمینه فرمودند: « البته فشارها خيلى زياد است - از جوانب مختلف - اما اينكه ما تصور كنيم با فلان تصميم، با فلان تدبير و اقدام، موجب شديم كه دشمنى به طرف ما جلب شود، اين غلط است؛ اين درست نيست. ملت ايران به خاطر جايگاه مستقل خودش، به خاطر تسليم نشدن در مقابل نظام سلطه‌ى بين‌المللى، مورد اين تهاجمهاست. چون ملت در مقابل اين نظام سلطه تسليم نشده، فشار مى‌آورند كه تسليمش كنند. نه تنها نتوانستند او را وادار به تسليم كنند، بلكه او در جايگاه خودش پافشارى‌اش هم بيشتر شده، قدرت و توانائى‌اش هم بيشتر شده. اين، دشمنان را دچار عصبانيت و هيجانهائى ميكند كه اشتباهاتى هم بر اثر اين هيجانها از آنها سر ميزند؛ كه انسان از اشتباهات آنها هم ميتواند منتفع شود. بنابراين نخبگان عزيز ما جايگاه نظام جمهورى اسلامى را بدانند.»
 
به نظر می‌رسد تلاش برای گره زدن مسائل جاری ایران با پرونده هسته‌ای راهبرد پیچیده‌ای است که این روزها و با تدارک ناآرامی‌های ساختگی در تهران به بهانه بازار ارز، ابعاد جدیدی از آن نمایان می‌شود، راهبردی که پیش از این و با طرح برخی رویکردهای سازشکارانه در موضوع سیاست خارجی، از سوی چهره‌های سرشناس سیاسی در ایران، به صورت جدی استارت خورده است، تا به این ترتیب به یک جریان جدی سیاسی در داخل از کشور تبدیل شود، امری که می‌تواند مهمترین اتفاق در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری در ایران باشد.
 

کد خبر:139472 -

رجا نيوز


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 14 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com