وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

. باید تا آستانه انتخابات تحریم بیشتری اعمال شود

گزارش خبرگزاری آلمان از تل آویو (9/7/1391): «اویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه اسرائیل گفت:«‌ ملت ایران یک فاجعه اقتصادی را احساس می کند. ظرف این هفته بار دیگر ارزش پول ایران کاهش یافته است». وی افزود« ایران با کمبود مواد غذایی و مواد اساسی و افزایش میانگین جرم و جنایت روبروست . مردم تلاش می کنند از این کشور فرار کنند و دارایی هایشان را به خارج بفرستند ». لیبرمن گفت ایران در نتیجه تحریمهای اقتصادی که جامعه بین المللی به آن تحمیل کرده با « انقلاب آزادیبخش » روبروست. لیبرمن پیش بینی کرد این انقلاب به «سرنگونی نظام حاکم بر ایران »منجر خواهد شد. لیبرمن در مصاحبه با روزنامه اسرائیلی هاآرتص که امروز منتشر شد گفت :« تظاهرات مخالفان در ژوئن سال دو هزار و نه میلادی بار دیگر بازخواهد گشت اما این بار با قدرت بیشتری باز خواهند گشت . به نظر من تظاهرات مخالفان به انقلاب آزادیبخش به شیوه ایرانی تبدیل خواهد شد».

لیبرمن گفت :« نسل جوان از اینکه احساس می کند به گروگان گرفته شده و آینده اش قربانی شده ، خسته شده است ».

بر اساس گفتگوهایم با افرادی که از ایران دیدن می کنند اگر همه پرسی برگزار شود و مردم بین برنامه هسته ای و سطح معیشت مخیر باشند هفتاد تا هشتاد درصد از مردم گزینه دوم یعنی معیشت را انتخاب خواهند کرد. زیرا با این برنامه مخالفند . آنها نمی خواهند بهای دیوانه واری بپردازند ». خلاصه آنکه لیبرمن معتقد است تحریمها نتیجه بخش بوده است و اگر در چند ماه باقیمانده به انتخابات ریاست جمهوری ایران این تحریمها شدیدتر نیز شود «شاید به سرنگونی نظام ایران کمک کند».

 

3. لیبرمن: هدف تحریم ها ایجاد شورش درایران است

گزارش خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس (9/7/1391): «آویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه اسرائیل تاکید کرد- تحریم های بین المللی علیه ایران به منظور تحریک مردم این کشور برای قیام و شورش علیه رژیم تهران اعمال شده است.

وزیر امورخارجه اسرائیل در گفتگوی اختصاصی با روزنامه 'هاآرتص ' گفت : تحریم های جامعه بین المللی علیه ایران به منظور صرفنظر مقامات این کشور از ادامه فعالیت های هسته ای و همچنین تحریک مردم به شورش و قیام علیه رژیم تهران است مانند آنچه در مصر شاهد آن بودیم. وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی پیش بینی کرد: تظاهرات مخالفان دولت ایران که در سال 2009 میلادی و پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری شاهد آن بودیم - می تواند با فشارهای بیشتر اقتصادی تکرار شود. لیبرمن با اشاره به تظاهرات گسترده در قاهره که به سقوط حکومت حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع مصر منجر شد- مدعی شد: بزودی شاهد انقلاب مردم ایران مانند آنچه در میدان التحریر شاهد آن بودیم - خواهیم بود.

4. http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/lieberman-sanctions-could-push-iran-into-tahrir-scenario-by-summer.premium-1.467465

 

5. ایالون: ایران در استانه ورشکستگی اقتصادی است

تیم ویچر ، گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک (9/7/1391):

دانی ایالون معاون وزیر امور خارجه اسرائیل پنجشنبه اعلام کرد: «ایران به علت مجازات های بین المللی در آستانه ورشکستگی اقتصادی است و اعتراضات فزاینده ای بر ضد آیت الله ها وجود دارد اما این مجازات‌ها رژیم ایران را از ادامه دادن به بلندپروازی های هسته ای اش منصرف نکرده است».

 

6. اسراییل: تظاهرات مردمی در ایران با انتخابات یا قبل از آن آغاز می شود

هاآرتص (6/7/1391): «. وزیر امور خارجه اسرائیل معتقد است که فشارهای اقتصادی و نارضایتی شدید مردم از وضعیت اقتصادی در ایران باعث خواهد شد تا پایه های رژیم در این کشور متزلزل شود. لیبرمن همچنین اعلام کرده است که این احتمال قوی وجود دارد همان پدیده ای که در جهان عرب یکسال قبل رخ داد بسیار وخیمتر و شدیدتر آن طرف یک سال آینده در ایران رخ دهد زیرا نارضایتی های مردمی در ایران بسیار افزایش یافته است. لیبرمن گفت شاید برپایی انتخابات ریاست جمهوری آینده در ایران نقطه شروع اعتراضات و تظاهرات مردمی علیه رژیم این کشور باشد و حتی مردم قبل از برپایی انتخابات ریاست جمهوری در ایران پیشاپیش دست به اعتراض و تظاهرات بزنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 15 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com